• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Ässet85
    Svar på #49
    MyLoveLiam skrev 2009-02-03 20:52:49 följande:
    Ässet85 skrev 2009-02-03 20:47:19 följande:
    Kul att du hittat hit!!Vilken metod har du tänkt använda för att gå ner?
    jag har tänkt köra med GI!
    jag är även vegetarian!
  • MyLoveLiam

Vuoluterä 84 skrev 2009-02-03 20:56:07 följande:

hej i tråden!jag har härliga 30kg som ska bort. har redan tappat 2kg..så 28kg kvar.varvar med cambridge kuren och lchf metoden.imorrn ska jag till gymmet. inte vart där på länge pga en knäskada.hoppas jag får hänga på här
    Du är självklart jätte välkommen - känner igen dej från en annan tråd här inne
    Grattis till dina 2 tappade kilon.
    Hur är smaken på Cambridge? Jag har idag beställt Modifast, har du testat dom? Isåfall, vilken är godast till smaken?
  • Tingli

körde endast modifats 2dagar, min mage blir kass av de..likaså naturdiet å nutrilett. cambridge tycker jag är mycket godare, dom har ju mer smaker å välja på med. jag är nöjd..visst de är liite dyrare, men värt de.

MyLoveLiam skrev 2009-02-03 21:00:22 följande:
    Vuoluterä 84 skrev 2009-02-03 20:56:07 följande: Du är självklart jätte välkommen - känner igen dej från en annan tråd här inne Grattis till dina 2 tappade kilon. Hur är smaken på Cambridge? Jag har idag beställt Modifast, har du testat dom? Isåfall, vilken är godast till smaken?
    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  • Pixie Sessan

jag skulle behöva gå ner ca 40kg.. Inser nu då man e lite mer vuxen + har barn + annat att detta med vikten är mer än en skönhetsgrej.. förr ville man ju ner i vikt för att se hot ut på lkrogen.. Nu känner jag mig hot så det räcker MEN!!! jag vill ju gärna orka leva med... Känner att jag inte kommer stanna här utan kommer väga mer och mer... Tyvärr.. är ju 5 kg ner och 10 kg upp som gäller... Hoppas hitta motivationen igen... har vid 3 olika tillfällen de senaste två åren gått ner 10kg för att sedan gå upp dem igen...

• AnnelieTyresö

Jag har nåt hjärtfel å börjar känna av knäna, så det är dörfrö jag har börjat ta tag i vikten nu...

• Yariija

Hänger på här, har 30 kg att gå ner och tänker kämpa som tusan. Kommer aldrig att göra en GB utan vill visa att jag kan klara det utan att lägga mig under kniven! Har gått ner 20 kg redan och är peppad som tusan =)

Smärta är oundvikligt men lidandet är valfritt...
  • Moj Katile
    MyLoveLiam skrev 2009-02-03 18:03:43 följande:
    Moj Katile skrev 2009-02-03 17:54:05 följande: Var i landet bor du? Har du väntat länge på op?Här i Göteborg är det ca 2 års väntetid till op fick jag veta igår...Har dom något krav på hur mycket du måste gå ner "på egen hand" innan du får op?
    Jag bor i landskrona men hade turen att tillhöra halland dvs varberg när jag sökte. Landskrona har 3-4 år kö!!
    Jag har väntat ett år i maj så det blir nästan precis ett år.
     jag måste gå ner 7 kilo innan op och som vanligt skjuter man upp allt= jag ska ner 7 kg på 7 veckor!!!
  • MyLoveLiam

Moj Katile skrev 2009-02-03 21:43:32 följande:

Jag bor i landskrona men hade turen att tillhöra halland dvs varberg när jag sökte. Landskrona har 3-4 år kö!! Jag har väntat ett år i maj så det blir nästan precis ett år. jag måste gå ner 7 kilo innan op och som vanligt skjuter man upp allt= jag ska ner 7 kg på 7 veckor!!!
    Du kommer att klara det - börjar du nu eller har du redan hunnit få bort något kilo?
  • AnnelieTyresö

Här i Sthlm, verkar det var mkt ås att man får en återbudstid, så vips så har man sin op!

• MyLoveLiam

Pixie Sessan skrev 2009-02-03 21:12:12 följande:

jag skulle behöva gå ner ca 40kg.. Inser nu då man e lite mer vuxen + har barn + annat att detta med vikten är mer än en skönhetsgrej.. förr ville man ju ner i vikt för att se hot ut på lkrogen.. Nu känner jag mig hot så det räcker MEN!!! jag vill ju gärna orka leva med... Känner att jag inte kommer stanna här utan kommer väga mer och mer... Tyvärr.. är ju 5 kg ner och 10 kg upp som gäller... Hoppas hitta motivationen igen... har vid 3 olika tillfällen de senaste två åren gått ner 10kg för att sedan gå upp dem igen...
    Det är den STORA anledningen jag oxå har till att vilja gå ner...min hälsa. Inte i första hand mitt utseende. Man vill orka leva oxå, finnas till för sina barn förhoppningsvis ett bra tag till....vi ska kämpa tillsammans!!!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt