• johlinn

ryggmärgsbråck/mmc del 4

För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
    Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!

• Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4
  • Oskis

Tack, ska kolla nästa gång jag e där.Tycker ni att jag ska kolla om han har uvi eller vänta. kisset luktade inte konstigt eller va grumligt

• FrökenWonka

Oskis: det där är jättesvårt. Melvin har haft bakterier sen i början av december.
    Nu är han helt obehandlad (inte ens profylax) för att dom bakterier han har inte är så farliga men antibiotika skulel kunna göra att coli bakterier blir resistenta och det är värre.
    Då han hade colibakterier behandlades han först med furadantin men han kräkte bara upp den så till sist fick vi ta en cedax kur och sen har colibakterierna hållt sig borta.
    Som profylax hade vi Trimetoprim och om några månader ska vi försöka återinföra den som profylax.

Du får ju naturligtvis göra som du själv tycker känns bäst men hade jag vart du hade jag nog ringt i morrn och hört om du kan få komma förbi nån dag och kolla uvi med sticka eller få komma och hämta några stickor att kolla med hemma. Bara han inte får feber, har infektionstecken eller verkar ha ont så behöver du nog inte oroa dig åtminstone. Tänk bara på att det är fredag i morrn och helger är ju som dom är på sjukhus.

• Oskis

Fröken wonka: Han har feber men är ju oxå förkyld så man vet ju inte vilket som är vilket.Jag lämnar nog in ett prov ändå

• Oskis

Skulle just rika för att ta urin prov,men då hade han kissat i blöjan kom bara några droppar i katetern. Jätte kul att han kissade själv på morgonen det brukar han inte förns efter flera timmar om man inte rikar. Fast just i dag behövde jag ju lite till provet hihi.

• catmat

osakis: Om du misstänker uvi och han har feber. Lämna in prov. När man har feber eller är infektions kämslig så är det lättare att det vandrar till njurarna

• Oskis

Jag misstänker nog inte uvi utan bara en vanlig infektion han har ju just börjat i förskolan och då brukar barnen åka på infektioner.Fast man vet ju aldrig,har ringt till sjukhuset får se vad dom säger

• FrökenWonka

Oskis: Till oss har dom sagt att vi MÅSTE in och kolla urin och crp varje gång han får feber (utom nu när han har en pågående uvi). Även om han börjat dagis, han kräkt och det går runt magsjuka på dagis. Alltid kolla en gång för mycket iom att dom kan bli sååå sjuka av uvi. Jag trodde ju M var förkyld när han var två veckor och det visade ju sig vara hjärnhinneinflammation så nu åker jag alltid in och testar när han visar vissa tecken.

• Oskis

Fröken wonka: Dom sa att vi kunde avvakta han e ju förkyld och hostar e lite kladdig i ögat oxå.Om han inte va bättre på måndag skulle vi höra av oss igen

• catmat

Fröken wonka & Oskis.
    till oss har de sagt samma sak. Det har vandrat till njurarna tre gånger på Angelica. Hon har haft pylonefritt. Man blir jäätedålig och det gör ont. Vi fick stanna några dagar på sjukhuset. Det är bättre en gång för mycket en en gång för lite

• Oskis

Han har ingen feber nu så jag hoppas att det e över. vi kan ju alltid åka till närakuten i helgen om det skulle krisa. det brukar va lätt att få tid där. sen så har vi en tid på tisdag för miktions bedömmning,kan ju be dom att kolla då.

Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4