Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Usch hjärtklappningar har jag haft nån gång också. Men som sagt en gång är ingen fara, men är det återkommande ska man kolla upp. Men har hört att det är vanligare om man är gravid.
Smulan: hoppas mensonten håller sig borta och att det inte kommer fostervatten! Lite tidigt för bebben att komma ut nu, även om det statisktiskt sett är goda odds att de överlever i detta stadiet. Men vi vill ju ha kvar våra pyren så länge det går
Stort grattis till alla som slutade röka i samband med graviditeten
Själv slutade jag för gott för tre år sen efter att ha vart till -och från rökare i 15 år. Räddningen var att jag gick över till portionssnus. Låter kanske inte gott men de va de
Och väldigt bra för även om jag va grymt sugen på nikotin när jag väl skulle sluta snusa så va jag iaf av med cigarettberoendet, vilket är skitjobbigt när man inte får ha nåt i handen eller sitta me de andra i rökrummet. Idag sitter jag nästan alltid ensam i fikarummet för majoriteten röker. Jävligt trist men inte så sugen på att sätta mig i rökrummet heller
Angående det här med att vara gravid och ha en liten så ja det är rätt tufft måste jag erkänna!
Min man jobbar 16-00 varje dag så vi möts i princip i dörren, sen faller det på min lott att laga middag till mig och sonen + matlåda för att sedan få rent i köket igen. samtidigt ska man orka leka och kanske städa lite granna. Och sen håller man alla tummar och tår för att läggningen ska gå bra, vilket den oftast gör, men nu några dagar har han inte velat sova fören klockan 23 ungefär och då är man verkligen gråtfärdig av utmattning!
Men det går ju! Och jag antar att det skulle gå lika bra om man väntar tredje eller fjärde för man anpassar sig ju! Jag kan inte minnas vad jag gjorde om dagarna förr innan jag fick barn! Det måste ha vart skit tråkigt!
Angående att få sovmornar så brukar jag och maken ge varandra en morgon var på helgen för båda älskar vi att sova länge så då delar vi lika! =)
jag kan säga att som gravid har man företräde till allt som heter sovmorgon man behöver vila och sova så jag har sov morgon när vi är lediga jag går ju oftast upp ändå men ligger och vilar sen nu är det ju lite värre för jag har varit dålig men det spelar ingen roll det är ju jobbigt att vara gravid utan att ha problem
nu har min sambo full förståelve för detta han tycker som jag (tur för han)
jag har ju 3 barn william snart 11 år Nelly 5 år och jamie 1 år 4 mån och det är kämpigt med lite n hemma jag orkar inte hämta barnen på dagiv så min pappa gör det och lämar dem här sen är jag själv tills sambon kommer men då är jag slut för jag orkar knappt med mig själv!!!!och när man är orolig och rädd och har ont och klåda är man inte direkt på världens bästa humör men gör allt jag bara orkar
Fick dåliga nyheter på spec mvc´
så trött på allt nu mina värden (alltså hepatos=gallsyra i levern)har blvit värre jag trodde att det skulle vara bättre men nej värdena har mer än fördubblats sen förra veckan herregud ska det aldrig ta slut jaha läkarn vill att ajg äter dubbla dosen 8 tabl om dagen
blir det inte då bättre elelr om det stannar där den är då kommer de ta ut henne
jaha satt jag helt i chock tillstånd så nu är det bara hoppas att värdena har bättras till mån då jag tar nu prover för detta och sen tis träffa läkaren igen
de vill att jag kommer in nu på ctg varannan dag!!!! ska tebax fre
så i morgon ska jag ta blodprov för mitt virus sen till sjukan på fre ctg sen mån blodprov för hepatos sen tis sjukan för träff med läkaren sen tor sjukan igen och provsar på virus och då ev fvp.................
kan jag inte få ha det normalt med bara lite foglossning nej néj ge mig all skit man kan hitta ja sjukdommar som är ovanliga oxå det är extra kul!!!!!
Min man är faktiskt också väldigt snäll med att låta mig få den vila jag är i behov av nu när jag är gravid. Sovmorgon hade jag kunnat få varje dag som han är hemma, om jag hade velat. Och även sova mitt på dan när han är hemma. Med sånt är han helt underbar.
WilliamNellyJamie
Trist att värdena blivit sämre. Har själv ingen erfarenhet av hepatos, men antar att jag ska vara glad för det. Däremot har jag för mig att en bekant till oss blev inlagd för det (eller om det var ngt annat med levern när hon var gravid) och till slut blev hon igångsatt pga det. Får hoppas medicinen hjälper så du kan bli bättre. Men annars så kommer det säkert gå bra även om de får ta ut bebis lite väl tidigt. Neonatalavdelningarna är så duktiga!
Uch va trist med negativa besked WNJ.
Hoppas värderna sjunker nu under helgen då. Vilken vecka är du i?
Vad tråkigt att höra WJN ![]()
WJN - håller alla tummar att dina värden blir bättre! *styrekram*
tråkigt WJN men det är ju bra att de har koll och uppsikt, förtår ju att de vill vänta in i det längsta att plocka ut lilltjejen, varje dag växer de ju just nu!!!
även jag har ju en udnerbar make och en dotter som buar på dagis en hel del. men visst är det ett annat tempo udner denna grav än den förra pga olika anledningar, johanan är ju inte den enda anledningen.
men jag har aldirg varit ngn nattuggla utan vill gärna gå o lägga mig gansk atidigt om kvällarna o då fungerar det ganska bra trots att johanan vaknar när hon gör. även vi turas om att ta sovmorgon på helgen, fast jag måste erkänna att jag har fått fler än maken...
Fan skulle lägga in nya magbilder men de vill inte så ni får vänta ett tag till.... Nu äntligen har jag å maken bestämt namn på pojken i magen hehe men vi kommer ej avslöja nått förens bebben e född