• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • MyLoveLiam

Är det någon här som på ett ENKELT sätt kan berätta vad skillnaden mellan GI och LCHF är?

Måste förresten berätta något lite konstigt....
    Jag har ju varit beroende av cola light, eller Pepsi Max. Men var ju "tvungen" att sluta när jag körde ren kur. Nu har jag inte druckit cola på snart 5 veckor, MEN tänkte ändå ta ett glas idag....och jag GILLAR det inte ens längre.....hur konstigt är det???

• Amber1975

MyLoveLiam, ååååh vilket bra resultat. Stort grattis.

Jag har oxå blivit sådär med vissa saker jag inte ätit eller druckit på länge. Man blir nästan äcklad på nåt konstigt sätt. Varför kunde du inte dricka lite dricka på ren kur? Det är ytterst sällan det gör någon som helst skillnad.

• Moder Jord

Tack för alla grattis!

MyLoveLiam skrev 2009-03-28 13:47:33 följande:
    Hej hej En liten veckorapport från mig Idag vid min vägning hade jag ett minus på 2,1 kg!! Är jättenöjd, det innebär totalt sett 18,7 kg. Jag fortsätter på min kombinerade kur, 2 pulver och en GI måltid per dag. Mår bra på det Förutom varje lördag då som är ÄTARDAGAR!
    Grattis till den stora viktminskningen!

Nu har maken, hunden och jag varit ute på en Geocachingrunda längst havet i den sköna vårsolen. Vi hittade två "skatter". {#lang_emotions_smile}

Solen skiner så undebart! {#lang_emotions_sunny} Blåsippan och Irisen blommar i trädgården nu. Våren är verkligen här!{#lang_emotions_flower}
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • MyLoveLiam
    Amber1975 skrev 2009-03-28 16:31:35 följande:
    MyLoveLiam, ååååh vilket bra resultat. Stort grattis. Jag har oxå blivit sådär med vissa saker jag inte ätit eller druckit på länge. Man blir nästan äcklad på nåt konstigt sätt. Varför kunde du inte dricka lite dricka på ren kur? Det är ytterst sällan det gör någon som helst skillnad.
    Jag fick veta det antingen i denna eller i ck tråden att jag inte "fick" dricka lightläsk och inte tugga tuggummi.....ställde frågan när jag insåg att jag inte var i Ketos. Å andra sidan visade stickorna inget efter det heller, men min viktnedgång fortsatte vara bra
  • Amber1975
    MyLoveLiam skrev 2009-03-28 16:50:21 följande:
    Jag fick veta det antingen i denna eller i ck tråden att jag inte "fick" dricka lightläsk och inte tugga tuggummi.....ställde frågan när jag insåg att jag inte var i Ketos. Å andra sidan visade stickorna inget efter det heller, men min viktnedgång fortsatte vara bra
    Aha, ja då förstår jag. Det är jätteovanligt om man inte tuggar exakt hela tiden. Du verkar ju ha haft en supernedgång trots att stickorna inte visat nåt. Jag tror inte de är så tillförlitliga. Grattis igen! Du är super!
  • FilleCilla
    Moder Jord skrev 2009-03-28 16:47:49 följande:
    Tack för alla grattis! Grattis till den stora viktminskningen!Nu har maken, hunden och jag varit ute på en Geocachingrunda längst havet i den sköna vårsolen. Vi hittade två "skatter". Solen skiner så undebart! Blåsippan och Irisen blommar i trädgården nu. Våren är verkligen här!
    Gissar på att du bor i södra sverige, för här blommar det inte ett dugg. Och då bor jag inte särskillt långt norr ut(sthlm) och här har vi rått å kallt och igår vräkte det ner blötsnö så det är slaskigt och dant, inte alls skönt med hundprommenader just nu. Kan du inte skicka över lite soool
  • Moder Jord
    FilleCilla skrev 2009-03-28 19:33:58 följande:
    Gissar på att du bor i södra sverige, för här blommar det inte ett dugg. Och då bor jag inte särskillt långt norr ut(sthlm) och här har vi rått å kallt och igår vräkte det ner blötsnö så det är slaskigt och dant, inte alls skönt med hundprommenader just nu. Kan du inte skicka över lite soool
    Ja, jag bor i söder, närmare bestämt i Halmstad. I dag är det tyvärr mulet men de är just nu 9 grader ute!
    Har precis kommit tillbaka från ett styrketräningspass på makens jobb. I dag kändes det verkligen! Så himla roligt! {#lang_emotions_smile}

Nu ska jag göra iordning en bröddeg, sen ska jag "hoppa" in i duschen.

I eftermiddag ska jag röja färdigt i trädgården.

Vad ska ni andra hitta på  i dag?
    Det finns en guldkant runt varje moln!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt