• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Sala69

Jag har stegräknare som sitter på hela dagarna. Har hört att en del inte börjar räkna förrän efter typ 3 steg för att den inte ska räkna alla "strösteg" hemma odyl. Men min räknar allt (Itrims egen, de vill uppmuntra o att man ska se hur mycket det kan bli på en dag).

försöker komma upp i 10000/dag men det känns lite körigt ibland... Men som de sa - allt som är över det man brukade gå per dag är ju bra. Sen gäller det ju att öka o öka. Läste någonstans att 10000 räcker för att hålla hälsan, 12000 börjar få positiv hälsoeffekt o typ 15000 eller så för att ge riktig motionseffekt (eller dyl) Någon som känner igen?

• Evve81
    Sala69 skrev 2009-03-06 19:43:38 följande:
    Jag har stegräknare som sitter på hela dagarna. Har hört att en del inte börjar räkna förrän efter typ 3 steg för att den inte ska räkna alla "strösteg" hemma odyl. Men min räknar allt (Itrims egen, de vill uppmuntra o att man ska se hur mycket det kan bli på en dag). försöker komma upp i 10000/dag men det känns lite körigt ibland... Men som de sa - allt som är över det man brukade gå per dag är ju bra. Sen gäller det ju att öka o öka. Läste någonstans att 10000 räcker för att hålla hälsan, 12000 börjar få positiv hälsoeffekt o typ 15000 eller så för att ge riktig motionseffekt (eller dyl) Någon som känner igen?
    tror det stämmer ganska bra! Min stegräknare räknar bara efter 6 steg tyvärr...... Blir ju myckert svårare att komma upp i 10000 då....
  • AnnelieTyresö

Jag har hört att man ska komma upp i 15000 steg om man vill ha en viktminskning, men det beror ju på om man cyklar el går till jobbet tex, el tränar vis sidan av.

• Meta83

Tack för era grattis {#lang_emotions_flower}

Ikväll har jag ätit hamburgare (här hemma alltså) första maten sen i söndags, har bara ätit pulver i veckan. Tänkte äta ett mål lagad mat om dagen nu i helgen, sen köra ren pulver kur igen mån-tors nästa vecka oxå!

Hoppas alla får en bra helg!

Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • MyLoveLiam

Grattis till alla fina resultat!! Det går ju åt rätt håll för dom flesta ju - det ger ju peppning till oss alla, eller hur
    Idag fick jag hem Annika Dahlqvist kokbok som bygger på LCHF metoden. Och faktiskt, ju mer jag läser av det hon skriver (hon har även en blogg) desto mer tror jag faktiskt att detta kanske kan vara rätta vägen...
    Pasta, potatis och ris skulle jag inte sakna så mycket men däremot bröd. Men visst måste man kunna äta EN frukost per vecka med bröd, utan att allt förstörs eller vad tror ni?
    Jag är fortfarande "sökande" kring vilken väg jag ska välja när min pulverkur är över....har en dryg vecka kvar att fundera på

Ha en bra helg alla härliga tjejer!!

• Maddisen80

Meta83
    Hejsan hoppas att du får en trevlig helg med, då kan jag förstå att du är sugen på lagad måltid.

• Amber1975
    MyLoveLiam skrev 2009-03-06 21:44:37 följande:
    Grattis till alla fina resultat!! Det går ju åt rätt håll för dom flesta ju - det ger ju peppning till oss alla, eller hur Idag fick jag hem Annika Dahlqvist kokbok som bygger på LCHF metoden. Och faktiskt, ju mer jag läser av det hon skriver (hon har även en blogg) desto mer tror jag faktiskt att detta kanske kan vara rätta vägen...Pasta, potatis och ris skulle jag inte sakna så mycket men däremot bröd. Men visst måste man kunna äta EN frukost per vecka med bröd, utan att allt förstörs eller vad tror ni?Jag är fortfarande "sökande" kring vilken väg jag ska välja när min pulverkur är över....har en dryg vecka kvar att fundera på Ha en bra helg alla härliga tjejer!!
    Det jag inte förstår med LCHF är om det verkligen kan vara bra att äta i längden? Det verkar ju funka jättebra för att gå ner, men att äta den jämt känns som att det borde vara farligt. Nu när jag läser om dieter så ser man ju att även magra människor kan vara ohälsosamma inuti om de äter en massa fett. Det lägger sig ju i ådrorna även om det inte lägger sig på hullet. Hur som helst så tror jag absolut du kan göra en avstickare och äta bröd en gång i veckan. Det sägs ju att man kan fuska ungefär 20 % om man är duktig övriga 80%.

Jag vet inte heller riktigt vilken metod jag ska använda när jag är klar (om jag nångång blir klar). Förmodligen bara försöka äta mindre portioner. Är så glad att jag verkar ha ändrat mitt beteende kring mat. Idag när jag gick av pulver så åt jag bara en liten portion och höll mig sedan till det. Det hade jag aldrig gjort förrut.
  • AnnelieTyresö

Jag tror att det är transfetterna som är dte farliga fettet som sätter sig som klister i ådrorna.

• minasöner
    MyLoveLiam skrev 2009-03-06 21:44:37 följande:
    Grattis till alla fina resultat!! Det går ju åt rätt håll för dom flesta ju - det ger ju peppning till oss alla, eller hur Idag fick jag hem Annika Dahlqvist kokbok som bygger på LCHF metoden. Och faktiskt, ju mer jag läser av det hon skriver (hon har även en blogg) desto mer tror jag faktiskt att detta kanske kan vara rätta vägen...Pasta, potatis och ris skulle jag inte sakna så mycket men däremot bröd. Men visst måste man kunna äta EN frukost per vecka med bröd, utan att allt förstörs eller vad tror ni?Jag är fortfarande "sökande" kring vilken väg jag ska välja när min pulverkur är över....har en dryg vecka kvar att fundera på Ha en bra helg alla härliga tjejer!!
    man kan ju baka glutenfritt bröd på tex fiberhusk, det ska jag testa nån dag, sen så finns det ett "polarbröd" som är gott som är gjort på keso, ost och ägg som man kan  ha till frukostmacka Jag är jättenöjd med LCHF nu efter 5 dagar, jag mår toppen och äter gott. Går ner i vikt också naturligtvis, och det har jag aldrig lyckats med innan förutom med CK
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt