• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • ploppen
    Svar på #749
    Men oj, det är ju jättesynd om dig nu! Sov nu så himla gott!
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-04 20:57:01 följande:
    uff vad det där lät dfeprimerande, men man kan int va på topp jämt:)
    Nä verkligen inte. Jag är småkrasslig och därmed vart en riktig surkärring. Det började med hemsk huvudvärk igår, ont i halsen idag och nyser och snorar. Blää inte kul alls... Så nu har jag gjort juice med råsaftpressen till både mig o sambon, hoppas de hjälper lite iaf
  • Fröken Vennberg

jag måste bara höra om det är fler som inbillar sig eller är rädda för att barnet ska komma för tidigt eller för att det ska hända något? Jag har varit gravid 6 ggr. detta blir mitt 3:e barn och mitt första med min man. jag kaninte låta bli att vara rädd. o jag känner mig så ensam i detta. min man är lugn i alla fall på utsidan. han säger som alla andra. att jag ska lita på vad andra säger. o på ul såg man inget konstigt. menjag tycker inte att någonting stämmer. bara en känsla. allt har varit så konstigt.

jag har haft ont i huvet nästan hela tiden, lågt bt, lågt järnvärde, snuva och i bland svårt att få luft.

har blivit flyttad nästan varje gång jag varit på ul.
    nu sparkar barnet ovanför där livmodern ska sluta.

jag har som sakt börjat ha sammandragningar. mm.

ska bli intressant att se hur det blir.

• frukarlssonn

Jag är oxå rädd emellanåt att barnet ska komma för tidigt. Men det är nog alla kvinnors skräck att det ska komma på tok för tidigt. Man oroar sig ju för allt möjligt, iaf jag, finns nog inget jag inte oroat mig för...

• Fröken Vennberg

det konstiga är att jag inte har varit orolig när jag väntat de andra två. det ena mf var jag inte heller orolig över. inte fören några dagar innan den föddes hemma i vecka 16.

• ploppen

Jag oroar mig också jättemycket, för allt. Nu är jag mest inne på olika sorters handikapp. Och jag menar, vad skulle jag göra åt saken om det var så? Man borde verklgien försöka bearbeta det här på något sätt. Det är så onödigt och tar bort så mycket glädje. Men jag försökar hålla det på en nivå så att andra inte behöver bli påverkade av det. Min mamma, t ex har alltid hållit på och oroat sig för allt som skulle kunna hända oss, och gör det fortfarande. Det är ganska jobbigt och jag vill verkligen inte göra så mot mina barn.

• LakeHill
    bebek skrev 2009-02-04 16:25:25 följande:
    bäbis m men foglossningsbältet ska väl sitta under mage, typ över höftebenen och rumpan. men det är ändå inte skönt att sitta med ett.. då kan det skava in i magen.Lakehill: ahaa.. men är åland svensk eller finskt? :O) mitt största minne därifrån var en jädrans storm, vi vart inkvarterade i någon stuga och fick inte gå ut.. o allt blåste ner o omkull, läskigt...NU ska jag iväg på veckans höjdpunkt! Mammasim;)
    Åland tillhör Finland. Ojdå, var någonstans var den stugan?

Var också på gravidvattengympa igårkväll - härligt!!!
  • bäbis m

Ibland funderar jag över vad som kan hända och hur livet skulle bli om barnet inte är friskt eller om det händer någonting oväntat under graviditeten men för det mesta försöker jag intala mig att allt är som det ska och att det för det mesta går bra vid graviditeter och förlossningar.

I förrgår tyckte min ena handlare/chef att jag kunde lägga fram min licexamen 3 veckor innan BF!! Kan säga att det satt jag mig ganska tvärt emot och sa att jag i alla fall vill ha 5 veckor. Man har ju ingen aning om hur man mår så nära inpå och den stressen examen innebär kan på intet sätt vara hälsosamt på slutet. Usch, inte bara skoj.

• LakeHill

Låter jobbigt att gå och oroa sej hela tiden. Visst kan jag få tankar ibland att något kan vara fel, men försöker slå bort dem. Det blir ju inte bättre av att oroa sej. Men ni som oroar er mycket kanske borde prata med BM om det, kanske det finns någon hjälp att få, så att ni mår bättre.

• bebek
    LakeHill skrev 2009-02-05 09:16:01 följande:
    Åland tillhör Finland. Ojdå, var någonstans var den stugan?Var också på gravidvattengympa igårkväll - härligt!!!
    på Åland någonstans:D haha.. var 10-11 år kanske, men vi har ofta åkt dit på sommarna.. åland å öland, mina föräldrar måste ha en hemlig passion för öar;)
    men är du svensk/finsk eller mixling? :P

Ja jag vill ha vattengympa nästan varje dag:)
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!