• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • hyperballad
    bäbis m skrev 2009-03-24 13:47:36 följande:
    Fy vad mycket krångel FK verkar åstadkomma! Vi har inte börjat fundera ännu på ersättningar osv och man kanske gör bäst i att låta bli för humöret och tålamodet. Hoppas verkligen att du får till det bebek. Och du med som verkar hamna mellan stolarna med din krångliga chef hyperballad.
    ja man blir lite trött emellanåt..
    mitt tips till dig är att skicka in arbetsgivarintyget nu på direkten så att du har det gjort! för man vet aldrig vilken tid det tar.
  • Pian80

Pratade med min bror idag och han sa att det är lika bra jag förbereder mig på att inte få några pengar av FK i juli, oavsett om jag skickar in moderskapsintyg och alla andra papper i tid. Handläggningstiden är lååång... Tycker nästan synd om de som jobbar på FK, det kan ju inte vara deras fel utan det måste ju bero på att de är fruktansvärt underbemannade.

• bäbis m

Känns igen från sommarjobb på ett fackförbund. De som var handläggare där hade sjukt mycket att stå i och fick ta mycket skit från folk medan många av ombudsmännen kom och gick som de ville beroende på väder.

Tack för sparken hyperballad. Nu har jag skickat mail till våran löneadm för att kolla upp vad jag behöver göra/vad de behöver göra osv.

• Katta86

Bebek: Fy vad jobbigt! Tyvärr har dom ju sina regler, men riktigt surt att det ska handla om 20 futtiga dagar!
    Jag fick ut 260 kr/dag förra gången, inte mycket men lite bättre än lägstanivå men den här gången tror jag att jag blir nollad för att jag var dum nog att gå arbetslös en vecka innan mina studier drog igång.. Tänkte inte riktigt på det just då att man kommer att få lida av sin dumhet senare.. Suck..

Var in och kollade vad jag skulle få tillbaka på skatten, 16000 ca kommer jag att få tillbaka där i juni! Perfekt taiming också precis mellan flytt och bebis då det alltid är massor som behövs köpas! Var så skönt att få det beskedet! Sen får min man 3500 också!

• hyperballad
    bäbis m skrev 2009-03-24 14:32:10 följande:
    Känns igen från sommarjobb på ett fackförbund. De som var handläggare där hade sjukt mycket att stå i och fick ta mycket skit från folk medan många av ombudsmännen kom och gick som de ville beroende på väder. Tack för sparken hyperballad. Nu har jag skickat mail till våran löneadm för att kolla upp vad jag behöver göra/vad de behöver göra osv.
    bra, ska ringa min chef imorgon igen - tjohoo
  • hyperballad
    Katta86 skrev 2009-03-24 14:34:59 följande:
    Bebek: Fy vad jobbigt! Tyvärr har dom ju sina regler, men riktigt surt att det ska handla om 20 futtiga dagar! Jag fick ut 260 kr/dag förra gången, inte mycket men lite bättre än lägstanivå men den här gången tror jag att jag blir nollad för att jag var dum nog att gå arbetslös en vecka innan mina studier drog igång.. Tänkte inte riktigt på det just då att man kommer att få lida av sin dumhet senare.. Suck.. Var in och kollade vad jag skulle få tillbaka på skatten, 16000 ca kommer jag att få tillbaka där i juni! Perfekt taiming också precis mellan flytt och bebis då det alltid är massor som behövs köpas! Var så skönt att få det beskedet! Sen får min man 3500 också!
    läste att man kunde kolla, men när är det deklarationen ska lämnas in?
    ska göra avdrag på min utbildning men jag vet inte hur jag ska göra...
    hmm
  • skumjenny

hallo där ni som har BF i Juni. Jag har BF 20juni.

Hur mycket har ni förberett för bebisen. Har ni skaffat skaffat vagnen och allt det där? Har ni köpt några kläder? osv.
    Väntar mitt första barn och undrar bara när man brukar förbereda det där. Vagnen beställer vi nu i dagarna tror jag.

ha de bäst

• 3barnsmor35
    skumjenny skrev 2009-03-24 15:09:23 följande:
    hallo där ni som har BF i Juni. Jag har BF 20juni. Hur mycket har ni förberett för bebisen. Har ni skaffat skaffat vagnen och allt det där? Har ni köpt några kläder? osv. Väntar mitt första barn och undrar bara när man brukar förbereda det där. Vagnen beställer vi nu i dagarna tror jag. ha de bäst
    Vissa har 12 veckors leveranstid, så om du ska beställa ny vagn är det verkligen hög tid! =)
  • hyperballad
    skumjenny skrev 2009-03-24 15:09:23 följande:
    hallo där ni som har BF i Juni. Jag har BF 20juni. Hur mycket har ni förberett för bebisen. Har ni skaffat skaffat vagnen och allt det där? Har ni köpt några kläder? osv. Väntar mitt första barn och undrar bara när man brukar förbereda det där. Vagnen beställer vi nu i dagarna tror jag. ha de bäst
    yepp allt är klart o fixat!... näe, har vagnen beställd sedan länge eftersom det kan ta ett par månader!! så kolla det nu om ni ska ha en ny vagn!
    har enstaka plagg som jag köpt (+ mycket ärvt av bästa vännens son) mer kan man köpa sen när man vet att allt har gått bra.
    säng inhandlad + sängkläder
    babyskydd är fixat

så här är det tvättmaskin o skötbord som ska fixas...
    annars är det under kontroll...

kul att du hittade hit!
  • hyperballad

*steker konstiga pannkakor*

hmm om ni funderar på lite mera mättande pannkakor så kan man ha i fiberhavregryn - brukar jag ha, men idag blev det för mycket...
    hmm
    det där med ögonmåttet... kan man skylla det på graviditeten??

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!