Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Urk för vinterkräksjukan. Kan det inte bli vår nu så den försvinner..Krya på dig Tekannan
Fina magar Tickollina och bebek!
I går slog vårat lilla pyre också rekord i att bukta ut magen så mycket som möjligt under en rörelse. Håller med dig Mama Bean man kan inte låta bli att skratta och tycka att det känns halvläskigt när hela magen rör sig inuti.
jag skulle helt enkelt blivit gravid 20 dagar senare och fått ett 20 dagar senare bf...
fråga om jag kunde ta ut semester över förlossningen, då betalas det ändå arbetsgivarskatt osv. men nej. de skulle titta om de kunde plocka dagar från tidigare arbetsgivare, men det kunde inte lova något, suck. jag är helt... stum.. om jag hade gått på a-kassa i en månad hade problemet varit löst. men det är ju så krångligt och jjag klarade mig fint ekonomiskt. nu får man lida för man inte uttnyttja systemet?
förlorar väl sisådär 7000 kr i månaden på dessa 20 dagar. Kanske ska muta en doktor som flyttar fram mitt bf?
http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-3/b113045.html
jo jag kan ta ut semester för att spara på föräldrardagarna, men föräldrarpenningen räknas ändå ut från ditt bf och 240 dagar bakåt. det blir inte mindre eller mer "arbetsdagar" om du föder för tidigt eller går över tiden, om jag fattat det rätt.
Så det är väl bara att bita i det sura äpplet.
känns ju bittert man har jobbat konstant i flera år utan en enda sjukdag eller a-kassa/stämpeldag. Sedan blir man straffad för man blir gravid 20 dagar för tidigt. Vi hade ju räknat med att det skulle ta ett halvår efter doktorns utläggning, men det tog ju som sagt knappt en månad:)
hoppas nu på att de kan räkna med tidigare arbeten trots det är någon månads uppehåll mellan de två sista jobben. får iaf havandeskapspenning beräknad på min nuvarande lön.
Fy vad mycket krångel FK verkar åstadkomma! Vi har inte börjat fundera ännu på ersättningar osv och man kanske gör bäst i att låta bli för humöret och tålamodet.
Hoppas verkligen att du får till det bebek. Och du med som verkar hamna mellan stolarna med din krångliga chef hyperballad.