• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • MyLoveLiam

Marayah skrev 2009-02-02 18:46:38 följande:

Tack!!! LCHF står för Lo Carb High Fat.. Är ungefär som GI.. Ja brukar både väga och mäta. För även om vågen inte visar så kan ju måttbandet visa..
    Ja, precis så är det ju att omfånget kan minska även om vikten står still, ska tänka på det
    Har du något tips på var jag kan läsa om LCHF, kanske någon länk?
  • Marayah

blogg.passagen.se/dahlqvistannika/ Här är startaren av dietetn.

MyLoveLiam skrev 2009-02-02 19:01:50 följande:
    Marayah skrev 2009-02-02 18:46:38 följande: Ja, precis så är det ju att omfånget kan minska även om vikten står still, ska tänka på det Har du något tips på var jag kan läsa om LCHF, kanske någon länk?
    Marko 031103, Filip 080621
  • fredslund
    Svar på #3
    Hejsan. Jag har tänkt gå ner med hjälp av viktklubb, har gjort de en gång tidigare så nu är de dags att lyckas ännu en gång, förhoppningsvis.
  • Marayah

Hur mkt gick du ner och på hur lång tid?? Ja tycker att viktklubb verkar så krångligt..

fredslund skrev 2009-02-02 22:04:31 följande:
    Svar på #3Hejsan. Jag har tänkt gå ner med hjälp av viktklubb, har gjort de en gång tidigare så nu är de dags att lyckas ännu en gång, förhoppningsvis.
  • anli00

Hej, här kanske man kan få hänka på, ska gå ner 50-55 kg är det tänkt för en ideal vikt.
    Tappat lite vikt sen jag började träna på gym, men fått tabletter av doktorn nu så nu är det skarp körning! :D vill ju inte ha operation.....

• AnnelieTyresö

Oja!!!

Jag e 175.5 cm lång å väger över 130 kilo tror jag,, vågar inte väga mej, men killen vet, jag blundar när jag står på vågen ;)
    Han säger bara om jag går ner nåt.

• madlo

Vad skönt med en tråd där det är mer än 10 kg någon behöver gå ner! Jag har 40 kg jag ska bli av med, jag har börjat på xtravaganza och jag tror verkligen på deras metod. Ni kan också kolla in min viktblogg jag startade idag. dagsattblismal.blogspot.com/

• Marayah

Det var fint skrivet...

madlo skrev 2009-02-02 22:42:21 följande:
    Vad skönt med en tråd där det är mer än 10 kg någon behöver gå ner! Jag har 40 kg jag ska bli av med, jag har börjat på xtravaganza och jag tror verkligen på deras metod. Ni kan också kolla in min viktblogg jag startade idag. dagsattblismal.blogspot.com/
  • AnnelieTyresö

Nu var den bloggen bland fvaoriter :)

• madlo

Vad kul :)

Vad har ni för metoder? :)

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt