• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Katta86

När jag gick föräldrautbildningen förra gången så var det en tjej från försäkringskassan där och pratade en timme och jag var inte det minsta klokare efteråt! Jag tyckte att jag lärde mig mest genom att vara inne på mina sidor och titta runt och läsa en del och ringa och fråga om det var något..
    Fast det är ju sån som jag är.. Lär mig alltid bäst av att upptäcka själv!

• 3barnsmor35

Det här med FK är jättesvårt att greppa, jag fattar inte allt ännu o detta är nr3 för mig.
    Ett tips är att skaffa bankid o sköta allt på internet, annars drunknar man i blanketter!
    kram Bönan

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-23 15:18:56 följande:
    Det här med FK är jättesvårt att greppa, jag fattar inte allt ännu o detta är nr3 för mig. Ett tips är att skaffa bankid o sköta allt på internet, annars drunknar man i blanketter! kram Bönan
    det var ett bra tips, har inte riktigt förstått ännu men jag är lite mer laidback där... det löser sig tänker jag..
    kanske fel taktik iof..
    tänk om man kunde vara lika relaxad när det kommer till själva förlossningen

nu har jag vikt tvätt ätit lunch o strax bär det av på yoga - tjohooo!
    ps: här i helsingborg skiner soooolen äntligen - i love it!
  • bäbis m

Oj, shit.. Man har ingen chans att hänga med i alla konversationer här när man jobbar hela dagarna och kvällarna och helgerna. Känner mig som en väldigt dålig blivande mamma när man läser och ser hur mycket alla tänker och läser om allt, donar, förbereder hemmet osv. Hinner knappt funderar på att jag är gravid ens. En vacker dag i juni har man plötsligt en bäbis att ta hand om och dessa 9 månader har bara susat förbi utan psykisk förberedelse över huvud taget. Hoppas att 2 veckors semester innan BF kan ge lite hålrum och tid för tankar och nedvarvning.

• kicki08

Det snöar här!!! FAN va deprimerad jag blir!! Det har varit vår hela veckan och nu bara ÖSER det ner snö!! Fy fan...

• hyperballad
    kicki08 skrev 2009-03-23 15:55:28 följande:
    Det snöar här!!! FAN va deprimerad jag blir!! Det har varit vår hela veckan och nu bara ÖSER det ner snö!! Fy fan...
    åh fy, då ska jag inte säga att solen skiner här lagom tills jag ska cykla iväg till mammayogan?!
  • kicki08

Det är sånna här tider man önskar man bodde längre ner i Sverige... Och inte halvvägs till Norrland.... (Gävle)

• Pian80

bäbis m skrev 2009-03-23 15:47:47 följande:

Oj, shit.. Man har ingen chans att hänga med i alla konversationer här när man jobbar hela dagarna och kvällarna och helgerna. Känner mig som en väldigt dålig blivande mamma när man läser och ser hur mycket alla tänker och läser om allt, donar, förbereder hemmet osv. Hinner knappt funderar på att jag är gravid ens. En vacker dag i juni har man plötsligt en bäbis att ta hand om och dessa 9 månader har bara susat förbi utan psykisk förberedelse över huvud taget. Hoppas att 2 veckors semester innan BF kan ge lite hålrum och tid för tankar och nedvarvning.
    Det löser sig! Alla är olika och kräver olika mycket förberedelse. Jag tror att du förbereder dig fast du inte tänker på det.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!