• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • längtan09
    skumjenny skrev 2009-03-24 15:09:23 följande:
    hallo där ni som har BF i Juni. Jag har BF 20juni.Hur mycket har ni förberett för bebisen. Har ni skaffat skaffat vagnen och allt det där? Har ni köpt några kläder? osv. Väntar mitt första barn och undrar bara när man brukar förbereda det där. Vagnen beställer vi nu i dagarna tror jag.ha de bäst
    Vi har BF samma dag du och jag
  • 3barnsmor35

1 månad innan bör allt vara på plats, man vet aldrig vad som händer =)

• hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-24 15:16:43 följande:
    1 månad innan bör allt vara på plats, man vet aldrig vad som händer =)
    näe precis, jag tycker att om 6 veckor får bebisen komma (v37) utan att det gör något...
    hellre lite innan än att gå över känns det som.
    + att jag börjar bli otålig {#lang_emotions_laughing}
  • tekannan
    Katta86 skrev 2009-03-24 14:34:59 följande:
    Bebek: Fy vad jobbigt! Tyvärr har dom ju sina regler, men riktigt surt att det ska handla om 20 futtiga dagar! Jag fick ut 260 kr/dag förra gången, inte mycket men lite bättre än lägstanivå men den här gången tror jag att jag blir nollad för att jag var dum nog att gå arbetslös en vecka innan mina studier drog igång.. Tänkte inte riktigt på det just då att man kommer att få lida av sin dumhet senare.. Suck.. Var in och kollade vad jag skulle få tillbaka på skatten, 16000 ca kommer jag att få tillbaka där i juni! Perfekt taiming också precis mellan flytt och bebis då det alltid är massor som behövs köpas! Var så skönt att få det beskedet! Sen får min man 3500 också!
    Åh, var hittade du de uppgifterna (skatten)? Jag vill också veta hur mkt jag får tillbaka....

Tack för krya på dig, tankar. Börjar smått återhämta mig nu, lite småportioner mat och mkt vila.
  • hyperballad
    tekannan skrev 2009-03-24 15:39:20 följande:
    Åh, var hittade du de uppgifterna (skatten)? Jag vill också veta hur mkt jag får tillbaka.... Tack för krya på dig, tankar. Börjar smått återhämta mig nu, lite småportioner mat och mkt vila.
    har du e-legitimation kan du kolla på skatteverkets hemsidan.
  • tekannan
    hyperballad skrev 2009-03-24 15:47:54 följande:
    har du e-legitimation kan du kolla på skatteverkets hemsidan.
    jo, men jag var inne där och blev inte klok på var jag skulle logga in...
    skattebesked? skattedeklaration?
  • bebek

hmm.. sitter och funderar, kan man söka a-kassan man hade rätt till i efterhand? haha
    de säger ju att om jag hade haft någon form av a-kassa skulle det vara ok. jag menar man får ju betala om man fått för mycket pengar från fk, betalar de då tillbaka till mig de pengar jag hade rätt till? haha.. ja man blir snurrig på det där..

men men, jag har ändå en underbar man. ett mirakel i magen, tak över huvudet och skor på fötterna!

vad gott med pannkakor:D
    själv har jag bakat lantbröd!

hrm, o skatter hit o dit... skatteverket är värre än fk...
    när brukar man få brev hem om man inte har e-leg?

• tekannan

ok.. tack! har nu varit inne och kikat...

bebek
    har bara lite lätt läst om ditt problem här... lider med dig att du hamnar i skarven så. a-kassan har du väl bara rätt till om du är inskriven hos ams så det är nog där problemet ligger - att du inte skrev in dig. förstår din tanke att inte göra det eftersom du hade jobb på gång, men tyvärr är det så systemet fungerar - inga dagar får vara "sysslolösa". men du kan ju alltid kolla. det kan ju inte bli värre än vad det är just nu... eller?
    skatteverket håller på med sina utskick, så de kommer säkert i dagarna...

• idolf
    skumjenny skrev 2009-03-24 15:09:23 följande:
    hallo där ni som har BF i Juni. Jag har BF 20juni.Hur mycket har ni förberett för bebisen. Har ni skaffat skaffat vagnen och allt det där? Har ni köpt några kläder? osv. Väntar mitt första barn och undrar bara när man brukar förbereda det där. Vagnen beställer vi nu i dagarna tror jag.ha de bäst
    Jag har också bf 20 juni

Vagnen har vi sen klar. Vi har ju kvar den från sonen, köpte ny då. Måste byta hjulen bara men det hinner vi. Spjälsäng ska vi köpa till helgen.
    Babyskyddet har vi inte köpt än, men det känns inte heller så jätte bråttom.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!