Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
oh jag tycker det är lite svårt men namn, har några tilltänkta som vi tycker är fint men man vill se hur han/hon ser ut så att den passar att heta just så:)
finns några få turkiska namn vi tycker om, iaf blir det mellannamn om det inte blir tilltalsnamn. Det måste iaf va något som passar i båda länder, något som både farmor och mormor kan uttala:) I början gillade jag Kim, men det blev knasigt det betyder Vem? på turkiska. -Hej jag heter Vem? haha
vecka. 31 - http://www.familjeliv.se/hem/bebek/gallery/phpvh67yb.jpg
bebek
fin mage
Jag kunde aldrig se dina foton från fotografen har du dem kvar?
eller vänta nu det var kanske inte du bebek som hade dem?
bebek
Fin mage!
Kanske skulle ta en ny magbild, det är nog några veckor sen sist... Glömmer liksom bort det.
Vi har inga namn alls klara, mer än efternamn (har samma båda två så det valet var inte så svårt
). Har satt lite press på mannen att han ska leta upp några namn han gillar. Jag hade mina listor klara för ganska längesen, men vi ska ju enas om några namn vi tycker om båda två. Förra gången var mannen klar tidigt och jag i sista minuten nästan på. Sköt det framför mig då. Men några dagar innan dottern föddes så hade vi det klart och när hon väl kom så kändes det klockrent.
tack,
ja, vissa tycker magen är liten andra att jag ser ut att föda imorn:)
jag själv tycker den är rätt söt ändå, men tror jämt att den är mindre än vad den är och fastnar när jag försöker tränga mig igenom små utrymmen osv. upptäckt några enstaka små bristningar i veckan, ovanför rumpan! och lite ut mot ryggsidorna. antar de kommer expandera dessa sista veckor.
i fredags när jag var hos bm, pga huvudvärken var jag även orolig för att jag inte känt fosterrörelser i samma utsträckning. hon kände på magen och konstaterade att bebis låg med huvud neråt och skulle inte vända sig om igen för det är rätt trångt. den "bufflar" nu mer i magen än att slänga ut en arm eller ben.
eftersom jag är rätt liten i kroppen så trycker bebis redan nu väldigt mycket både neråt och uppåt, lungor, revben, mage och kissblåsa. ändå tur alltså att min jag har en väldigt långt sittande moderkaka, annars hade jag väl inte kunnat andas:)
och ja, jag tycker det är dags för er andra nu att slänga ut lite nya magbilder!!
nyfiken ju hur era små mirakel växer!
Jo det stämmer att det är stor skillnad denna grav mot förra, då kunde man lägga sej på soffan o slänga upp benen när man kom hem från jobbet. Nu är jag visserligen hemma med sonen så jag jobbar inte,men det är slitigt fysiskt med alla lyft av honom hela tiden. Sedan har jag också dessa graviditeter så tätt på varandra, vilket sliter mycket på kroppen. Har mycket mer problem med rygg o annat än förra gången. Nu har ju sonen börjat gå, så han springer runt och gör "hyss" hela tiden så det blir ingen lugn och ro. Han blir 10 månader nästa vecka så han förstår ju inte heller när man säger åt honom. Men man tar sej igenom, det är ju trots allt fantastiskt att ha en liten söt kille som gör nya framsteg varje dag och även kan vara kramgo emellanåt fast han mest far runt som en orkan