• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • MyLoveLiam

AnnelieTyresö skrev 2009-02-03 17:49:06 följande:

Jag är inskriven på Norrtulls överviktsenhet, men de stödjer inte pulver, men jag äter både pulver å mat.Potatis å purjo tycke rjag e helt ok från Modifast, de andra har jag inte testat. Jag "lånar" killesn lattevisp för att få den slät, annars vet jag inte hur man får till soppan.
    Är det för att dom inte "tror på" pulver?
  • AnnelieTyresö

Ja det var gottigt å kunna tvätta sig mk lättare,, hihi

• AnnelieTyresö

Nä precis, de tror på att lägga om kosten å lägga till en mostionsform, samt att man ska göra allt supersakta å inte gå ner mer än 0.5kg i veckan,, så verkligen en långsam förändring med lite i tdaget, för att det ska sitta sen, de nya vanorna.

• Moj Katile

Hej!
    Jag vill gärna hänga på! Jag ahr 50kg att gå ner och SKA göra en gastric by pass i april/maj. Detta eftersom jag har hormonrubbningar som gör att jag ökar konstant. För att gå ner lite innan operation vilket är ett krav för att man ska få den så Håller jag nu på med en GI diet i samband med intensivt tränande på orbitrek och promenader.

anli00 skrev 2009-02-03 14:22:16 följande:
    Jag tänkte försöka på nån liten GI-metod, men jag har fått utskrivna tabletter (Xenical), har aldrig provat dom men jag hoppas ju självklart att det blir en liten extra push, nån so m har erfarenhet utav dom här kanske??...har däremot börjat äta myckte frukt och dricka hejdlöst mycket vatten.Tränar tre-fyra ggr i veckan och gymmet har börjat kännas....riktigt skönt :)Väger mig en gång i veckan, har tabulagt allt vad godis och sånt heter, vet med mig själv att börjar jag unna mig nåt så är det kört :D
    Jag har ätit xenical och tja... Sket bokstavligen talat på mej flera ggr! I mitt landsting ger dem inte ut dem längre pga att folk inte kunde fungera normalt i sina liv när de åt dem!
    Reductil är bttre men har fler biverkningar.
    Acomplia kände jag NADA av.
  • MyLoveLiam

AnnelieTyresö skrev 2009-02-03 17:53:34 följande:

Nä precis, de tror på att lägga om kosten å lägga till en mostionsform, samt att man ska göra allt supersakta å inte gå ner mer än 0.5kg i veckan,, så verkligen en långsam förändring med lite i tdaget, för att det ska sitta sen, de nya vanorna.
    Ja, dom säger ju att mellan 0,5-1 kg per vecka är den bästa viktnedgången. Även om man bara vill att det ska rasa SNABBT!!
    Men å andra sidan får man ju kanske tänka på att det tagit dom flesta av oss ganska lång tid att bygga upp våra vackra kroppar oxå
  • MyLoveLiam

Moj Katile skrev 2009-02-03 17:54:05 följande:

Hej!Jag vill gärna hänga på! Jag ahr 50kg att gå ner och SKA göra en gastric by pass i april/maj. Detta eftersom jag har hormonrubbningar som gör att jag ökar konstant. För att gå ner lite innan operation vilket är ett krav för att man ska få den så Håller jag nu på med en GI diet i samband med intensivt tränande på orbitrek och promenader.
    Jag har ätit xenical och tja... Sket bokstavligen talat på mej flera ggr! I mitt landsting ger dem inte ut dem längre pga att folk inte kunde fungera normalt i sina liv när de åt dem!Reductil är bttre men har fler biverkningar.Acomplia kände jag NADA av.
    Var i landet bor du? Har du väntat länge på op?
    Här i Göteborg är det ca 2 års väntetid till op fick jag veta igår...
    Har dom något krav på hur mycket du måste gå ner "på egen hand" innan du får op?
  • Ässet85

hej hej !
    jag skulle behöva gå ner 15 kg! kul med en sådan här tråd!!
    så man kan prata med andra som oxå vill gå ner i vikt!
    mvh

• MyLoveLiam

Ässet85 skrev 2009-02-03 20:47:19 följande:

hej hej ! jag skulle behöva gå ner 15 kg! kul med en sådan här tråd!! så man kan prata med andra som oxå vill gå ner i vikt! mvh
    Kul att du hittat hit!!
    Vilken metod har du tänkt använda för att gå ner?
  • Tingli

hej i tråden!
    jag har härliga 30kg som ska bort. har redan tappat 2kg..så 28kg kvar.
    varvar med cambridge kuren och lchf metoden.
    imorrn ska jag till gymmet. inte vart där på länge pga en knäskada.

hoppas jag får hänga på här

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt