• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Evve81
    minasöner skrev 2009-03-21 19:00:36 följande:
    ja jag är minst sagt vansinnig, men man vill ju inte tjafsa heller inför barnen, så jag försöker väl bara bita ihop. Sambon har sagt åt henne flera ggr,och även att hon inteska komma hit pga olika orsaker. Ändå kommer hon instormande och dräper den ena elaka kommentarer efter den andra
    Fy så oförSKÄMT! Jag vore galen om jag var er men det är ju liksom s¨vårt. Men hon borde tänka på att inte fälla elaka kommentarer inför barnen...
  • MyLoveLiam
    Maddisen80 skrev 2009-03-21 18:42:23 följande:
    MyLoveLiam Hej välkommen tillbaka, hur är läget med dig . Du gå ner de där kilorna du ha gått upp,du kanske börja få menstration eller så har du gått ner i midjan?
    Hej Maddisen

Jag har faktiskt inte mätt mig alls, varken innan eller nu. Men jag "känner" mig mycket smalare. Jag har gått från storlek 52/54 som jag hade när jag började till ca 48 som är lagom nu
    Hur går det för dej då?
  • MyLoveLiam
    minasöner skrev 2009-03-21 18:46:27 följande:
    det är normalt att gå upp 2 kg när du går från ren kur. Kroppen samlar vätska när du äter, plus som du sägeratt kroppen är fylld med mat.
    Tack - då kanske jag ändå ska vara ganska nöjd med att det "bara" var 1,2 då
  • minasöner
    MyLoveLiam skrev 2009-03-21 19:11:53 följande:
    Tack - då kanske jag ändå ska vara ganska nöjd med att det "bara" var 1,2 då
    jadu ska skatta dig lycklig. jag går upp typ 3 kg direkt *suck*.
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Moder Jord
    minasöner skrev 2009-03-21 18:31:37 följande:
    hon är så j-la snabb att alltid påpeka att det inte syns att jag gått ner i vikt.. tycker hon borde knipa käft istället *suuuck*
    Bryr dig inte om henne! Förstår inte att de inte fattar hur ledsen man blir ab kommentarerna...
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord
    MyLoveLiam skrev 2009-03-21 19:11:16 följande:
    Hej Maddisen Jag har faktiskt inte mätt mig alls, varken innan eller nu. Men jag "känner" mig mycket smalare. Jag har gått från storlek 52/54 som jag hade när jag började till ca 48 som är lagom nu Hur går det för dej då?
    Längtar till storlek 48 även på den övre halvan av kroppen....
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Maddisen80

MyLoveLiam ja men de är ju jätteroligt,grattis till dina minus storlekar , här går de bra med mat,promenad ,men jag mår inte bra psykiskt och fysiskt

• Amber1975

MyLoveLiam, det borde din konsulent ha förklarat för dig att när man slutar ren kur så går man automatiskt upp 2-3 kilo. När du börjar på ren kur så töms kroppen på vatten och du går ner 2-3 kilo. Detta är dock bara vatten och inte fett. Du har alltså på ren kur inte gått ner de kilon du ser på vågen, utan det är 2-3 kilo mer. Du har alltså inte gått upp i veckan, utan det är vattnet som är tillbaka. Snarare så har du nog gått ner mer än ett kilo denna veckan och det är ju super.

Hoppas du förstår hur jag menar. Du får gärna fråga om du vill. Jag har jobbat som konsulent för Cambridge, så jag borde veta det mesta som har med det att göra

• Amber1975

Såg nu att Tessan förklarat. Ja du kan ju vara jättenöjd med ditt resultat.

• MyLoveLiam
    Amber1975 skrev 2009-03-21 21:44:07 följande:
    MyLoveLiam, det borde din konsulent ha förklarat för dig att när man slutar ren kur så går man automatiskt upp 2-3 kilo. När du börjar på ren kur så töms kroppen på vatten och du går ner 2-3 kilo. Detta är dock bara vatten och inte fett. Du har alltså på ren kur inte gått ner de kilon du ser på vågen, utan det är 2-3 kilo mer. Du har alltså inte gått upp i veckan, utan det är vattnet som är tillbaka. Snarare så har du nog gått ner mer än ett kilo denna veckan och det är ju super.Hoppas du förstår hur jag menar. Du får gärna fråga om du vill. Jag har jobbat som konsulent för Cambridge, så jag borde veta det mesta som har med det att göra
    Tack för din förklaring oxå Det känns bra med er här som har erfarenhet. Jag går dock inte hos någon konsulent utan gör detta "på egen hand", det är nog därför jag har en del infomationsglapp.
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt