• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • längtan09

bäbis m skrev 2009-03-23 15:47:47 följande:

Oj, shit.. Man har ingen chans att hänga med i alla konversationer här när man jobbar hela dagarna och kvällarna och helgerna. Känner mig som en väldigt dålig blivande mamma när man läser och ser hur mycket alla tänker och läser om allt, donar, förbereder hemmet osv. Hinner knappt funderar på att jag är gravid ens. En vacker dag i juni har man plötsligt en bäbis att ta hand om och dessa 9 månader har bara susat förbi utan psykisk förberedelse över huvud taget. Hoppas att 2 veckors semester innan BF kan ge lite hålrum och tid för tankar och nedvarvning.
    Hoppas detta inte låter skumt, men härligt med någon mer som inte ska gå hemma jätte lång tid innan BF. Jag kommer antagligen gå på ledighet runt nationaldagen och har bf 20:e juni, går inte att ordna på annat sätt då jag läser på universitetet och inte vill avbryta mitt i en kurs. Jag tror 2 veckor ska räcka bra, framför allt när jag inte haft några större problem än så länge.
  • Pian80
    längtan09 skrev 2009-03-23 16:23:25 följande:
    bäbis m skrev 2009-03-23 15:47:47 följande:
    Hoppas detta inte låter skumt, men härligt med någon mer som inte ska gå hemma jätte lång tid innan BF. Jag kommer antagligen gå på ledighet runt nationaldagen och har bf 20:e juni, går inte att ordna på annat sätt då jag läser på universitetet och inte vill avbryta mitt i en kurs. Jag tror 2 veckor ska räcka bra, framför allt när jag inte haft några större problem än så länge.
    Jag har inte heller planerat att vara hemma mer än två veckor innan BF. Men det beror ju helt på hur jag mår. Mår jag bra så kör jag på det, mår jag sämre får jag göra det som känns bäst då.
  • längtan09
    Pian80 skrev 2009-03-23 16:31:45 följande:
    Jag har inte heller planerat att vara hemma mer än två veckor innan BF. Men det beror ju helt på hur jag mår. Mår jag bra så kör jag på det, mår jag sämre får jag göra det som känns bäst då.
    Det känns enklare på något sätt att fortsätta länge när man "bara" går i skolan, det är inte lika krävande som arbeten är.
  • Tickollina

jag hade som mål att jag skulle kunna arbeta terminen ut......tyvärr så fick jag kraftiga sammandragningar, så läkaren rådde mig att bli sjukskriven.

• skrattmaja

inte för att vara neggo på ngt vis men jag blev otroligt missnöjd på den där FK introduktionen jag var på när jag var gravid med Johanna!
    jag o maken hade klurat lite innan, hittat till hemsidan och reggat oss och hade specifika frågor...
    tog med dessa till mötet o denne tjej som höll i introt hänvisade mig o fler andra par till hemsidan... så jag var ritkigt upprörd.
    kasnke ska man istället boka in samtal med handläggare så att man kan ta mer personliga frågor för det vilel de inte svara på udner träffen fastän personen som stälde frågan samtyckte!

själv blir jag ju arbetslös första maj och tänker vara arbetslös under maj-månad om det inte dimper ner ngt jobb, men det tror jag inte...jag har ju inte ansträngt mig att söka det blir om jag kan få några månaders förlängning på mitt nuvarande projekt (håller tummarna is myg att det kunde gå vägen)

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • mysare

Jag har vintersäsongsanställning och slutar mitt schema 19 april. Känns rätt skönt att blir arbetslös då :). Kommer väl jobba några dagar ibland om arbetsgivaren har nått "lagomt" jobb till mig, som inte är så tungt och krävande.

• skrattmaja

smulan87, jag vet att linus o lotta har name it kläder bla men jag vet ju inte om de har just denna body som du är på jakt efter, heter affären exit som säljer name it kläder också men jag vet inte om de har ngn webshop....

mysare, det låter ju bra tidsmässigt....

nu har jag hunnit med att träna lite aslappning o metnal träning inför förslossning... det är så skönt....

bäbis m, jag har ju bara fudnerat sista veckan, nu när avhandling är på tryck etc. hur går det för dig? hoppas att det rullar på som det ska.... själv har jag ju inte så bra handledare så det blir ju extra energikrävande då.....

• Smulan87

Jag tror nämligen name it i stan då säljer sånna bodys, men jag tycker det är illa att de inte går att köpa online >.< det är så mycket smidigare >.<

skrattmaja skrev 2009-03-23 19:33:40 följande:
    smulan87, jag vet att linus o lotta har name it kläder bla men jag vet ju inte om de har just denna body som du är på jakt efter, heter affären exit som säljer name it kläder också men jag vet inte om de har ngn webshop.... mysare, det låter ju bra tidsmässigt.... nu har jag hunnit med att träna lite aslappning o metnal träning inför förslossning... det är så skönt.... bäbis m, jag har ju bara fudnerat sista veckan, nu när avhandling är på tryck etc. hur går det för dig? hoppas att det rullar på som det ska.... själv har jag ju inte så bra handledare så det blir ju extra energikrävande då.....
    BF 11Juni 2009
  • skrattmaja

smulan87, jo visst är det bra med online shopping.... men huvudsaken att du hittar den!
    du får hålla oss uppdaterade!!!! viktigt att hitta de saker man tycker känns bra o rätt.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!