• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • MissMurrig
    ploppen skrev 2009-03-29 12:18:54 följande:
    Det är ju just det...MissM: alltså, jag bor i Halland. Och jag brukar bli tagen på sängen varenda år av att det plötlsligt blir så himla varmt och jag har inte alls hängt med utan traskar runt i jeans och gympadojor och håller på att koka över.
    Hmm, ja iofs så brukar det komma EN varm vecka mellan mars och Juni, för att sedan bli kallt igen.. Det brukar bli kallt och regnigt runt student-tiderna, moder naturs sätt att jävlas med studenterna.
  • Veronica83

Sitter och funderar på graviditetsförsäkring. Någon som tecknat? Vet inte vilket bolag eller om jag ska välja gratis eller en som man betalar för.
    Skulle vara tacksam för tips.

• Linda 89
    Veronica83 skrev 2009-03-29 18:32:52 följande:
    Sitter och funderar på graviditetsförsäkring. Någon som tecknat? Vet inte vilket bolag eller om jag ska välja gratis eller en som man betalar för.Skulle vara tacksam för tips.
    Jag funderar också, ibland funderar jag ens om man behöver det =(. Jag har inte ens någon livförsäkring på mig själv så skulle behöva det med. Men blir väldigt förvirrad av alla olika försäkringsbolag =/.
  • Veronica83

Linda 89 skrev 2009-03-29 18:47:11 följande:

Jag funderar också, ibland funderar jag ens om man behöver det =(. Jag har inte ens någon livförsäkring på mig själv så skulle behöva det med. Men blir väldigt förvirrad av alla olika försäkringsbolag =/.
    Jag tror att det är bra att ha tecknat en försökring om något skulle hända. Skaffar du en väntabarn-försäkring får du ju en livförsökring där igenom fram tills barnet är fött, där efter kan du ju bara skaffa en ny livförsökring för din egen del.

Det verkar ju ändå som alla försäkringsbolagen har samma försökring eg, men vilket bolag som är bäst i längden är vad jag undrar...
  • Tickollina

jag har tecknat en försäkring, vi tog trygghansas....

• Veronica83
    Tickollina skrev 2009-03-29 19:15:28 följande:
    jag har tecknat en försäkring, vi tog trygghansas....
    Tog ni den gratis försäkringen eller den man betalar för?
  • frukarlssonn

Jag har via länsförsäkringar. Tog tilläggsförsäkringen och kostar runt 600 kronor, minns inte det exakta beloppet. Men det va billigare än Folksams tilläggsförsäkring som ligger på tusenlappen.

• 3barnsmor35

Trygg Hansa har vi på alla barnen.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Tickollina
    Veronica83 skrev 2009-03-29 19:34:58 följande:
    Tog ni den gratis försäkringen eller den man betalar för?
    vi tog den man betalade för...och nu när vi väntar tvillingar så känns det väldigt bra att ha en försäkring.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!