• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Molly i Skåne
    MyLoveLiam skrev 2009-02-04 18:54:36 följande:
    Är det någon som vet om det är OK att dricka Cola Light när man kör "ren" kur med pulver?
    Tyvärr har de ju upptäckt att alla lightprodukter ändå lurar kroppen att det är riktigt socker-så man kan tom gå UPP på light cola!
    En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Tingli

jo man kanske inte ska bälja i sig
    men om man går ex pulverdiet och är i ketos. då är de "tillåtet" att drick en del light drycker utan att ramla ur ketosen så att säga....
    men visst, dricka är ju aldrig bra.

Molly i Skåne skrev 2009-02-04 19:01:13 följande:
    Tyvärr har de ju upptäckt att alla lightprodukter ändå lurar kroppen att det är riktigt socker-så man kan tom gå UPP på light cola!
    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  • MyLoveLiam

Molly i Skåne skrev 2009-02-04 19:01:13 följande:

OJ - det hade inte jag hört....är det ett nytt rön. Det var INTE bra, jag är ju beroende av Cola Light.....
  • Moj Katile
    Vuoluterä 84 skrev 2009-02-04 18:59:17 följande:
    ja då har du försökt iaf allt passar ju inte alla.vad kör du för metod nu? är för lat för å kolla bakåt i tråden...hahah
    Jag försöker med GI och träning. Har gått enr 27 kilo på det feb-juni 2007 så ska försöka igen! Har dock gått upp dom kilona igen då jag fik hormonrubbningar i kroppen. Ökade 35 kilo på 2½månad och de ahr suttit som BERG!
  • MyLoveLiam

Vuoluterä 84 skrev 2009-02-04 19:02:49 följande:

jo man kanske inte ska bälja i sig men om man går ex pulverdiet och är i ketos. då är de "tillåtet" att drick en del light drycker utan att ramla ur ketosen så att säga....men visst, dricka är ju aldrig bra.
    Kanske en dum fråga...men vad betyder Ketos?
  • Molly i Skåne
    MyLoveLiam skrev 2009-02-04 19:02:56 följande:
    Molly i Skåne skrev 2009-02-04 19:01:13 följande: OJ - det hade inte jag hört....är det ett nytt rön. Det var INTE bra, jag är ju beroende av Cola Light.....
    Ja, då blir det tufft!
    Flera nya undersökningar har fått samma resultat-Light gör oss nästan lika feta!
    Sen kan det ju vara så att de testat såna som äter BÅDE light och vanlig och i stora mängder...ingen aning.
  • Molly i Skåne
    Moj Katile skrev 2009-02-04 19:03:40 följande:
    Jag försöker med GI och träning. Har gått enr 27 kilo på det feb-juni 2007 så ska försöka igen! Har dock gått upp dom kilona igen då jag fik hormonrubbningar i kroppen. Ökade 35 kilo på 2½månad och de ahr suttit som BERG!
    Så läskigt!!! Berodde det på dieten eller ngt helt annat?!
    De säger ju att GI inte passar alla, men man undrar ju varför vissa går ner och andra inte!
  • MyLoveLiam

Molly i Skåne skrev 2009-02-04 19:05:01 följande:

Ja, då blir det tufft!Flera nya undersökningar har fått samma resultat-Light gör oss nästan lika feta!Sen kan det ju vara så att de testat såna som äter BÅDE light och vanlig och i stora mängder...ingen aning.
    Då är det nog dags att börja trappa ner cola drickandet tror jag....bara att bita i det sura äpplet...
  • Molly i Skåne
    MyLoveLiam skrev 2009-02-04 19:06:25 följande:
    Molly i Skåne skrev 2009-02-04 19:05:01 följande: Då är det nog dags att börja trappa ner cola drickandet tror jag....bara att bita i det sura äpplet...
    Tja, äpple är ju både gott och nyttigt...Flörtmen antagligen är det koffeinet du är beroende av-dricker du kaffe så kan du ju kompensera med det.

Ketos , har jag för mig är när kroppen går på sparlåga och börjar skapa kroppseget aceton (det är därför det inte är bra att amma när man bantar-bebisen kan bli sjuk!)
  • Moj Katile
    Molly i Skåne skrev 2009-02-04 19:06:17 följande:
    Så läskigt!!! Berodde det på dieten eller ngt helt annat?!De säger ju att GI inte passar alla, men man undrar ju varför vissa går ner och andra inte!
    Nej det berodde på annat men var fruktansvärt iallafall......
    Gi passar alla OM man håller det men börjar man fuska så fungerar det inte. Liksom alla andra dieter!
    Jag e glutenallergiker så GI passar mig perfekt. Jag äter inga produkter med gluten i och inte heller de enormt äckliga ersättningsprodukter som finns i handeln.
    Så egentligen så utesluter jag bara kolhydrater till middag/lunch och äter mer sallad och kött.
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt