• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bäbis m

Åh vad mysigt med en picnic vid brasan! Sitta och titta på varandra och tänka på allt mysigt som hänt under den tiden som gått. Ofta har man hunnit med otroligt mycket om man tänker efter.

skrattmaja skrev 2009-02-09 13:54:45 följande:
    ngt helt annat, i dag firar maken och jag 5 års-förlovning... tänk att det har gått så lång tid sedan den där eftermiddagen med afternoon tea..... jösses det var så otroligt romantsikt att jag blir alldels tårögd bara jag tänker på det... vi ska ha lite picnic hemma framför brasan efter det att johanna gått o lagt sig idag!!!!
  • Tärning6

Vi ska bara va hemma å ta de lugnt denna helg när gubben kommer hem, å bar mysssssa som bara den

• bäbis m

vi funderar också på namn. Vi har ett par flick- och pojknamn som vi tycker extra mycket om men vi får väl se vart det slutar och hur det känns när h*n kommer fram. Tur nog så är vi överens om samtliga alternativ. Phuu.

Oj, vad impad jag blir av att det är så många som är 2-språkiga här i tråden. Vad lyxigt att få ha det lite gratis för barnet. Vi funderar på att flytta utomlands en period bara för att underlätt för vårat/våra barn i framtiden.

Gällande mammaledighet så kommer jag att börja med 6 månader och sen kommer förhoppningsvis jag och pojkvännen kunna åka iväg med pyret till Australien (eller ev USA) för utbytesprojekt med mitt jobb i ca 5 månader medan han är pappaledig. När vi väl kommer hem vill vi försöka ha 50% var ett tag fram till barnet är ca 1.5 år. Detta är planer vi har och jag hoppas verkligen att det ska vara möjligt att genomföra.

• bäbis m

Veckopendlar din sambo?

Tärning6 skrev 2009-02-09 14:28:57 följande:
    Vi ska bara va hemma å ta de lugnt denna helg när gubben kommer hem, å bar mysssssa som bara den
  • frukarlssonn

Och jag ska jobba, på alla hjärtans dag o allt Gråter Men men, så får de bli

• bäbis m

Ni får fira alla hjärtans dag i kubik när du väl kommer hem sen!

Marinero skrev 2009-02-09 14:32:34 följande:
    Och jag ska jobba, på alla hjärtans dag o allt Men men, så får de bli
  • Smulan87

jag med >.<

Marinero skrev 2009-02-09 14:32:34 följande:
    Och jag ska jobba, på alla hjärtans dag o allt Men men, så får de bli
    BF 11Juni 2009
  • hyperballad

min mamma fyller år så jag ska iväg o fira henne o min käre sambo ska iväg till med sin mamma på någon galagrejj... haha
    så vi kommer inte ses på hela helgen.
    men jag är van att inte fira alla ♥-dag eftersom vi har två födelsedagar då inom närmaste familjen... Glad

• bäbis m

I dag frågade vår sekreterare mig om jag väntar barn. Hon hade hört en annan i forskargruppen prata med mig om mammaledighet. När jag sa att det är juni som gäller sa hon. "Oj, så snart. Det syns ju verkligen inte." Jag som personligen tycker att magen börjar bli större och större bara senaste 14 dagarna. Kan tydligen fortfarande vandra runt obemärkt. Tur nog så såg allt normalt ut på UL för annars hade man kanske blivit nervös.

Någon mer som inte har jättetydlig mage?

• längtan09

bäbis m skrev 2009-02-09 14:40:53 följande:

I dag frågade vår sekreterare mig om jag väntar barn. Hon hade hört en annan i forskargruppen prata med mig om mammaledighet. När jag sa att det är juni som gäller sa hon. "Oj, så snart. Det syns ju verkligen inte." Jag som personligen tycker att magen börjar bli större och större bara senaste 14 dagarna. Kan tydligen fortfarande vandra runt obemärkt. Tur nog så såg allt normalt ut på UL för annars hade man kanske blivit nervös. Någon mer som inte har jättetydlig mage?
    Min mage känns också jätteliten. Tror det är normalt. Vilken vecka är du i? jag är i v. 21+1 och jag tycker det syns bra men ingen annan typ :P
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!