• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bäbis m

hej längtan,

då är vi bra synkade du och jag för jag går in i vecka 21 imorgon =)

Jag fick intrycket förut att många andra i tråden tyckte att deras magar blev så tydliga så tidigt så jag tänkte att jag måste vara skum eller nåt.

längtan09 skrev 2009-02-09 14:56:19 följande:
    bäbis m skrev 2009-02-09 14:40:53 följande: Min mage känns också jätteliten. Tror det är normalt. Vilken vecka är du i? jag är i v. 21+1 och jag tycker det syns bra men ingen annan typ :P
  • frukarlssonn
    bäbis m skrev 2009-02-09 15:37:14 följande:
    hej längtan, då är vi bra synkade du och jag för jag går in i vecka 21 imorgon =) Jag fick intrycket förut att många andra i tråden tyckte att deras magar blev så tydliga så tidigt så jag tänkte att jag måste vara skum eller nåt.
    Det är så individuellt de där med när magen blir mer synlig. Ni är inte alls konstiga ni med mindre magar Det kommer.

Konstigt, vissa dagar är bebis jättelugn, känner knappt nåt förutom en buff eller lätt bubbel, och vissa dar, som idag, lever den runt som bara den Inga sparkar eller buffar just nu, men de känns som den slår kullerbyttor och snurrar runt därinne
  • längtan09

bäbis m skrev 2009-02-09 15:37:14 följande:

hej längtan, då är vi bra synkade du och jag för jag går in i vecka 21 imorgon =) Jag fick intrycket förut att många andra i tråden tyckte att deras magar blev så tydliga så tidigt så jag tänkte att jag måste vara skum eller nåt.
    Det blir så när man är så olika långt gångna samt att en del väntar andra barnet. Sen blir väl magen större fortare nu framåt. Hoppas på det i alla fall :) Men jag är rätt glad över att jag inte ökat så mycket i volym förutom runt magen och brösten :P
  • skrattmaja

längtan o bäbis m, jag är ju mindre denna grav än förra så det är lite dumt! men det är ju ett annat tempo nu än förra!
    tycker att det är behändigt att inte samla på sig så mkt för jag tycker att man är fumlig så det räcker ändå

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • LakeHill

Har inte varit inne på ett tag, maken fick ryggskott så har haft fullt upp. Pust...

Angående mammaledighet, här är den 9 mån, efter det måste man ta vårdledigt och får då endast 388 euro/månad. KOmmer att va vårdledigt ca 2,5 mån tills min nya mammaledighet börjar. Sedan antar jag att jag är vårdledig ett tag efter andra barnet också, får väl se hur länge man klarar sej ekonomiskt o hur länge man vill vara ledig, åtminstone ett år efter födseln känns det som. Sedan vore det ju guld att kunna jobba halvtid.

Angående namn; Noel eler Nova blir det för oss.

• frukarlssonn

Noel och Nova tycker jag är jättefint. Hade själv velat ha Nova, men det ville inte min sambo.

• dagdrömmare

har läst ikapp några sidor nu och svar lite utan att veta vem som frågat

Om vattnet går tidigt så återbildas vattnet igen. Det gör det även under förlossningen. En väns vatten gick på nyårsafton och dottern föddes först fyra dagar senare. Man får dock inte gå hur lång tid som helst efter att vattnet har gått pga infektionsrisken. Det är dessutom ovanligt att allt kommer ut på en gång utan det sipprar ut lite då och då i samband med sammandragningar.

Vi tänker vara hemma i 1.5 år. Var hemma så länge med dottern och tycker det var en lagom ålder att börja på förskolan. Men om jag fick välja skulle jag vilja var hemma flera år. Nu är jag hemma på halvtid istället eftersom jag studerar och inte är mycket i skolan.

Ang magstorlek så fick jag förr förra veckan höra att magen knappt syns på mig och veckan efter att ja ser höggravid ut och kunde föda när som Själv tycker jag magen är alldeles lagom

• 3barnsmor35

Dagdrömmare,
    Jo, visst återbildas vattnet, men om en eller båda hinnorna är trasiga så rinner det ju ut igen
    Jag fick gå på kontroll varje vecka för att kolla mina "pölar" eftersom mitt gick så tidigt med Lillan.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • chesa

Oj vad det skrivs mycket här! Hänger verkligen inte med!

Det här med namn är inte enkelt! Har flera fina pojknamn som jag/vi kan tänka mig vilket som; Emanuel, Aron och Sackarias. Men så väntar vi förmodligen en liten flicka och då blir det genast mycket svårare. Vi har ett favoritförslag: Rakel. Men våra mödrar, samt en massa annat folk verkar avsky det namnet. Då blir man ju lite tveksam.

Vad tycker ni om Rakel? Vackert/tufft eller fruktansvärt hemskt?

• hyperballad
    Svar på #909
    chesa skrev 2009-02-09 20:43:51 följande:
    Oj vad det skrivs mycket här! Hänger verkligen inte med! Det här med namn är inte enkelt! Har flera fina pojknamn som jag/vi kan tänka mig vilket som; Emanuel, Aron och Sackarias. Men så väntar vi förmodligen en liten flicka och då blir det genast mycket svårare. Vi har ett favoritförslag: Rakel. Men våra mödrar, samt en massa annat folk verkar avsky det namnet. Då blir man ju lite tveksam. Vad tycker ni om Rakel? Vackert/tufft eller fruktansvärt hemskt?
    så länge det är rakel o inte rachel, några envisas med att det ska vara samma men med rachel tänker jag på hon i vänner o det stämmer inte.
    min kusin heter rakel o när hon var liten så sjung vi rakel spektakel kusin vitamin istället för krakel spektakel... lite kul.
    så ja jag gillar rakel (dock inte rachel...)
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!