• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Tärning6
    JagOchHan skrev 2009-02-02 13:48:12 följande:
    hej hej.Har vart inne och läst någon vecka här nu men inte skrivit (som ni märkt).Vi ska ha barn 8 juni, 3dje barnet. Kunde vara kul om man får vara med och snacka här inne lite. Går in i v 23 i morgon.. Hemma för tillfället med lillkillen som är 1år och 1 månad drygt.
    Hej å vart välkommen
  • frukarlssonn

Apropå mensvärk så är jag än så länge skonad från det. Känner otroligt nog väldigt lite, knappt nåt me tanke på hur de växer därinne, både jag o bebis. Ibland drar de i ligamenten men de va ett bra tag sen jag kände nåt nu. Men jag kan ha nåt molande ibland, men väldigt svagt.

Jag lyssnade heller inte på hjärtljud på ul. Trodde ma inte fick de förrän på besöket hos mb... ska dit om två veckor.

I veckan damp de ner ett brev fr Sahlgrenska. Sambon sket i o öppna de för han tyckte de bara stod mitt namn, men de stod hans oxå givetvis, för de gällde ivf. Jag har HELT glömt o ringa o säga att jag e gravid. Jag plussade samma månad som remissen landade där. Och vi har en tid i övermorgon! Måste ringa dit direkt imorgon bitti när de öppnar o avboka tiden.

• JagOchHan

tack så mycket

Ser att ni pratar kön. Jag tycke med största sannolikhet att jag såg vad vi väntar oxå. Men maken och alla vänner tycker att det är nog en väldigt uppsvullden slida jag ser

Bm som gjorde rul gick direkt ner till skrevet och stannade där väldigt länge så man kunde lixom inte undgå att se det...
    Men det kan vara jag som såg fel. *S* och att vi kanske får en tös. Det återstår att se.

• LakeHill

bäbis m skrev 2009-02-02 11:00:12 följande:

Grattis i efterskott Bebek :)Vad skoj med nytt hem..förutom alla kartonger som måste packas ner/upp då. Kicki: jag känner också av molvärken till och från. Förra veckan var den riktigt elak men då växte både bebisen och jag en hel del faktiskt. Lite skoj att se kopplingarna. Nu på morgonen har vi varit på UL. Allt såg bra ut och pyret mår bra (underbart!) men barnmosrkan var otroligt mesig och rätt dålig om man får säga så. Kändes likso osäker på allt hon sa och gjode. Synd :/ Fick ni veta hur moderkakan låg? Vi fick inte lyssna på hjärtljudet heller, gjorde ni det? Vi var på privat-UL i v 12 och de bilderna var SÅÅÅ mycket bättre så vi köpte inte ens några nu. Hm, känns synd att behöva vara besviken efteråt eftersom det är så stor sak för en själv. En av de få tittarna man får och vi är ju så nyfikna på lilla livet där inne. Skoj att ni diskuterat dykning förresten. Jag var jobbigt att avstå i Karibien men fick tur nog många riktigt bra snorklingsmöjligheter. Väggsnorkling och driftsnorkling. Skoj =) Och massor av sköldpadddor så helt snuvad på undervattenslivet blev man inte.
    Jag fick veta hur moderkakan låg på rutin-UL (ligger i framvägg). Där får vi inte lyssna på hjärtljudet men gör det varja månad hos BM. Fick också en jättedålig bild på rutin-UL, men här på Åland går det till så att de frågar när man kommer och betalar om man vill ha en bild och då lägger de med kostnaden (2 euro) på räkningen. Sedan när man får bilden har man liksom redan betalt för den, så då är det för sent.
  • LakeHill

bäbis m skrev 2009-02-02 13:31:58 följande:

Har haft en lunchdate med min sambo. Det är vår i Linköping. Lite svalt kanske med solen skiner och värmer på kinderna och fåglarna kvittrar för första gången i år. Åhh, riktiga vårkänslor väcks! Vill bara vara utomhus och njuta. Synd att bebisarna behöver 9 månader på sig för annars hade det varit toppen att få vara ledig och ta en lång vagnpromenad i dag =D
    Här på Åland har vi också haft superfint väder med strålande sol. Fick inte riktigt vårkänslor ännu, lite för kallt i luften. Var ut på en långpromenad med sonen i vagnen - härigt! Bra att komma ut o röra på sej själv och magen också
  • LakeHill
    3barnsmor35 skrev 2009-02-02 14:37:22 följande:
    Allt gick bra idag!
    Vad skönt - grattis!!!
  • LakeHill

JagOchHan skrev 2009-02-02 13:48:12 följande:

hej hej.Har vart inne och läst någon vecka här nu men inte skrivit (som ni märkt).Vi ska ha barn 8 juni, 3dje barnet. Kunde vara kul om man får vara med och snacka här inne lite. Går in i v 23 i morgon.. Hemma för tillfället med lillkillen som är 1år och 1 månad drygt.
    Välkommen! Hur gammalt är ditt äldsta barn?
  • bäbis m

Får ni betala för Ul också? Även om ni inte tar någon bild alltså.

Jag skulle gärna vilja veta hur moderkakan ligger för när jag var på priva-ul sa läkaren att den låg långt ner bakåt och att den brukar vandra uppåt men om den inte gör det kan den vara i vägen vid förlossningen. Vill ju gärna veta om den vandrat uppåt eller ej :O Ska kolla me min BM sen om de gjorde någon kommentar till mätningarna idag vart moderkakan ligger. Jag har ingen aning om hur de brukar göra och den här BM som tog UL var ingen höjdare tyvärr..

LakeHill skrev 2009-02-02 15:59:01 följande:
    bäbis m skrev 2009-02-02 11:00:12 följande: Jag fick veta hur moderkakan låg på rutin-UL (ligger i framvägg). Där får vi inte lyssna på hjärtljudet men gör det varja månad hos BM. Fick också en jättedålig bild på rutin-UL, men här på Åland går det till så att de frågar när man kommer och betalar om man vill ha en bild och då lägger de med kostnaden (2 euro) på räkningen. Sedan när man får bilden har man liksom redan betalt för den, så då är det för sent.
  • 3barnsmor35

Peppar, peppar, inga blödningar sen v14

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Tickollina

Har varit i väg och träfaft läkare i dag. Fick även se våra mirakel....vi fick även en överraskning. Vi väntar inte två pojkar utan en av varje =)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!