• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Grodans mamma

färsfylld paprika är oxå gott. :)

bli så trött på mig själv.. har sååå svårt att hålla matrutinerna... försöker..men luch finns inte ofta i min värld.. måste skärpa mig,annars kommer det ju inte händ något..
    har många gånger funderat på att svälta mig själv istället..men kommer på mig själv sen att det är en väldigt dålig lösning...

• Maddisen80

FilleCilla du kanske har gått ner i midjemått för muskler väger mer än fett, 0,5 kg är inte så mycket du ha gått upp.

• Amber1975
    Maddisen80 skrev 2009-03-20 11:11:57 följande:
    KittyÄngel här är de inte så bra har vätskebrist + lågt salthalt i kroppen som gör att jag får svimattacker så måste försöka dricka mer vatten + äta mer salt
    Åh va tråkigt att höra, hade ju hoppats att du skulle må bättre
  • minasöner

jag har nog hittat den effektivaste bantningsmetoden, magsjuka {#lang_emotions_throwup} men vi är iaf bättre idagän igår. Har tvättat 4 maskiner med nerspydda sängkläder. hoppas vi slipper fler kräkningar

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Grodans mamma
    Maddisen80 skrev 2009-03-20 11:10:06 följande:
    skorpan84Välkommen hit,hoppas att du kommer trivas här , har du provat kromtabletter ? Sen reductil är bra men då måste du be din läkare skriva ut det.När du är sugen på nåt prova dricka te med lakritssmak, vanilj,mint,pepparmynta de hjälps för mig eller ät ölkorv
    tack. :) nej,vad är kromtabletter bra för? sötsuget eller=
    te hjälper tyvärr inte..
    försöker den gamla hederliga metoden,tallriksmodellen,äta regelbundet,motionera och inte allt för mycket sötsaker.. det går bättre vissa dagar än andra..
    fick något utskrivet av en läkare,som var för sötsuget,de var rätt dyra.. provade de,men mådde så illa av de,så det varade inte länge..hjälpte lite mot sötsuget..
    har provat gi..visst,det är bra,men då måste man ju hålla i det resten av livet oxå typ..för så fort jag började lägga ner det gick jag upp alla kilon igen..
  • maskrosfjäril

Krya på dig tessan! Hoppas familjen blir frisk snart!

• madlo
    Maddisen80 skrev 2009-03-20 11:08:23 följande:
    madlo nope jag var med där för flera år sedan ,men tyvärr det är fördyrt, kostar 3000 i månad med träning och jag får 6000
    okej, de är det jagv kör nu iallafall och tycker det är kanonbra oavsett priserna.
  • Ulle75

Tessan1983 :Krya på er, hoppas ni mår bättre. Finns väldigt många trevligare sätt att gå ner i vikt på.

FilleCilla skrev 2009-03-20 09:26:09 följande:
    Men va f*n. Nu börjar jag verkligen tappa motivationen. Först tar det mej 2 veckor att ens gå ner 0,5 kg och nu har jag gått upp dessa denna vecka. Visst det är inte mycket men för mej så gör det att jag tappar motivationen rejält. Tränar crosstrainer, går på hundprommenader, och käkar mina vv points men ingenting händer längre...
    Va trist, äter du dina motions points? Skriver du cheklista, du får gärna skriva här så kan vi kommentera matdagen och ge tips!!
    Vist är det trist att gå upp i vikt men 0,5kg det svängerman ju i vikt bara pga av vätskebalansen i kroppen. Har du mätt dig?
  • Maddisen80

madlo jo de är bra ,men är man fattig så går de inte,viktigare med räkningar,sen även om jag hade haft råd att inte jag kunnat börja med dem igen för de är mjölk ,mjölkprotein och de tål inte jag,men däremot är de goda smaker

• Moder Jord

Hmmm... + 0,2 kg på två veckor...Jag hade i alla fall hoppats på lite minus.. {#lang_emotions_cry}   Hoppas att det är växande muskler som gör det ...men i så fall borde jag börja rasa i vikt snart...Vi får se nästa vecka.{#lang_emotions_undecided}

Nu har jag i alla fall tränat Wii Fit i 50 minuter vilket gav 3606 steg på stegräknaren..allt registrerar den tyvärr inte...

Nu ska jag upp och röja bland dotterns kläder och städa hennes röriga garderob, resten får hon göra själv när hon kommer hem från kompisen. sedan ska jag ut och röja färdigt i rabatterna. Jag har en hemsk träningsvärk på baksidan av låren efter röjet i går.{#lang_emotions_smile}

Efter lunchen har maken lovat att följa med på 6 km:s rundan med hunden.

I kväll  ska dotterns på Maskeradkalas. Hon och hennes bästa kompis ska vara Frida och Agneta i ABBA. {#lang_emotions_smile}

Det finns en guldkant runt varje moln!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt