Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
ja, whow vilket tyg...jättefint!
Jag ska snart till Panduro och köpa mönstrade stuvbitar, sen ska jag börja sy mitt täcke.
har även tänkt att sy omlott-bodisar...
Har ett Sniglar i badrummet, sen har vi ett Babydan också, Lillan har det som byrå i sitt rum nu men vi ska köpa en garderob+byrå till henne istället.
Vi bor rätt trångt så vi kommer göra så att vi har bebisen sovandes inne hos oss i sovrummet och hans bytesstation där med så vi ska hämta den där pamperslådan på babyproffsen så man får en blöjspann. Sen har vi ingenstans att göra av bebisen kläder för garderoberna är fulla så vi ska köpa en låg byrå och lägga en skötbädd ovanpå. Och eftersom det är sovrummet så kan man ju om man är lat flytta bara skötbädden och lägga i sängen :D Har hört av många att det kan vara bättre att byta så för då kan man vända sig bort i två sekunder utan att barnet ramlar ned.
Sen måste vi, när barnet blir större skaffa en sån där stor plastlåda och lägga alla leksaker i antingen under sängen eller i vardagsrummet.
Vi kommer ha det trångt men kärleksfullt :D
Vi ska ha vagga i vårt sovrum till att börja med, sen ska den lill* få eget sovrum på ovanvåningen. Planerar inte att byta till eget rum förrän h*n är ca 7 mån om allt går bra.
Vi gjorde det med Lillan o det var perfekt, innan 8-mån-strulet när man måste nattvaka o greja, så de känner sig trygga i det nya.
bebek:
Vi kan tyvärr inte flytta då vi bor i bostadsrätt och vi inte skulle ha råd med ett dyrare lån.
längtan 09: äsch du får säkert världens mysigaste lilla kryp-in med bebisen:)
jag bor i hyreshus, lätt att byta.. men kanske trist att det inte är ens eget ändå, men det är så dåligt med bostadsrätter i min stad.
Längtar efter ett hus någon gång i framtiden....
skulle va rart
Katta86 skrev 2009-01-22 19:25:18 följande: