ryggmärgsbråck/mmc del 4
För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!
För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!
Oskis: Till oss har de aldrig sagt något om feber och UVI!
Är I´s kiss grumligt eller luktar ska vi lämna urin odling inte annars!
Har man feber utan att vara förkyld kan d ju vara lönt att kolla upp!
Urinstickor finns på apoteket att köpa om inte HAB ger ut!
I har oxå ecoli och d visar sig inte på stickan tror jag inte, mest på en odling!
Har jobbat mitt första pass och d har gått bra! Är lite seg bara
Ni som bor i Stockholm kanske kan ge förslag på bra lekparker eller ställen där vi kan ses. Jag kan bara ett par ställen på söder där min bror bor!
Hej allihop!
Jag antar att ni alla ser fram emot helgen.
Det gör vi hemma hos oss i alla fall...
Jag ringde, som jag tidigare sa, till bostadsanpassningen för att förhöra mig om det går att få nåt bidrag till en snöslunga... hon trodde inte att det går, men lovade att kolla med nån som visste bättre och sen höra av sig igen.
Hon ringde igår och nej, man kan inte få bidrag till utrustning som inte sitter fast i huset.
Jag frågade om hon har några andra idéer och hur bostadsanpassningen anser att man ska lösa problemet.
"Ni får väl köpa hushållsnära tjänster. Eller så kan ni väl gå ut i tidningen och berätta om problemet så kanske det finns nån rik person som vill donera lite pengar. Jag hörde om en som gjorde det"
Hahahaha... man tror inte att det man hör är sant....
Ha en underbar helg!
Tillägg: Känner jag min man rätt så skulle han hellre skotta ihjäl sig än att bre ut sig i lokalbladet för att folk skulle tycka synd om honom...
VPE - vad är det för sätt att rekommendera folk att tigga
Ingen har sagt nåt om o kolla E:s urin vid feber som hör ihop med nåt annat. Däremot vid oklar feber o så fort vi är tveksamma ska urinprov tas. Tror det här är olika från barn till barn, hur stor risken bedöms vara för uvi. E. har ju aldrig haft nån hittills...
Jag skriver in helgen 18/19:e april i almanackan. Sen kan vi fundera på var så småningom! Beror ju lite på väder oxå, är det varmt o skönt är hagaparken underbar!!
Annars händer inget särskilt här hemma. Jag ska börja jobba om två veckor o ser fram emot det! Känner mig lite "Klar" med o vara hemma nu! E:s pappa ska vara med honom oxå så jag vet ju att han kommer ha det bra!
Rafiiki: Tack för tipset.Var det kul att börja jobba igen? Jag har jobbat sen januari, jobbar på förskola. Jag jobbar bara 30 timmar, känns skönt så man har lite mer tid för lillkillen. Vi har halvt vårdbidrag oxå.
Johlinn: Kul att börja jobba igen! jag tyckte det var skönt att slippa allt ansvar med rik mm dagtid. Bara få va vuxen.Haga parken låter som en bra ide, vi får hoppas på bra väder.Jag tycker att det ska bli kul att ses
Hej
A kom hem från skoaln och var jätte glad. Hon hade fått Alla hjärtans dags kort fån en kille i klassen. Han tyckte att hon hade fin frisyr.
Vpe: Jag blir arg
över hur de kan behandla folk!
Catmat: Va kul!!!
VPE -
Visst är det blått alla gånger! Alla som kan betaaaaala för sig går först...
catmat - KUL!!
Oskis - ser fram emot o träffas, sååå skönt o ventilera härinne!
Känner som du ang. rik o allt, skönt o kunna släppa det ansvaret! Pappan behöver få ta ansar för det OCH för alla vårdkontakter nu ett tag, annars kommer jag aldrig kunna släppa det!
Oskis: D var ganska kul att börja jobba, vi hade lite pyssel.
( jobbar på BB/ förlossningen 75% )
Jag kan inte släppa kontrollen på allt m I och min sambo är inte den som tar för sig saker och så har han minne som en fjäril
Jag är rädd för att d blir för mkt bara eftersom jag har så svårt att släppa utan vill ha sten koll!
Mitt schema är skit och så har jag en chef som inte är så förstående.... jag jobbar varannan vecka natt och varannan dag...
Är rädd för att jag ska gå in i väggen.....
trivs mkt bra annars på jobbet...
VPE: Vilka idioter d finns............
johlinn: hoppas d går bra att börja jobba, skönt att du känner så!
Ska du vara hemma mer sedan eller?
catmat: Vad roligt för A, så gulliga barn kan vara...