• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Evve81
    angelika sjödin skrev 2009-03-23 11:24:20 följande:
    funkar det bra för dig med den dieten?
    Mitt tips är att försöka äta sunt, dra ner på portioner och fika, godis mm och motionera!

Jag har varit ute på min promenad idag efter jobbet medd livet som insats. Var BLANKIS! Har jag detta vetat har jag INTE gått.... Ramlade 3 gånger så nu har jag lagom ont över allt..... Blir INTE den rundan mer!!!!
  • maskrosfjäril

Idag kan jag rapportera 7975 steg på stegräknaren.
    Det är riktigt kul att ha en bra stegräknare har jag upptäckt. {#lang_emotions_laughing}
    Blir tidig kväll idag för jag sov ganska lite i natt.

Ingen noterbar skillnad i vikt, men jag känner mig piggare.
    Kram!

• Moder Jord
    Evve81 skrev 2009-03-23 15:16:43 följande:
    Mitt tips är att försöka äta sunt, dra ner på portioner och fika, godis mm och motionera! Jag har varit ute på min promenad idag efter jobbet medd livet som insats. Var BLANKIS! Har jag detta vetat har jag INTE gått.... Ramlade 3 gånger så nu har jag lagom ont över allt..... Blir INTE den rundan mer!!!!
    Aj aj aj! Det lät inte skönt!

Själv har jag varit och gått i full solsken, ca 6 grader i luften men tyvärr lite blåsigt. Spanade efter vårtecken, men hittade inga nya...men i trädgården blommar vintergeck, krokus och julros.

Har väl skött min kost idag och gått, än så länge, 12566 steg (mitt mål är ju minst 12000 steg om dagen). Funderar på om jag ska träna lite Wii fit också, eftersom det nog blir dåligt med motion på tisdag och onsdag...men jag är så trött!

Nä, nu måste jag gå och hjälpa sonen med matteläxan!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • minasöner

vad duktiga ni är allihopa med viktminskningar och motion. Jag är nu kry från magsjukan och är inne på dag 2 med ren kur. Liiite småhungrig men inte alls lika illa som det varit alla tidigare starter. Skönt

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • MyLoveLiam

angelika sjödin skrev 2009-03-23 08:02:05 följande:

Idag börjar jag på allvar med vikten. Ska dra ner på fettet och kolhydraterna och försöka ta mig ut och gå så ofta jag kan (har panikångest/socialfobi och depression så det är ganska jobbigt ibland att ta sig utanför dörren) nu ska jag ner i vikt. Hoppas på att om jag anstränger mig till tusan på att ha gått ner iallafall 10kg tills i okt-nov för då vill vi starta bebisverkstaden igen.
    Välkommen hit Angelika - du har hittat rätt Här finns många goa tjejer med mycket bra tips och framförallt underbar support!

Förstår att du har det ganska jobbigt efter vad du skriver, så mitt råd är både vad det gäller viktnegången och de andra probelmen - ta en dag i sänder!

Kram!
  • MyLoveLiam
    Cedergren skrev 2009-03-23 13:13:34 följande:
    hej har varit inne i en dålig period. men nu mår jag bättre idag börjar jag med Allevo o Ska köra det 2 veckor . Har förberätt mig hela helgen NU ska jag klara detta Min man ska stötta mig så mycket som det går för nu Ska jag gå ner i vikt.blir så arg på mig själv när jag ser mig själv i speglen . känns som jag är fångad i någons annans kropp. tror jag har förnekat hur fet jag är men att jag har börjat inse det nu, och nu när jag är medveten om problemet blir det förhoppningsvis lättare att göra något åt det När dessa två veckor är över blir det -gi mat tror det är den kosten jag kommer kunna leva med när jag kollat runt på nätet. har två veckor på mig nu att skriva mat listor och hålla mig motiverad .någon som kör Gi? hur mycket går man ner i snitt/vecka? Tack för en bra tråd kämpa på tjejer
    Jag kör GI ett mål per dag nu, och två mål pulver. Men jag kan tyvärr inte hjälpa dej med vilken viktnedgång man kan vänta sig....men LYCKA TILL tjejen! Du klarar det!!!
  • Cedergren
    Ulle75 skrev 2009-03-23 13:42:54 följande:
    Cedergren: Lycka till!! Har själv camebridgepulver som jag kör i bland med bara för att byta ut mål. Det finns ganska mycket som ryms i begreppet GI, så vad menar du?Själv använder jag GI då jag väljer långsamma kolhydrater men jag räknar inte kolhydraterna totalt sett.
    tänkte nog kolla deras hemsida va medlem där förr o då fanns det olika steg man kunde gå effter . så första steget är väll att utesluta kolhydrater och sen lägga till lite `? så till sist kan man äta grov macka fulkornspasta mm utesluta socker mm. jag är inte sååå insatt i det måste läsa på mer . jag kör kanske en kombinerad kur äffter dessa två veckor allevo och gi .

dagen har varit bra idag har hafft sån energi rensat kylen o skafferiet . nu sover lill knodden här så nu ska jag äntligen bädda ner mig . hoppas morgon dagen går lika bra blev bara en kort promenad idag men imorgon blir de en bättre runda nä nu måste jag sova
  • Ulle75

Cedergren: Jag har dålig koll på deras program oxå, har det som sagt som nödlösning tex om vi äter på mcdonalds.
    Men för att få bäst effekt med kombinerat borde ju vara att köra utan kolhydrater i det man äter för att behålla ketosen. Och sen långsamt trappa upp för att magen skall må bra.
    Låter som du har fått en bra start. Hoppas även denna dagen blir bra, dom brukar väll säga att dag 3 är den värsta sen blir det bara bättre.

• Ulle75

maskrosfjärilm och Moder Jord: Va duktiga ni är!! Funderar oxå på en steg räknare har ni tipps på något märke som är bra. Vill ha en som reggar först när man gått 5 steg.

• Cedergren
    Ulle75 skrev 2009-03-24 09:29:25 följande:
    Cedergren: Jag har dålig koll på deras program oxå, har det som sagt som nödlösning tex om vi äter på mcdonalds. Men för att få bäst effekt med kombinerat borde ju vara att köra utan kolhydrater i det man äter för att behålla ketosen. Och sen långsamt trappa upp för att magen skall må bra.Låter som du har fått en bra start. Hoppas även denna dagen blir bra, dom brukar väll säga att dag 3 är den värsta sen blir det bara bättre.
    än så länge så funkar det bra ja tredje dagen brukar vara värst . jag körde allevo innan jag blev gravid o då gick jag ner 15 kg på 8a veckor o då körde jag två veckor ren kur sen gi mat . då vägde jag inte lika mycket som jag gör nu så jag är positiv o hoppas på fina resulatat.
    äter du Gi nu eller vad kör du med för kost?
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt