• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Smulan87

hahaha xD jag kan se de framför mig

Daisyduck skrev 2009-01-25 00:22:17 följande:
    Smulan87: Något roligt hände faktiskt på stan igår. Jag, iklädd strumpbyxor och kjol på nederdelen, trallar runt med en dajmglass i högerhanden. En gumma tittar på mig och säger "Buuuurrrrr!" högt och tydligt. Jag skrattar och ropar tillbaka "Jag är graviiiid!". Behöver jag tillägga att glassen var god?
    BF 11Juni 2009
  • LakeHill

Bebek: Vad hemskt, jag hade nog krävt att få tala med restaurandchefen på plats! Förstår att du blev arg!

Jag har mest sug på salmiak, men det ska man ju va lite försiktig med när man är gravid...

• frukarlssonn

Jag har inte haft något sug alls, förutom på mat då Men inget specifikt, förutom mjölk. Gillar mjölk annars, men ibland kan jag bara sitta och häva i mig mjölk när suget e som störst.

• längtan09

Jag har heller inga matsug att tala om, men jag känner osug istället :P Chips och dipp som alltid varit en favvo går inte ner längre osv.

• Tickollina
    längtan09 skrev 2009-01-25 12:30:41 följande:
    Jag har heller inga matsug att tala om, men jag känner osug istället :P Chips och dipp som alltid varit en favvo går inte ner längre osv.
    Det är precis lika för mig =)
  • LakeHill

Samma här, fler osug än sug faktiskt. Generellt känner jag för mer nyttig mat än förra grav, då var det en period som jag levde på pommes frites med ketchup, men bara tanken på det gör mej illamående nu.

• bebek

Det är svårt med mat, tycker mer saker är äckligt nu, men häromdagen fick jag för mig att det skulle vara jättegott om jag rev morötter och hade i citronyoughurt.... 
    tyckte själv det var en extrem tanke så jag doppade moroten i youghurten..
    otroligt gott tyckte jag då! Sen så tuggar jag i mig alla citronskivor på jobbet som vi ska ha i drickorna....

Giros på resturangen får de göra när jag gått hem.. kräks av lukten av köttos...
    och när det ska styckas kött... fyfan...  den där lukten alltså, blivit lite halvvegetarian

men honungsmelon/vattenmelon måste vara de godaste.. tur att det är säsong...

• hyperballad

jag kan bli jätte sugen på varmrökt skinka men varje gång sambon köpt hem det har det slutat med att han fått äta upp den när jag inte varit hemma för att jag håller på att kräkas av doften... haha
    helt galet.

nu är min hangup blåbärs sorbet från sia, krav märkt sådan så det är väl nyttigt?? :-P

• LakeHill

bebek skrev 2009-01-25 14:43:22 följande:

Det är svårt med mat, tycker mer saker är äckligt nu, men häromdagen fick jag för mig att det skulle vara jättegott om jag rev morötter och hade i citronyoughurt.... tyckte själv det var en extrem tanke så jag doppade moroten i youghurten..otroligt gott tyckte jag då! Sen så tuggar jag i mig alla citronskivor på jobbet som vi ska ha i drickorna.... Giros på resturangen får de göra när jag gått hem.. kräks av lukten av köttos...och när det ska styckas kött... fyfan...  den där lukten alltså, blivit lite halvvegetarianmen honungsmelon/vattenmelon måste vara de godaste.. tur att det är säsong...
    Känner igen det där, ibland tycker jag att kött är jätteäckligt och vill bara äta vegetariskt. Särskilt när jag har mina illamåendeattacker.
  • tekannan

hyperballad skrev 2009-01-24 22:36:11 följande:

Svar på #387
    fusk!!pyret här i magen rullar mest runt o det känns inte på utsidan... har bf 1 juni... hihi
    Jag har det likadant, och har också BF 1 juni. Men så har jag ju också moderkakan i framvägg och märker av den anledningen väldigt stor skillnad från förra grav då den var i bakvägg.
    Men i lördags efter att jag ätit nästan ½ kilo godis (här är en till som har ett ENORMT sötsug!! från att ha varit helt ointresserad av mat till att äta oavbrutet och helst onyttigt), så kom den lill* igång ordentligt. Sparkade som sjutton och slog volter. Så det var väl värt att synda lite...
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!