• johlinn

ryggmärgsbråck/mmc del 4

För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
    Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!

• Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4
  • catmat

Rafiiki: Angelica går lite som en piggvin. Det beror på att hon använder mest sina muskler vid höfterna när hon går.
    Lycka till på jobbet.

• Dreamrose

jag bor i göteborg. Så vimmerby kan vi också träffas i *ler*

har släkt i stockholm så vi passar på att åka dit och hälsar på samtidigt.
    Har vi sagt något datum till träffen i stockholm?

• catmat

Hej
    Den 18-19 april kan jag inte koma. Jag åker till Holland den 20 April. En träff i augusti skulle passa bättre.

Bestäm ni så ska jag göra mitt besta för att komma

• Oskis

Hej kom gärna med förslag om var vi kan träffas i stockholm den 19 april. Lillkillen har fått feber,hur brukar ni göra kollar ni varje gång om det kan va urinvägsinfektion när era barn får feber? Han e ju snuvig oxå, men vet ej om man ska lämna in ett prov ändå.

• Dreamrose

jag kan inte mycket om stockholm. Men ska vi träffas på något barnvänligt ställe där man kan sitta och prata medans barnen leker? Eller ska vi gå ut och äta på kvällen?

• Oskis

Dreamrose. Jag ses gärna på dan om barnen ska med. Kanske i nån park eller nåt. Man kan ju gå till nåt kafe senare. Hade du nåt tips om vad jag ska göra med UVI?

• Tingeling1974

oskis: du kan be hab om provstickor att ha hemma... det har vi fått så jag testar alltid hemma först om jag misstänker nåt...

• Oskis
    Svar på #317
    Tingeling1974. Tack för tipset. Han har koliebakterier i urinen men det ska inte behandlas.Dom säger att det skyddar mot UVI. Syns det på dom där stickorna?
  • Tingeling1974

oskis:V har också bakterie i urinet men de stickor jag har ger bara utslag på uvi vad jag vet men fråga hab för säkerhets skull. Och det duger inte med de stickor som finns på apoteket har de sagt på hab här...

• FrökenWonka

oskis: du behöver speciella stickor för uvi.Be nån läkare nästa gång ni är på sjukhuset om såna stickor. Då min mamma jobbar på bb/förlossningen tar hon hem båda typer så jag har och kollar en gång i veckan men hans läkare har rekommenderat att vi ska göra det så i fortsättningen kommer vi få från sjukhuset. Be gärna om medicinkoppar. Perfekt att RIK:a ner i för att kolla.

Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4