• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • LakeHill

Har inte själv fått sammandragningar så här tidigt men har förstått att det inte är ovanligt.

• Fröken Vennberg

nä jag tror oxå att det är vanligt. men frågan är om man ska undvika att anstränga sig? så att det inte blir mera. blir dom kraftigare och tätare så är risken att jag börjar öppna mig. det sa dom på specen. fast den lkaren sa ju oxå att inget kunde hända barnet. när jag frågade om våld mot magen och stress. han menade att jag skulle kunna krocka med bälte och det skulle inte påverka barnet..

• Tärning6

Jag känner inga samandragningar jag har bara växtvärk i mellan åt

• Smulan87

Dan Jour eller något sådant... vetifasen vad det är för något :D

LakeHill skrev 2009-02-04 13:03:45 följande:
    Smulan87 skrev 2009-02-04 12:52:29 följande: Fin vagn Vad är det för märke?
    BF 11Juni 2009
  • bäbis m

Jag är doktorand på Linköpings universitet så jag har ett ganska stillasittandes jobb periodvis när jag inte är i labbet för att få fram resultat =) Inga tunga arbetsuppgifter rent fysiskt alltså.

Misstänker att demensboende kan kräva en del lyft etc?

Fröken Vennberg skrev 2009-02-04 13:49:11 följande:

bäbis m: vad jobbar du med?
  • Fröken Vennberg

det är risk för våld på jobbet. det är stressigt och jag är själv så ramlar någon så förekommer det tunga lyft. det kan hända vad som hälst på jobbet.

• Tärning6
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-04 14:34:38 följande:
    det är risk för våld på jobbet. det är stressigt och jag är själv så ramlar någon så förekommer det tunga lyft. det kan hända vad som hälst på jobbet.
    Låter ju inge vidare då ju se till att ta de lugnt bara du känner din egen gräns när de e dags att sluta jobba
  • Fröken Vennberg

det är ju det som är det svåra. eftersom jag är själv ansvarig i huset så blir det väldigt rörigt och jag får kraftiga samandragningar så tar det ju ett tag inna jag har väckt upp någon som kan komma o jobba.

• LakeHill

Oj, det låter jobbigt. Kanske inte vore så dumt om du kunde vara borta från jobbet ett tag nu när du har sammandragningar. Vad säger din BM? Risk för våld på jobbet är ju allvarligt, det kan ju inte vara bra om man är gravid, det blir ju lätt en stress-situation.
  • bäbis m

Hm, jag läste just om det där med våld på jobbet och otrygga arbetssituationer när man är gravid. Finns det någon chans till omplacering? Går det att byta till tex dagskift med mera personal?

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!