• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • hyperballad
    Svar på #1787
    3barnsmor35 skrev 2009-03-09 13:47:40 följande:
    Jag har länk inne hos mig under favoritlänkar =)
    länken funkar inte hmm
    *provar googla dyktekniken... brb*
  • 3barnsmor35

Va, funkar den inte? Då får jag uppdatera den...

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • hyperballad
    Svar på #1794
    3barnsmor35 skrev 2009-03-09 14:17:32 följande:
    Va, funkar den inte? Då får jag uppdatera den...
    den ville sig inte, men sidan fanns o är super!
    så det var ett kanon tips!
  • bäbis m

Vad intressant det är att få läsa om allas tankar kring och erfarenheter av förlossningen. Jag har börjat skriva upp lite i punktform vad jag vill ha med i förlossningsbrevet. Ser väldigt mycket fram emot förlossningen. Främst efter förlossningen så klart för att få träffa det lilla liv som gror i magen men faktiskt lite till själva förlossningen också eftersom det är så okänd mark.

Det som känns jobbigast är som sagt bristen på kontroll och ovissheten om hur ont det kan göra hur det känns osv men vi lär märka i maj/juni. Jag har BF så sent så när det är dags här så har väl de flesta redan kommit med en ny egen erfarenhet och sitter och gosar med ett litet barn. Kan alltid trösta några kanske...

Måste spana in det där med dyktekniken också..

• skrattmaja

jag tränade efter SIGNE kursen förra gångne, hittade till den via ngn profylax kurs hemsida men google funger ju här också!!!
    detta med saccosäck var ngt jag hade tänkt innan att jag skulle teste men hann inte... kommer ihåg att bm bar in en saccosäck men jag testede inte den, jag var upp emkt udenr värkarbetet, hängde liksom på en höggåstol o lyssnade på fotboll VM match på radion!!!
    hade min avslapp skiva med men dem kom inte fram....

Aff föda och Innan du föder heter de böcker som jag läste och fick mkt tankar utifrån, diskuterade mkt med maken, tror att det är viktigt att man pratar med den person man vill ska vara med om det är doula eller annan näsrstående. att denne också vet hur man ser på detta med förlossning tror jag är viktigt för att inte känna sig så utelämnad för det kan man juinte komma ifrån att man är.
    vad jag menar med att det var Henric som värmde vetekudden, som sa till bm att jag ville testa akupunktur etc så att jag fokuserade på min andning o avslappning....
    det var en trygghet för mig, han var delaktig så jag hoppas verkligen att alla ni har ngn att dela detta med!

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • bebek

lästa nyss om dyktekniken!
    jag tror faktiskt på det där med att följa med vågen, att förbereda sig mentalt kan nog betyda otroligt mycket. Jag är dansare i botten, har tränat olika sorters yoga i många år och dyker/fridyker. Att fridyka kräver total kontroll av kroppen, att du har full kontroll över kroppssignalerna och aldrig drabbas av panik, även om du inser att du är 20 m under ytan, tappat tiden för du stirrat på någon fisk och måste simma de tunga metrarna upp till ytan. Så jag tror faktiskt att vi klarar mer än vad vi tror. Människan har en fantastisk förmåga att tänja sina gränser och leva över sina kroppsliga förmågor!

Som ur "stora blå" - the limits are what you want them to be;)

• frukarlssonn
    bäbis m skrev 2009-03-09 15:52:28 följande:
    Vad intressant det är att få läsa om allas tankar kring och erfarenheter av förlossningen. Jag har börjat skriva upp lite i punktform vad jag vill ha med i förlossningsbrevet. Ser väldigt mycket fram emot förlossningen. Främst efter förlossningen så klart för att få träffa det lilla liv som gror i magen men faktiskt lite till själva förlossningen också eftersom det är så okänd mark. Det som känns jobbigast är som sagt bristen på kontroll och ovissheten om hur ont det kan göra hur det känns osv men vi lär märka i maj/juni. Jag har BF så sent så när det är dags här så har väl de flesta redan kommit med en ny egen erfarenhet och sitter och gosar med ett litet barn. Kan alltid trösta några kanske... Måste spana in det där med dyktekniken också..
    Jaghar också bf ganska sent i juni så man kanske är en av de sista som ligger och krystar

Jag vill och ska försöka förbereda mig mentalt så gott det går. Öva på avslappning och andning, för va jag förstått, så är det en av de viktigaste sakerna för smärtlindringen och upplevelsen. Sen kan ag ju aldrig föreställa mig hur det verkligen kommer kännas, men man kan ju inte göra mer än sitt bästa
  • Kkarin

Jag använde epilatorn i mina armhålor idag, och då övade jag avslappningövningar.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!