• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Amber1975
    MyLoveLiam skrev 2009-03-21 21:50:51 följande:
    Tack för din förklaring oxå Det känns bra med er här som har erfarenhet. Jag går dock inte hos någon konsulent utan gör detta "på egen hand", det är nog därför jag har en del infomationsglapp.
    Ja det är alltid skönt att ha er alla här att bolla saker med. Du har ju startat min absoluta favorittråd här
  • minasöner
    Evve81 skrev 2009-03-22 07:02:48 följande:
    Gisses vad ni skriver! Denna vecka visade vågen -0,9 kg Känns riktigt bra måste jag säga!
    Härligt!! Vad bra du kämpat!! {#lang_emotions_flower}
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • MyLoveLiam
    Gisses vad ni skriver! Denna vecka visade vågen -0,9 kg Känns riktigt bra måste jag säga!
    Grattis - det är ju kanonbra
  • Moder Jord
    Grattis till viktminskningen! {#lang_emotions_smile}

Nu har maken och jag varit och tränat på hans jobb. Först 15 minuters rask promenad på löpbandet och sen styrketräning. Jag har inte styrketränat så på massor av år och de hade hur många roliga maskiner som helst! {#lang_emotions_laughing}

Nu ska jag baka matbröd. Hoppas ni känner hur gott det doftar! {#lang_emotions_wink}
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • RebeccaR

Hej hej!
    Jag tillhör inte tråden, men jag kommer med till höstan då jag ska föda barn i juli först
    Kikade lite på viktminsknigstråden och vill bara säga att ni är sååå duktiga! Kul att ni kan peppa varandra här inne! Jag började att "banta" stenhårt i juni förra året och lyckades gå ned 20 kg innan jag blev gravid igen i november Men det var inte lätt då jag var helt ensam med min kämpande och många i min omgivning inte trodde på mig! Jag hade då 35 kg övervikt, vilket innebär att jag hade 15 kg kvar att gå ned. Nu försöker jag att tänka ordentligt på vad jag stoppar i munnen för att inte få en monsterviktuppgång nu när jag är gravid... Vill inte behöva gå ned 35 kg igen efter att bebben är född, men jag fattar jag ju att jag så klart kommer att gå upp i vikt. Annat vore ju inte så hälsosamt och man ska ju INTE banta som gravid!
    Så jag "hoppas" ( ) att det finns nån kvar till höstan som vill fortsätta bantandet med mig! (fast ni är väl kanske smala som sickor till hösten allesammans )

Kram kram och fortsatt stooort lycka till!

*Ängeln Aaron* Lilla Turid och bebbe i magen
  • MyLoveLiam
    RebeccaR skrev 2009-03-22 11:13:28 följande:
    Hej hej!Jag tillhör inte tråden, men jag kommer med till höstan då jag ska föda barn i juli först Kikade lite på viktminsknigstråden och vill bara säga att ni är sååå duktiga! Kul att ni kan peppa varandra här inne! Jag började att "banta" stenhårt i juni förra året och lyckades gå ned 20 kg innan jag blev gravid igen i november Men det var inte lätt då jag var helt ensam med min kämpande och många i min omgivning inte trodde på mig! Jag hade då 35 kg övervikt, vilket innebär att jag hade 15 kg kvar att gå ned. Nu försöker jag att tänka ordentligt på vad jag stoppar i munnen för att inte få en monsterviktuppgång nu när jag är gravid... Vill inte behöva gå ned 35 kg igen efter att bebben är född, men jag fattar jag ju att jag så klart kommer att gå upp i vikt. Annat vore ju inte så hälsosamt och man ska ju INTE banta som gravid!Så jag "hoppas" ( ) att det finns nån kvar till höstan som vill fortsätta bantandet med mig! (fast ni är väl kanske smala som sickor till hösten allesammans )Kram kram och fortsatt stooort lycka till!
    Du är välkommen när du kommer
    Lycka till med magen!!
  • Moder Jord
    RebeccaR skrev 2009-03-22 11:13:28 följande:
    Hej hej! Jag tillhör inte tråden, men jag kommer med till höstan då jag ska föda barn i juli först Kikade lite på viktminsknigstråden och vill bara säga att ni är sååå duktiga! Kul att ni kan peppa varandra här inne! Jag började att "banta" stenhårt i juni förra året och lyckades gå ned 20 kg innan jag blev gravid igen i november Men det var inte lätt då jag var helt ensam med min kämpande och många i min omgivning inte trodde på mig! Jag hade då 35 kg övervikt, vilket innebär att jag hade 15 kg kvar att gå ned. Nu försöker jag att tänka ordentligt på vad jag stoppar i munnen för att inte få en monsterviktuppgång nu när jag är gravid... Vill inte behöva gå ned 35 kg igen efter att bebben är född, men jag fattar jag ju att jag så klart kommer att gå upp i vikt. Annat vore ju inte så hälsosamt och man ska ju INTE banta som gravid! Så jag "hoppas" ( ) att det finns nån kvar till höstan som vill fortsätta bantandet med mig! (fast ni är väl kanske smala som sickor till hösten allesammans ) Kram kram och fortsatt stooort lycka till!
    Häng på i höst du! Vi är många som kommer få kämpa minst hela hösten också..definitivt jag!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • RebeccaR
    MyLoveLiam skrev 2009-03-22 11:23:29 följande:
    Du är välkommen när du kommer Lycka till med magen!!
    Tack tack Skulle vara roligt att försöka tappa vikt och ha fler människor runt sig som vet hur svårt det är ibland! det jag tyckte var svårast, var när jag tex hälsade på hos folk. INGEN kunde fatta varför jag inte ville äta en massa fikabröd o dyl. De sa ju alla samma sak att "en liten bulle gör ju inget"... Nej visst... Men det är ju inte bara en liten bulle som fått mig att bli så överviktig heller. Jag kan ju med andra ord inte hantera en "liten bulle"
    Kramar och lycka till igen till alla!
  • RebeccaR
    Moder Jord skrev 2009-03-22 11:31:21 följande:
    Häng på i höst du! Vi är många som kommer få kämpa minst hela hösten också..definitivt jag!
    Säg inte det du... Det kan gå fortare än vad man tror!

För mig gick det snabbt i början, men sedan planades det ut en del... När jag började träna, då stog jag still i två veckor! Då var det svårt att ha motivationen uppe! Men men...
    Kram
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt