• johlinn

ryggmärgsbråck/mmc del 4

För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
    Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!

• Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4
  • Oskis

Rafiiki: Förstår att du blir stolt. Kul.Jag tycker helgen 18-19 april som va på förslag skulle funka. Eller vad säger ni? Vi skulle ju kunna ses ute det är förhoppningsvis vår då, och sen gå vidare till nåt fik eller nåt.

• Tingeling1974

Rafiiki: Underbart!

Säger som Rafiiki "om ni har facebook får ni gärna inboxa mig era namn"

• catmat

vpe- Det är en sådan sak hab kan hjälpa er med. Kuratorn på hab ska hjälpa er att hitta rätt fonder och hjälpa er att söka.
    Det finns massor ed fonder på nätet
    Den lokala kyrkan har fonder

Rafiiki: Underbart att hon börjar att äta mer

• V P E
    catmat skrev 2009-02-09 19:45:38 följande:
    vpe- Det är en sådan sak hab kan hjälpa er med. Kuratorn på hab ska hjälpa er att hitta rätt fonder och hjälpa er att söka.Det finns massor ed fonder på nätetDen lokala kyrkan har fonderRafiiki: Underbart att hon börjar att äta mer
    johlinn skrev 2009-02-09 16:21:13 följande:
    VPE - ingen koll på fonder, tyvärr. Märkligt tycker jag att man inte kan få hjälp med såna saker! Inte alltid make/maka kan vara på plats o fixa allt heller!!

Här finns inget hab längre... det är distriktsläkaren som ska fixa allt som är möjligt och resten ska han skicka vidare remisser på... och eftersom maken inte lever upp till kraven, inte är tillräckligt sjuk/rörelsehindrad för att få råd och stöd av LSS-teamet så sitter han mellan stolarna.

Nä, som sagt, jag kan inte vara på plats och fixa allt, dessutom vägrar jag göra det bara för att kommunen kan spara pengar på det... kanske låter lite bittert, och jag gillar inte gnäll... men ibland blir det lite för mycket. Det är så enkelt av myndighetsutövarna att bara skicka över ansvaret på "nån annan"

Nåja... snart smälter väl snön bort för i år...

...och ersätts av en frodig gräsmatta som ska klippas var fjärde dag

• Dreamrose

Oskis skrev 2009-02-10 17:11:20 följande:

hej vad säger ni, ska vi boka in 18-19 april?
    Det tycker jag låter som en bra ide.
  • Rafiiki

Jag tycker vi klubbar d 18-19 april innan almenackan blir full!

Har varit och tagir prov på lilla I och lever proverna har höjts igen!?!
    Sist vi tog var de på väg ner men nu hade d gått upp igen!
    De visste inte vad det berodde på, förkylning?
    Jag har teletid m Linköping i morgon och HAB läkaren nästa vecka!
    Blir lite orolig och fundersam på vad det är!

Har haft blod igen men bara då vi kör m olja, konstigt!

• Tingeling1974

Vi kan tyvärr inte boka nåt här ( dels pga jordbruket och även pga V:s operation - det är ju på vippen att det är läkt då...) men har vi möjlighet att komma så gör vi det...

• Oskis
    Svar på #298
    Hej Tingeling 1974 skulle du kunna i maj då? Eller senare i höst, vi kan ju ha två träffar om det skulle funka bättre. Jag ses helst i stockholm eftersom jag inte har körkort.
  • catmat

Stockholm är en okej plats. Det är ca 30 mil. Jag kan inte säga än om vi kan komma.

Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4