• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • angelika sjödin

Idag börjar jag på allvar med vikten. Ska dra ner på fettet och kolhydraterna och försöka ta mig ut och gå så ofta jag kan (har panikångest/socialfobi och depression så det är ganska jobbigt ibland att ta sig utanför dörren) nu ska jag ner i vikt. Hoppas på att om jag anstränger mig till tusan på att ha gått ner iallafall 10kg tills i okt-nov för då vill vi starta bebisverkstaden igen.

Patrik 4mars -06, Theresia 27aug -07 & Andreas 24nov -08, skulle aldrig byta bort mitt liv
  • angelika sjödin

Är det nån som har några bra tips på hur man ska göra för att lyckas med viktnedgången? ALLT är välkommet.

Patrik 4mars -06, Theresia 27aug -07 & Andreas 24nov -08, skulle aldrig byta bort mitt liv
  • Maddisen80

Ulle75
    Vad bra att kalasen gick bra och att de va trevligt,de är väldigt bra att veckohandla så köper man oftast inge skit

• Maddisen80

angelika sjödin
    Jag gör tvärtom ,jag äter mer fett, mindre kolhydrater äter enligt lchf ,usch jobbigt att ha ångest och socialfobi :/

• Maddisen80

angelika sjödin Det är viktigt att du inte stressar de påverkar vikten ,sover för dåligt påverkar vikten även vissa mediciner. Sen är de väldigt viktigt att du dricker tillräckligt med vatten.

• angelika sjödin
    Maddisen80 skrev 2009-03-23 11:23:09 följande:
    angelika sjödin Jag gör tvärtom ,jag äter mer fett, mindre kolhydrater äter enligt lchf ,usch jobbigt att ha ångest och socialfobi :/
    funkar det bra för dig med den dieten?
  • Maddisen80

Japps de fungera bra med dieten ,men tyvärr äter jag alldeles för lite just nu har ingen matlust pga buksmärtor mmmen gått ner från 103,4 kg - 96

• Cedergren

hej

har varit inne i en dålig period. men nu mår jag bättre idag börjar jag med Allevo o Ska köra det 2 veckor . Har förberätt mig hela helgen NU ska jag klara detta

Min man ska stötta mig så mycket som det går för nu Ska jag gå ner i vikt.

blir så arg på mig själv när jag ser mig själv i speglen . känns som jag är fångad i någons annans kropp. tror jag har förnekat hur fet jag är men att jag har börjat inse det nu, och nu när jag är medveten om problemet blir det förhoppningsvis lättare att göra något åt det

När dessa två veckor är över blir det -gi mat tror det är den kosten jag kommer kunna leva med när jag kollat runt på nätet. har två veckor på mig nu att skriva mat listor och hålla mig motiverad .

någon som kör Gi? hur mycket går man ner i snitt/vecka?

Tack för en bra tråd kämpa på tjejer

• Ulle75

angelika sjödin:Lycka till!!
    Mina tips är att sätt upp del mål. Tex på 1 månad skall jag gå ner 2kg.
    Skriv upp vad du äter under en vecka, är väldigt lätt att tycka att man äter bra men så slinker det ner lite här och där som förstör.
    Jobbigt med panik ångest, jag har det själv men har det underkontroll.
    Så med motionen hitta något du kan göra även om du inte fixar gå ut. Ett hopprep tex, eller gummiband så du kan träna hemma. Skriv upp vilka dagar du skall träna och prioritera det.
    Sen mitt bästa tips är köp hem massa mat som är GOD och nyttig. Tex färska bär, skaldjur eller vad du nu gillar. Det gör att det inte känns så trist.
    Och tänk alltid, halva tallriken med grönsaker och 1/4 del protein 1/4 kolhydrater.

Och skriv här så peppar och grattar vi!!

• Ulle75

Cedergren: Lycka till!! Har själv camebridgepulver som jag kör i bland med bara för att byta ut mål. Det finns ganska mycket som ryms i begreppet GI, så vad menar du?
    Själv använder jag GI då jag väljer långsamma kolhydrater men jag räknar inte kolhydraterna totalt sett.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt