• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • längtan09
    kicki08 skrev 2009-04-02 08:46:59 följande:
    Vi har oxå bestämt oss för namn till vår lilla grabb i magen namn, mellannamn och efternamt Nu kan han få komma ut hihi
    Oj vad långt ni kommit Vi har tilltalsnamn klara beroende på om det blir en tjej eller kille (kollade aldrig det på UL) och efternamn klart då sambons familj är det enda som heter det :-P mellannamn från sambons sida är också klart, men jag har desto svårare att komma på något fint och bra från min sida :-P
  • bebek

oh jag tycker det är lite svårt men namn, har några tilltänkta som vi tycker är fint men man vill se hur han/hon ser ut så att den passar att heta just så:)
    finns några få turkiska namn vi tycker om, iaf blir det mellannamn om det inte blir tilltalsnamn. Det måste iaf va något som passar i båda länder, något som både farmor och mormor kan uttala:) I början gillade jag Kim, men det blev knasigt det betyder Vem? på turkiska. -Hej jag heter Vem? haha

vecka. 31 -  http://www.familjeliv.se/hem/bebek/gallery/phpvh67yb.jpg

• tekannan

bebek
    Fin mage!

Kanske skulle ta en ny magbild, det är nog några veckor sen sist... Glömmer liksom bort det.

Vi har inga namn alls klara, mer än efternamn (har samma båda två så det valet var inte så svårt ). Har satt lite press på mannen att han ska leta upp några namn han gillar. Jag hade mina listor klara för ganska längesen, men vi ska ju enas om några namn vi tycker om båda två. Förra gången var mannen klar tidigt och jag i sista minuten nästan på. Sköt det framför mig då. Men några dagar innan dottern föddes så hade vi det klart och när hon väl kom så kändes det klockrent.

• WilliamNellyJamie
    bebek skrev 2009-04-02 09:42:25 följande:
    oh jag tycker det är lite svårt men namn, har några tilltänkta som vi tycker är fint men man vill se hur han/hon ser ut så att den passar att heta just så:)finns några få turkiska namn vi tycker om, iaf blir det mellannamn om det inte blir tilltalsnamn. Det måste iaf va något som passar i båda länder, något som både farmor och mormor kan uttala:) I början gillade jag Kim, men det blev knasigt det betyder Vem? på turkiska. -Hej jag heter Vem? haha vecka. 31 -  www.familjeliv.se/hem/bebek/gallery/phpvh67yb...
    fin magen den är í min storlek har inte sett många som har det.

men du är ganska liten eller är det vinkeln på kortet du är 31 och jag är i morgon v30
    Vi kommer få en tjej Juni -09
  • LakeHill
    skrattmaja skrev 2009-03-31 17:53:58 följande:
    lider med er som har ont o inte kan sova, hoppas att ni hittar ngn sovställning som får er at vila, antar att ni redan har provat med kuddar mellanknäna och bakom ryggen???själv har jag ju turen att sova hela natten igenom utan toabesök eller att vkana utav bebis, så jag är så glad för varje natt jag kan sova. Förra grav vakande jag mkt mkt tidigt sista veckan och var vaken ett par timmar men det var det ända..bebek, så fint fixat hår..... själv ska jag bara kapa av håret ett par decimeter eller så..tror inte att det blir ngn färg..känns som det är mkt utgifter nu ändå....smulan, låter onekligen obehagligt men isntämmer i vad de andra redan har sagt försök att varav ner, bli avslppnad för mig fungerar yoga bad/dusch o avslappningsskiva men alal är vi ju olika. lakehill, inget allvarligt med sonen hoppas jag?
    Nej inget allvarligt, tack för omtanken! Han har börjat med ett nytt konstigt ljud när han blir exalterad som låter lite astmatiskt, så ville kolla upp att allt var ok, men de hittade inget konstigt. Fick iaf en astma-medicin utskriven som är helt ofarlig, så vi ska se om den gör någon skillnad.
  • bebek

tack,

ja, vissa tycker magen är liten andra att jag ser ut att föda imorn:)
    jag själv tycker den är rätt söt ändå, men tror jämt att den är mindre än vad den är och fastnar när jag försöker tränga mig igenom små utrymmen osv. upptäckt några enstaka små bristningar i veckan, ovanför rumpan! och lite ut mot ryggsidorna. antar de kommer expandera dessa sista veckor.

i fredags när jag var hos bm, pga huvudvärken var jag även orolig för att jag inte känt fosterrörelser i samma utsträckning. hon kände på magen och konstaterade att bebis låg med huvud neråt och skulle inte vända sig om igen för det är rätt trångt. den "bufflar" nu mer i magen än att slänga ut en arm eller ben.
    eftersom jag är rätt liten i kroppen så trycker bebis redan nu väldigt mycket både neråt och uppåt, lungor, revben, mage och kissblåsa. ändå tur alltså att min jag har en väldigt långt sittande moderkaka, annars hade jag väl inte kunnat andas:)

• bebek

och ja, jag tycker det är dags för er andra nu att slänga ut lite nya magbilder!!
    nyfiken ju hur era små mirakel växer!

• LakeHill

Jo det stämmer att det är stor skillnad denna grav mot förra, då kunde man lägga sej på soffan o slänga upp benen när man kom hem från jobbet. Nu är jag visserligen hemma med sonen så jag jobbar inte,men det är slitigt fysiskt med alla lyft av honom hela tiden. Sedan har jag också dessa graviditeter så tätt på varandra, vilket sliter mycket på kroppen. Har mycket mer problem med rygg o annat än förra gången. Nu har ju sonen börjat gå, så han springer runt och gör "hyss" hela tiden så det blir ingen lugn och ro. Han blir 10 månader nästa vecka så han förstår ju inte heller när man säger åt honom. Men man tar sej igenom, det är ju trots allt fantastiskt att ha en liten söt kille som gör nya framsteg varje dag och även kan vara kramgo emellanåt fast han mest far runt som en orkan

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!