• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Jackass
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-04 14:39:58 följande:
    det är ju det som är det svåra. eftersom jag är själv ansvarig i huset så blir det väldigt rörigt och jag får kraftiga samandragningar så tar det ju ett tag inna jag har väckt upp någon som kan komma o jobba.
    Begär omplacering tycker jag. Du ska ju inte lyfta tungt. Jobbar själv inom vården, dock akutsjukvård, men jag har redan sökt havandeskapspenning och känner att det är tungt att stå och gå hela arbetspass. Om du inte kan bli omplacerad så tycker jag du ska känna din gräns och begära sjukskrivning eller att din chef fyller i att det är en för stor risk för dig att fortsätta med dina arbetsuppgifter.
    (¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt + BF 090612 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • bebek

bäbis m men foglossningsbältet ska väl sitta under mage, typ över höftebenen och rumpan. men det är ändå inte skönt att sitta med ett.. då kan det skava in i magen.

Lakehill: ahaa.. men är åland svensk eller finskt? :O) mitt största minne därifrån var en jädrans storm, vi vart inkvarterade i någon stuga och fick inte gå ut.. o allt blåste ner o omkull, läskigt...

NU ska jag iväg på veckans höjdpunkt! Mammasim;)

• bäbis m

bebek: Simma lugnt ;) Gud vad skönt att få plaska i varmvatten. Själv ska jag och frysa på ett gym.

Ska testa det där med bältet och hur det känns. Min mage är dock (precis som din) fortfarande långt ner så höftbenen ligger lite illa till. Men ska testa så klart!

Tack för tips!

• Fröken Vennberg

ja, men jag har träffat en läkare som påstod att det inte var farligt att uträttas för våld eller stress. tycker det låter illa. har ju läst o hört annat.

jag ska ringa min bm i morgon o höra vad hon säger. annars så får jag prova att jobba i helgen. men jag får ont av ansträngning. o det är ju 10 timmar jag ska gå o värst är det efter att ha klätt av och på dom boende.

• Jackass
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-04 18:05:56 följande:
    ja, men jag har träffat en läkare som påstod att det inte var farligt att uträttas för våld eller stress. tycker det låter illa. har ju läst o hört annat. jag ska ringa min bm i morgon o höra vad hon säger. annars så får jag prova att jobba i helgen. men jag får ont av ansträngning. o det är ju 10 timmar jag ska gå o värst är det efter att ha klätt av och på dom boende.
    Ehm är inte stress och våld farligt för en gravid kvinna?!? Det är väl farligt för någon som inte är gravid också samt att du får ju kraftiga sammandragningar av ditt arbete. Bara det borde väl räcka tycker jag. Nä ring din bm och be att få träffa en annan läkare.
  • Fröken Vennberg

ja jag ska göra det. ska ringa henne i morgon. får se vad hon tycker. ja, jag blev ganska paff när han sa så där.

• Jackass
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-04 18:11:02 följande:
    ja jag ska göra det. ska ringa henne i morgon. får se vad hon tycker. ja, jag blev ganska paff när han sa så där.
    Han är en karl. Det säger allt . Han vet ju inte vad han snackar om .
  • frukarlssonn
    ja, men jag har träffat en läkare som påstod att det inte var farligt att uträttas för våld eller stress. tycker det låter illa. har ju läst o hört annat. jag ska ringa min bm i morgon o höra vad hon säger. annars så får jag prova att jobba i helgen. men jag får ont av ansträngning. o det är ju 10 timmar jag ska gå o värst är det efter att ha klätt av och på dom boende.
    Men usch den läkaren kan ju inte va riktigt klok! Tycker absolut att du antingen ska få sjukskrivning eller omplacering. Stress är inte bra och får du sammandragningar ska du ta det lugnt. Dumma läkare.
    Jackass skrev 2009-02-04 18:13:21 följande:
    Han är en karl. Det säger allt . Han vet ju inte vad han snackar om .
    Den va bra
  • bebek
    ja, men jag har träffat en läkare som påstod att det inte var farligt att uträttas för våld eller stress. tycker det låter illa. har ju läst o hört annat.jag ska ringa min bm i morgon o höra vad hon säger. annars så får jag prova att jobba i helgen. men jag får ont av ansträngning. o det är ju 10 timmar jag ska gå o värst är det efter att ha klätt av och på dom boende.

Träffa en ny läkare! den du såg måste ju vara en stressad våldsbrottslimng!
    helgalet..

Jag ska söka havandeskapspenning, hoppas på det bästsa, kan ju inte lyfta tunga backar, stå ut med fullisar och om någon månad kommer jag ju inte komma förbi mella borden med min mage.. sen kan man inte ta rast eller sätta sig närsomhelst heller... kan ju få stå upp o stressa i 6-7 timmar om det är mycket folk på resturangen...

uff nu är jag för trött för att ens vara människa...

känner mig helt deprimerad o slut efter den här flyttröran..

som en svullen, blek rätt miserabel människa

godnatt på er

• bebek

uff vad det där lät dfeprimerande, men man kan int va på topp jämt:)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!