Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Intressant att höra att flera skaffat eget rum till bebben så tidigt. Vi har inte en tanke på sådant ännu (han är 7,5 mån nu), han har sin säng i vårt sovrum och sov i den tidigare men nu är han inne i en period där han bara sover i sängen med oss, så det skulle inte fungera.
Vi sover själva i vår säng så mkt som möjligt, när man heltidsjobbar och har många barn så behöver vi vår nattsömn och barnen sover jättegott i egna sängar. Det funkar bra för oss och därför tänker jag göra likadant med nästa bebis. I början har vi bebben i sängen för man ammar o sover om vartannat men sen så är det rätt skönt att sova själv. Tycker jag
Men om det funkar att samsova för andra så är jag inte emot det, var o en gör ju som de själva vill *tummen upp*
Jag är så förbannad!
Höll på att kasta en plankstek i skallen på en servetrisjävel igår
Vi går ut för att äta middag, jag och min sambo. Trött på att dricka cola eller vatten till middagen så jag beställer -ett glas alkoholfritt vin, om det är väl kylt
efter en klunk tycker det smakar konstigt. Tar en klunk till, det är för torrt med en besk efterton, flaskan måste stått öppen länge tänker jag. Ber sambon smaka, han håller med.
Alkoholfria viner är väldigt söta det måste vara nå fel på det. Tar en klunk till och tycker mig känna hur magen värms och sprids ut i kroppen.
Tror du hon gett mig vin med alkohol? Nej svara sambon, så dum kan väl inte en människa vara.
Maten kommer ut och jag ber så artigt att få veta vad vinet heter
Det ska hon genast ta reda på, pucko finns bara ett alkoholfritt på hela resturangen
och självklart kommer den lilla lusen ut med en flaska PINO 2007! 12%
Vad fint, men jag beställde alkoholfritt vin för jag är GRAVID!
är du säker? frågor hon
NEJ JAG HAR EN FOTBOLL UNDER TRÖJAN OCH BESTÄLLDE IN ALKOHOLVITT VIN?
Alla kan vi göra misstag med detta är något som inte får ske, det är värre än att spilla rödvin på brudklänning. Nu tror jag visserligen inte att det är någon fara efter dessa tre små klunkar men gästen litar på att den får vad den beställer. Om inte jag vetat hur alkolfritt vin smaka och varit absolut nollkoll på vanligt vin kanske jag skulle druckit flera glas. Dessutom skulle jag köra bil hem. Jag tycker det är förskräckligt.
Att hon bjöd på både dryck o efterrätt är inte någon tröst faktiskt.
Näe jag kan inte smälta det, har jobbat i resturang så många år och har aldrig varit med om något sådant grovt fel. Hon riskerar ju någon annans liv. Både att jag bär på ett litet liv och skulle köra bil. Jag känner i normala fall av ett glas vin och tre glas? då är jag berusad. Hemskt... mådde så dåligt.
Behövde bara skriva av mig.
bebek: Fast jag tror nog att när servitrisen frågade "är du säker" syftade hon på om du var säker på att du beställt alkoholfritt vin, inte om du var säker på att du var gravid. Inte för att detta gör hennes misstag mindre det är fortfarande ett STORT misstag.
Fy vad dåligt! ![]()
Nu är ju ingen skada skedd, men ändå, hon ska vara glad jag inte smasha allt som fanns på bordet i hennes skalle. och sådant här kan leda till anmälan mm. Om en beställer starköl och den andra lättöl och du blir osäker sen vilken som var vilken, får du helt enkelt erkänna det, hälla ut dem och hälla upp nya.
Nej hon ifrågasatte snarare om vinbeställningen än om graviditeten. Hur många nu som beställer Alkoholvitt vin, vilket hon måste trott när jag sa alkoholfritt. Näe jobba hon för mig skulle hon degraderas ( heter så) till att diska köksdisk.
Var bara tvungen att ryta av mig och vilka kan mer förstå ens ilska över detta än andra gravida kvinnor? :)
kram på er
Vi brukade lägga sonen i sin säng och där sov han tills han vaknade och var hungrig första gången då fick han sova kvar i vår säng. Men vi slutade amma tidigt och då med ersättning så vaknade han mer och mer sällan på natten och när han var tre månader sov han hela nätter!
Vi är sånna som vill titta på tv i sovrummet innan vi ska sova och då stördes sonen av ljuset. Sen märkte vi att minsta lilla ljud han gjorde på natten så for vi upp ur sängen vilket störde honom. Så vi flyttade in honom i eget rum redan vid fyra månader tror jag. Vi hör ju fortfarande om han är lessen eller vaknar men man sållar bort dom där små gnälla i sömnen lätena.. (Hoppas ni förstår vad jag menar!) =)
Sen att han var van vid ljud är det ingen tvekan om för han somnade på sin filt på golvet en gång och vi damsög runt honom utan att han somnade!
Bebek: Men fy vad hemskt! Jag som aldrig har druckit alkoholfritt vin skulle säkert inte märkt någon skillnad! Förstår att du är upprörd!
Bebek: Fy fasen va kass!! Jag hade blitt galen om jag var du! Jag hade krävt å få maten gratis. Ett sånt misstag ska dom fanimej få betala för. Arg arg arg hade jag blitt.