• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Smulan87

Jo absolut.

när de gäller hela mitt liv just nu så är de väl endå ganska okej.. flytt nu och våren är på G, så det känns smått stabilt, vi får se hur de bli nu vid löning och så med katterna också..

skrattmaja skrev 2009-03-23 19:37:54 följande:
    smulan87, jo visst är det bra med online shopping.... men huvudsaken att du hittar den! du får hålla oss uppdaterade!!!! viktigt att hitta de saker man tycker känns bra o rätt.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

KIKAR :D

Tickollina skrev 2009-03-23 19:56:59 följande:
    nu magbild finns nu
    BF 11Juni 2009
  • frukarlssonn

Angående fk så bokade vi tid där och det var verkligen kanon. Hon va jättetrevlig o hjälpsam, förklarade hur det hela går till, gav oss blanketter osv. Annars känns det så rörigt det där med fk, min komis som fick sitt nadra barn sat också att hon fortfarande inte riktigt fattar hur de går till där. Men nu har jag hp om en månad och ska skicka in begäran om fp snart (hon på fk tyckte vi skulle göra det två mån innan) så jag hoppas alla papper är i sin ordning nu så långt.

• bäbis m

Tack för dina stöttande ord Pian80. Det fick mig att fundera kring hur olika personligheter är och jag inser att du har rätt gällande hur olika vi är med att behöva fundera, förbereda oss osv. Att man även akn göra det undermedveten osv. Hoppas att man känner sig själv rätt bara

Längtan: jag förstår precis hur du tänker med kurser på universitetet osv. Det blir så mycket krångligare att bryta mitt i en period osv. Hoppas verkligen att du kan gå terminen ut och fortfarande må bra. Själv är jag ju student och arbetande på samma gång eftersom jag doktorerar och just nu önskar jag att jag bara var det ena faktiskt..

Skrattmaja: Tentor, manuscript, avhandlingar som ska in om vartannat här nu fram till maj och flera deadlines varje vecka som piskar på en. Jag försöker verkligen att strukturera mitt jobb för att skapa ev lugna luckor ett par timmar under helgerna osv. Men det verkar gå vägen och jag har ju som sagt en förstående handledare även om han ibland har sjuka krav och förväntningar på en. En otrolig tidsoptimist. Tur att jag mår så bra som jag gör så att det i alla fall verkar lovande.
    Njuter du nu när allt är på tryck? Måste kännas så himla skönt! Vilket datum är det framläggning nu igen? Finns det delar av ditt projekt som du skulle kunna fortsätta med fram till dagen D för hemgång om du skulle önska?

• kicki08

Tjingeling

Har varit hos BM idag. Är i V 29 (28+2)

SF mått: 29
    Blodsocker: 5.1
    Järn: 102.. (Har sjunkit igen...)
    BT: 125/70
    Vikt: +5.5 kg (Enligt mig +8.5 kg)

Så allt var väl bra då förutom järnvärdet. Hon sa "Å vad ska man göra för att få fröken att äta mer järn då" Dom tabletterna jag äter nu fungerar uppenbarligen inte. och niferex går bara inte med min mage. Blutsaft måste man dricka mängder av för att det ska fungera. Så nu ska jag då testa Hemofer få seom det ger något.

Förövrigt så är det jordens snöstorm här i Gävle. Inatt har det snöat mer än 1 dm Så nu känns det rätt surt kan jag säga....

• LakeHill

Det är nog väldigt olika hur länge det tar att förbereda sej inför förlossningen och hur lång tid man behöver vara ledig innan. Jag känner flera som jobbat in i det sista och inte haft några problem med det. Här på Åland börjar föräldraledigheten ticka 30 vardagar före BF, om man inte börjar ta ut den då blir man av med dessa dagar. Så det är bara att vara ledig! Personligen tycker jag det är jättebra eftersom det passade för mej. Jag har jobbat extremt mycket under många år och var ganska sliten på jobbfronten. Om jag inte "varit tvungen" att ta ledigt hade det inte blivit av, men jag behövde verkligen den tiden för att mentalt förbereda mej på att bli mamma för första gången. Jag hade jobbat så mycket innan att jag inte hunnit fundera eller förbereda något alls. Men om man har ett mer "normalt" jobbtempo har man kanske inte samma behov. Men som sagt, det är nog olika från person till person.

• LakeHill

Ska tillägga att jag nu fortfarande är mammaledig (hemma för vård av barn) men denna gång har man så mycket med sin första bebbe att man inte hinner planera så mycket för nr.2. Dock har jag ju den där "mentala" biten med första barnet överstökad

• bäbis m

Den där 30 dagars regeln på Åland låter helt fantastisk! Vore nog klokt för de flesta. Det är klurigt när man har höga krav på sig själv och från chefen att varva ner och prioritera om i jobbet så att systemet tvingar en skulle vara varmt uppskattat.

LakeHill skrev 2009-03-24 09:06:04 följande:
    Det är nog väldigt olika hur länge det tar att förbereda sej inför förlossningen och hur lång tid man behöver vara ledig innan. Jag känner flera som jobbat in i det sista och inte haft några problem med det. Här på Åland börjar föräldraledigheten ticka 30 vardagar före BF, om man inte börjar ta ut den då blir man av med dessa dagar. Så det är bara att vara ledig! Personligen tycker jag det är jättebra eftersom det passade för mej. Jag har jobbat extremt mycket under många år och var ganska sliten på jobbfronten. Om jag inte "varit tvungen" att ta ledigt hade det inte blivit av, men jag behövde verkligen den tiden för att mentalt förbereda mej på att bli mamma för första gången. Jag hade jobbat så mycket innan att jag inte hunnit fundera eller förbereda något alls. Men om man har ett mer "normalt" jobbtempo har man kanske inte samma behov. Men som sagt, det är nog olika från person till person.
  • 3barnsmor35

*funderar på att emigrera till Åland*

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!