• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • familjelycka

Hej. Jag hänger med. Behöver gå ner 30 kilo.

• AnnelieTyresö

Hej hej tjejer!

Godmorgon!
    Det är väl inte bara jag som redan ätit fruksot å fått igång förbränningen??

• yennie84

Hej hej

Vad kör ni för metoder? Själv kör jag VV, funkar kanon om man orkar räkna och skriva upp annars lite sämre! Än så länge har jag gått ner 10 kg...men har ju kanon mycket kvar! Åh varför skulle man göra sig själv så tjock?

• anli00

Jag tänkte försöka på nån liten GI-metod, men jag har fått utskrivna tabletter (Xenical), har aldrig provat dom men jag hoppas ju självklart att det blir en liten extra push, nån so m har erfarenhet utav dom här kanske??...har däremot börjat äta myckte frukt och dricka hejdlöst mycket vatten.
    Tränar tre-fyra ggr i veckan och gymmet har börjat kännas....riktigt skönt :)
    Väger mig en gång i veckan, har tabulagt allt vad godis och sånt heter, vet med mig själv att börjar jag unna mig nåt så är det kört :D

• AnnelieTyresö

Jag har ingen erf av tabl som man går ner i vikt av men kör på dem du!

Jag sitter å tuggar på en bar samtisigt som jag gör lite mat, ska bli skinkbitar i pastasås,, mums!

• MyLoveLiam

Hej tjejer!!!

Så kul att vi blivit så många i tråden!!!

Själv har jag bestämt mig för att första gången prova pulvermetoden för att gå ner....

Var ju som jag skrev i början av tråden på informationsmöte på Sahlgrenska sjukhuset igår. En av deras metoder är pulver diet. Dom har inget eget pulver utan kör Modifast. Så jag har beställt det idag med smakerna vanilj, choklad och Potatis&purjolök.

Är det någon här som ahr erfarenhet att detta?

Hur smakar det, hur fungerar det?

• MyLoveLiam

anli00 skrev 2009-02-03 14:22:16 följande:

Jag tänkte försöka på nån liten GI-metod, men jag har fått utskrivna tabletter (Xenical), har aldrig provat dom men jag hoppas ju självklart att det blir en liten extra push, nån so m har erfarenhet utav dom här kanske??...har däremot börjat äta myckte frukt och dricka hejdlöst mycket vatten.Tränar tre-fyra ggr i veckan och gymmet har börjat kännas....riktigt skönt :)Väger mig en gång i veckan, har tabulagt allt vad godis och sånt heter, vet med mig själv att börjar jag unna mig nåt så är det kört :D
    Efter vad jag hört så fungerar Xenical på så sätt att mycket av det fett man äter kommer direkt ut igen...man kan alltså bli sittandes på toa mycket....men det är ett av två preparat som i dagsläget är godkända. Så prova och låt oss veta hur det fungerar!
    Lycka till!
  • MyLoveLiam

lindha roger skrev 2009-02-02 23:12:15 följande:

Hej här är en till jag har tagit det stora steget och signat mig in på ¨må bätter här där jag bor.. så nu har jag inga undanflykter för att inte träna=)jag har nog ca 50kg att gå ner men får mig e det mer hur jag mår än va vågen står på=)
    Håller absolut med, det handlar INTE egentligen om vad vågen står på utan hur man mår. Jag själv känner mig idagsläget v'äldigt begränsad vad det gäller rörlighet etc. Längtar faktiskt efter att kunna gå ut i skogen och jogga.....och det är jag lååångt ifrån att kunna i dagsläget....
  • AnnelieTyresö

Jag är inskriven på Norrtulls överviktsenhet, men de stödjer inte pulver, men jag äter både pulver å mat.

Potatis å purjo tycke rjag e helt ok från Modifast, de andra har jag inte testat. Jag "lånar" killesn lattevisp för att få den slät, annars vet jag inte hur man får till soppan.

• MyLoveLiam

AnnelieTyresö skrev 2009-02-02 23:11:54 följande:

Haha ja verkligen!Borde ha mätt mej oxå, för jag känner att dte har försvunnit många centrimetrar runt magen, märkte dte idag när jag skulle ducha, sitter ner å tvättar mej, å jag nådde allt så mkt bättre,,, hihi
    GRATTIS! Underbart när man märker resultat - då får man ny energi att fortsätta!!!!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt