Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Grattis, vad skönt! Då räknar du också ner nu... Jag har fått hel hp från 2 april. ska bli så skönt. Det är verkligen tungt och jobbigt på jobbet nu och foglossningen är som värst där.
beror på fotoraf och hur många bilder du vill ha.
Räkna med någon tusenlapp för ca två förstoringar, kan det kanske vara värt, man är ju inte gravid så ofta. Ofta kan man diskutera fram ett pris, t.ex en förstoring och två till tre bilder i mindre format. Visa gärna bildexempel så att fotografen förstår vad du är ute efter när det gäller ljussättning och bildspråk.
Finns även duktiga amatörfotografer som är mycket billigare och även fotar efter tfp - tanken time-for-print, då betalar ingen, men båda har rätt till viss användning av bilderna i t.ex portifolio. Var noga med att göra upp den dealen innan hur bilderna används.
Måste kräka av mig lite - min monsterhemorojd är tillbaka - with a vengeance! 
Har ju ändtarmsskada efter första förlossn som det går troll i - får lätt hemmis där. Nu har det kommit, stor, öm, kliar, blöder, aj-aj-aj.
Jag smörjer och har suppar o gud vet allt - o sitter ner HELA dagen på jobbet.
AO!
*morr*
Bebek: grattis till hp
Jag ska skicka in omplaceringsintyget på torsdag att de inte kan omplacera mig, så jag hoppas jag ska få samma positiva besked. Men det har aldrig vart problem för oss som jobbar på båt innan.
Oj vad mycket niskrivit sedan igår fm - tar tid att läsa ikapp!
Någon frågade om vi som fått barn tidigare tog lavemang innan vi åkte till BB. Har aldrig hört talas om att man borde göra det - någon som vet? Tror inte att jag skulle haft ork med något sådant, hade såna kraftiga värkar när vi åkte. Men jag bajsade faktiskt INTE på mej, trots att jag krystade non-stop i en och en halv timme och hade ätit en tre-rätters middag just innan
Gå till sjukhuset, hehe, det hade inte varit möjligt i mitt fall kan jag säga. KOm knappt ned för trappan, hade värkar var tredje minut och måste då stanna och skrika.
Nej hemorojder är inte kul, jag fick en "klase" sådana efter förlossnings-krystandet. När jag steg upp första gången efter förlossningen kändes det som om jag hade en getingbölla i ändan
Bikinilinjen är inte så lätt att hålla snygg nu nej. Jag hade hört före förra förlossningen att de rakar en där innan man ska föda (?!?!?!) och det hade jag verkligen ingen lust att låta någon annan göra så försökte hålla buskan lite "välklippt". Vet jag väl inte om den var när jag väl kom in men det var ingen som tänkte på att raka mej i alla fall.
Ja hemorojder ja... fick det förra grav. och efter förlossningen blev det 18 resor värre. Vill inte att den kommer tillbaka den här gången, men det lär den ju göra...
Gå till förlossningen är inget alternativ här, för långt sjukhuset ligger i grannstaden
Det blir sjuktransport eller taxi, maken har ju inget körkort.
Var till bm idag. Hb låg på 98 så det tyckte hon var på tok för lågt, järntabletter alltså.
Jag har visst gått upp 10 kilo också, där ser man...
Frågade lite om vad det kan vara som gör mig så öm i yttredelarna av "maskineriet", gör så ont. Det var visst åderbråck.
Har åkt på en svampinfektion också (som att det inte räcker), så jag har shoppat på apoteket idag.
Men annars var allt så fint så
Hej alla hur mår ni?
Här e de bara bra.
Trött men annars fint
Själv?