• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bebek
    skrattmaja skrev 2009-01-22 14:43:49 följande:
    moderna modern, mitt fem myror tyg!ska bli en sida mönstrad o en vit sida samt mönstrat örngott om man inte skojar till det på ngt vis
    vilket fint:D
  • ModernaModern

ja, whow vilket tyg...jättefint!

Jag ska snart till Panduro och köpa mönstrade stuvbitar, sen ska jag börja sy mitt täcke.

har även tänkt att sy omlott-bodisar...

• 3barnsmor35

Har ett Sniglar i badrummet, sen har vi ett Babydan också, Lillan har det som byrå i sitt rum nu men vi ska köpa en garderob+byrå till henne istället.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • längtan09

Vi bor rätt trångt så vi kommer göra så att vi har bebisen sovandes inne hos oss i sovrummet och hans bytesstation där med så vi ska hämta den där pamperslådan på babyproffsen så man får en blöjspann. Sen har vi ingenstans att göra av bebisen kläder för garderoberna är fulla så vi ska köpa en låg byrå och lägga en skötbädd ovanpå. Och eftersom det är sovrummet så kan man ju om man är lat flytta bara skötbädden och lägga i sängen :D Har hört av många att det kan vara bättre att byta så för då kan man vända sig bort i två sekunder utan att barnet ramlar ned.

Sen måste vi, när barnet blir större skaffa en sån där stor plastlåda och lägga alla leksaker i antingen under sängen eller i vardagsrummet.

Vi kommer ha det trångt men kärleksfullt :D

• bebek
    längtan09 skrev 2009-01-22 17:37:59 följande:
    Vi bor rätt trångt så vi kommer göra så att vi har bebisen sovandes inne hos oss i sovrummet och hans bytesstation där med så vi ska hämta den där pamperslådan på babyproffsen så man får en blöjspann. Sen har vi ingenstans att göra av bebisen kläder för garderoberna är fulla så vi ska köpa en låg byrå och lägga en skötbädd ovanpå. Och eftersom det är sovrummet så kan man ju om man är lat flytta bara skötbädden och lägga i sängen :D Har hört av många att det kan vara bättre att byta så för då kan man vända sig bort i två sekunder utan att barnet ramlar ned. Sen måste vi, när barnet blir större skaffa en sån där stor plastlåda och lägga alla leksaker i antingen under sängen eller i vardagsrummet. Vi kommer ha det trångt men kärleksfullt :D
    Jag tycker det låter som en smart lösning:) finns det hjärterum finns det stjärterum:D
    Men vi (efter ett års kö typ) fick äntligen en trea i rättans tid, skulle inte ens fått plats med bebissäng i sovrummet nu!
  • 3barnsmor35

Vi ska ha vagga i vårt sovrum till att börja med, sen ska den lill* få eget sovrum på ovanvåningen. Planerar inte att byta till eget rum förrän h*n är ca 7 mån om allt går bra.
    Vi gjorde det med Lillan o det var perfekt, innan 8-mån-strulet när man måste nattvaka o greja, så de känner sig trygga i det nya.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • längtan09

bebek:
    Vi kan tyvärr inte flytta då vi bor i bostadsrätt och vi inte skulle ha råd med ett dyrare lån.

• bebek

längtan 09: äsch du får säkert världens mysigaste lilla kryp-in med bebisen:)
    jag bor i hyreshus, lätt att byta.. men kanske trist att det inte är ens eget ändå, men det är så dåligt med bostadsrätter i min stad.

Längtar efter ett hus någon gång i framtiden....
    skulle va rart

• Katta86
    bebek skrev 2009-01-22 18:49:12 följande:
    längtan 09: äsch du får säkert världens mysigaste lilla kryp-in med bebisen:)jag bor i hyreshus, lätt att byta.. men kanske trist att det inte är ens eget ändå, men det är så dåligt med bostadsrätter i min stad.Längtar efter ett hus någon gång i framtiden....skulle va rart
    Ja och dom bostadsrätter som finns är svin dyra! Var och tittade på en trea i dag med utgångspris på 200000, en timme senare låg priset på 280000! :-O
    (¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • längtan09

Katta86 skrev 2009-01-22 19:25:18 följande:

Ja och dom bostadsrätter som finns är svin dyra! Var och tittade på en trea i dag med utgångspris på 200000, en timme senare låg priset på 280000! :-O
    vår bostadsrätt var otroligt billig kan man säga :P köpte den för 5 000 och sen la vi ut typ 20 000 på renovering. Så det var ett kap.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!