Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Ahh vicken skön helg det varit
Trist att den är över redan....
I lördags var vi hemma hos sambons föräldrar och käkade en supergod middag och hade jättetrevligt.
Igår var vi iväg till IKEA en sväng och köpte lite grejjer till vårt nya sovrum. Myyyys
En lugn och skön helg med mycket vila. precis vad jag behövde
Föresten, SÄG att ni oxå har som "mensvärk" ibland? För det har jag.
Tickollina skrev 2009-02-01 19:13:33 följande:
bebek skrev 2009-02-01 23:24:15 följande:
Jag jag har också lite smått "mensvärk" ibland! tror dock det är en blandnning av växtvärk och lite annat ;D
Grattis i efterskott Bebek :)Vad skoj med nytt hem..förutom alla kartonger som måste packas ner/upp då.
Kicki: jag känner också av molvärken till och från. Förra veckan var den riktigt elak men då växte både bebisen och jag en hel del faktiskt. Lite skoj att se kopplingarna.
Nu på morgonen har vi varit på UL. Allt såg bra ut och pyret mår bra (underbart!) men barnmosrkan var otroligt mesig och rätt dålig om man får säga så. Kändes likso osäker på allt hon sa och gjode. Synd :/
Fick ni veta hur moderkakan låg? Vi fick inte lyssna på hjärtljudet heller, gjorde ni det? Vi var på privat-UL i v 12 och de bilderna var SÅÅÅ mycket bättre så vi köpte inte ens några nu. Hm, känns synd att behöva vara besviken efteråt eftersom det är så stor sak för en själv. En av de få tittarna man får och vi är ju så nyfikna på lilla livet där inne.
Skoj att ni diskuterat dykning förresten. Jag var jobbigt att avstå i Karibien men fick tur nog många riktigt bra snorklingsmöjligheter. Väggsnorkling och driftsnorkling. Skoj =) Och massor av sköldpadddor så helt snuvad på undervattenslivet blev man inte.
Tackar tackar:D ja superskönt med ett till rum.. när man väl kommer iordning!
Kicki: Jag har molvärk.. typ varje dag, ibland stramar det rejält!
Min moderkaka låg i framväggen, vet inte riktigt vad det innebär egentligen, förutom man kan känna sparkar senare och magen syns mer. Nej vi fick inte lyssna på hjärtljud på rutinUL - det får man göra i v.24. då lyssnar de o mäter magen. Längtar tills dess! den 13/2 vi har bara varit på inskrivning, RUL och sen nu blir det tredje besöket för oss bara!
Oh jag älskar sköldpaddor!! De är mina favoriter:)
Sist jag var i röda havet kom jag på mig själv, såg en sån fin stingray på snorkelturen, börja packa luft... och precis när jag stoppat huvudet under utan och skulle ta sats kom jag på! - jag är fan gravid! Går ju inte att hålla andan flera minuter o dyka flera meter då! urs, tur jag kom på mig. men havet är en förtrollande värld!!!
Haha, jo man fick hålla sig i skinnet ibland för att inte börja dyka ner för djupt för närstudier. Jag gjorde ett par väl valda nerdykningar dock men inte så djupt och inte så länge. Kände att det var jobigare än vanligt att blåsa ur snorkeln. Kändes spänningar i magen när man var tvungen att trycka i lite. Sköldpaddor är toppensöta.
Nu i helgen var vi på Kolmårdens tropikarium. Fick se massa, enligt min mening, mindre mysiga men intresanta djur men det var även två små apor som var supernyfikna som satt sig på våra axlar och kartade omkring på ryggen. Fantastiskt coolt.
åå nu har man damsugit å bakat socker kacka hehe så nu ska ja snart ut å hämta ved hehe