• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • 3barnsmor35

Sackarias...då tänker jag direkt "Fikon fick du..."
    Rakel gillar jag

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • chesa

hyperballad skrev 2009-02-09 20:50:26 följande:

Svar på #909
    så länge det är rakel o inte rachel, några envisas med att det ska vara samma men med rachel tänker jag på hon i vänner o det stämmer inte.min kusin heter rakel o när hon var liten så sjung vi rakel spektakel kusin vitamin istället för krakel spektakel... lite kul.så ja jag gillar rakel (dock inte rachel...)
    Jag håller med. Det är Rakel som gäller, Rachel är inte alls lika fint!
  • frukarlssonn

Jaha va bra att det återbildas vatten om det går för tidigt. Jag trodde inte det hann göra det. Det va nån här på fl vars vatten gick i v16, men hon va tvungen att avsluta graviditeten. Var det för att hon va i så tidigt stadium? Hur fort återbildas vattnet om det skulle gå?

• 3barnsmor35
    Marinero skrev 2009-02-09 20:58:10 följande:
    Jaha va bra att det återbildas vatten om det går för tidigt. Jag trodde inte det hann göra det. Det va nån här på fl vars vatten gick i v16, men hon va tvungen att avsluta graviditeten. Var det för att hon va i så tidigt stadium? Hur fort återbildas vattnet om det skulle gå?
    Om hinnan är trasig så rinner ju vattnet ut hela tiden och om bebisen ligger torrt så klarar den inte det mer än ett par dygn max. När den är 16 veckor är ju dessutom lungor och organ inte tillräckligt utvecklade för att klara utsidan.

När mitt vatten gick 33+4 så kom det först i två syndafloder och sen sipprade det ut lite då o då. Jag gick en hel månad så, Lillan hade tillräckligt i en pöl att plaska i ovanför näsan så jag fick gå till v.37+0 då de satte igång mig. Jag blev först inlagd, stoppad och sen hemma med sjukskrivning och åt anitbiotika stora som hästpiller =/ Gjorde UL varje vecka o då mätte de storleken på pölarna som låg därinne. Märklig upplevelse men det gick bra i slutändan
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • bebek

Hm just nu känns det som om varje vecka som går som en liten seger på något sätt, att ju äldre barnet blir desto större chans att den klarar sig utanför magen.

Undrar om den börjar få lite trångt där inne nu? sparkarna är mycket hårdare och ibland kan män känna hur hela barnet vänder sig om. Käns som om den oftast "står" i magen med fötterna på kissblåsan och rumpan utåt. får "puffa"bort den ibland det kan nästan börja göra ont av alla sparkar där. får en spark och det känns nästan som om jag ska kissa på mig, springer på toa... men nej.. då försvann det..

Nova är jättefint, det gillar vi med. Rakel låter också väldigt rart.
    Vad tycker ni om Serena? låter det mycket konstigt i era öron?

• 3barnsmor35

Bebek,
    På skånska låter det ganska kul SERRRREEENAH.
    Hur ska man uttala det?

• frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-09 21:20:12 följande:
    Hm just nu känns det som om varje vecka som går som en liten seger på något sätt, att ju äldre barnet blir desto större chans att den klarar sig utanför magen. Undrar om den börjar få lite trångt där inne nu? sparkarna är mycket hårdare och ibland kan män känna hur hela barnet vänder sig om. Käns som om den oftast "står" i magen med fötterna på kissblåsan och rumpan utåt. får "puffa"bort den ibland det kan nästan börja göra ont av alla sparkar där. får en spark och det känns nästan som om jag ska kissa på mig, springer på toa... men nej.. då försvann det.. Nova är jättefint, det gillar vi med. Rakel låter också väldigt rart. Vad tycker ni om Serena? låter det mycket konstigt i era öron?
    Sen två veckor tillbaka, som jag kände första buffarna, så har de bara blivit starkare o starkare, och idag fick sambon känna tre riktigt starka buffar Men som du beskriver känner jag oxå ibland, att den sparkar mot blåsan, men de gör den ju inte än eftersom h*n är så liten. Men när jag e kissnödig så känner jag liksom sparkarna jag inte skulle känna annars. Och när jag inte känner buffar så känns de som h*n ålar och gör kullerbyttor därinne. I helgen har de vart ganska lugnt, idag har de vart en herrans liv i magen Men vilken underbar känsla Och visst är det skönt ju längre tiden går, för ju större de blir, desto större chans att rädda om h*n skulle få för sig att komma ut för tidigt.
  • Tärning6

Nä natti natt ´tjejer nu ska jag nanna eller försöka i alla fall

• bebek

Serena.. det bokstaveras, min sambo som tycker om det, det är turkiskt och jag kan inte bestämma om det är sött eller låter konstigt..  Kanske ett av de finare turkiska namn.
    Det blir nog ett mellannamn från pappans land iaf.

Åh visst är det härligt när sambon känner sparkar också:)

Jag har en lattjo liten pryl som lever rövare så fort jag vilar, mysigt, men lite svårt att somna ibland:) H*n kanske kommer vilja bli omkringburen hela tiden sen, det är helt "tyst" i magen när jag rör på mig, sover gott då kanske:) vilken vecka är ni i nu?

• hyperballad
    Svar på #919
    bebek skrev 2009-02-09 21:56:37 följande:
    Serena.. det bokstaveras, min sambo som tycker om det, det är turkiskt och jag kan inte bestämma om det är sött eller låter konstigt..  Kanske ett av de finare turkiska namn. Det blir nog ett mellannamn från pappans land iaf. Åh visst är det härligt när sambon känner sparkar också:)Jag har en lattjo liten pryl som lever rövare så fort jag vilar, mysigt, men lite svårt att somna ibland:) H*n kanske kommer vilja bli omkringburen hela tiden sen, det är helt "tyst" i magen när jag rör på mig, sover gott då kanske:) vilken vecka är ni i nu?
    om två timmar går vi in i v25 här...

ang serena, jag hade en klasskompis som hette så kommer jag ihåg o jag bor ju i helsingborg dvs skåne... men det lät inte konstigt.
    kanske beror på vart i skåne man bor, jag har ju t ex svårt att förstå vad vissa säger som bor utanför malmö..
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!