Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Pratade med min bror idag och han sa att det är lika bra jag förbereder mig på att inte få några pengar av FK i juli, oavsett om jag skickar in moderskapsintyg och alla andra papper i tid. Handläggningstiden är lååång... Tycker nästan synd om de som jobbar på FK, det kan ju inte vara deras fel utan det måste ju bero på att de är fruktansvärt underbemannade.
Känns igen från sommarjobb på ett fackförbund. De som var handläggare där hade sjukt mycket att stå i och fick ta mycket skit från folk medan många av ombudsmännen kom och gick som de ville beroende på väder.
Tack för sparken hyperballad. Nu har jag skickat mail till våran löneadm för att kolla upp vad jag behöver göra/vad de behöver göra osv.
Bebek: Fy vad jobbigt! Tyvärr har dom ju sina regler, men riktigt surt att det ska handla om 20 futtiga dagar!
Jag fick ut 260 kr/dag förra gången, inte mycket men lite bättre än lägstanivå men den här gången tror jag att jag blir nollad för att jag var dum nog att gå arbetslös en vecka innan mina studier drog igång.. Tänkte inte riktigt på det just då att man kommer att få lida av sin dumhet senare.. Suck..
Var in och kollade vad jag skulle få tillbaka på skatten, 16000 ca kommer jag att få tillbaka där i juni! Perfekt taiming också precis mellan flytt och bebis då det alltid är massor som behövs köpas! Var så skönt att få det beskedet! Sen får min man 3500 också!
hallo där ni som har BF i Juni. Jag har BF 20juni.
Hur mycket har ni förberett för bebisen. Har ni skaffat skaffat vagnen och allt det där? Har ni köpt några kläder? osv.
Väntar mitt första barn och undrar bara när man brukar förbereda det där. Vagnen beställer vi nu i dagarna tror jag.
ha de bäst
*steker konstiga pannkakor*
hmm om ni funderar på lite mera mättande pannkakor så kan man ha i fiberhavregryn - brukar jag ha, men idag blev det för mycket...
hmm
det där med ögonmåttet... kan man skylla det på graviditeten?? ![]()