• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

Moder Jord
    Jo men de var inte mycket du ha gått upp,de lär du gå ner igen . Roligt att träna wii fit. så ni ska gå en långpromenad härligt.

Skoj för barnen att gå på maskerad

• Amber1975

Moder Jord, förstår att du är frusterad. Låter som att du är skitduktig iaf, så fortsätt i samma härliga stil. Läste nånstans att en av de största viktfällorna är när vågen står stilla. Då ger folk upp, men de som fortsätter når sin målvikt. Låter som en självklarhet, men det är iaf då jag faller dit igen. Det ska inte hända den här gången. Jag har gått upp lite nu och jag är såååå arg, men jag kämpar på iaf. Vi ska fixa detta.

Ps. Trädgårdsarbete ska tydligen vara en av de bästa fettförbrännarna så det är ju positivt

• maskrosfjäril

Moder Jord: Bra kämpat.

Jag försöker kämpa för att få min bronsgris att bli silvergris nu, få se hur lång tid det tar.

Jag har börjat få rutin på att köra wii fit så jag har lyckats träna en halvtimme varje dag den här veckan. Jag har kört rytmboxning, den som är steget efter advanced, man håller på en kvart tror jag och man är helt slut efter. Har även kombinerat yoga och muskelträning, så nu har äntligen muskelvärken försvunnit.

Jag fick my fitness coach av min kompis, det är bra att variera med.
    Aerobics hemma i vardagsrummet hihi.

Ha en skön lördag alla!

• Evve81

Moder Jord: Bra kämpat!

Jag har åka skidor med min mamma idag.... Så började hon ju kommentera min vikt och fråga hur mycket jag gått ner totalt sedan det nya året och så avslutade hon med att fråga:

- Men du kanske har slutat försöka och är nöjd som hur du ser ut nu??

BLÄH hon vet att jag inte är det. MIn mamma väger kanske 58 kg och försöker gå ner i vikt...... Så det känns ju så lagomt kul. Sedan tog upp en massa om att jag skulle förkorta mitt liv och bla bla.. Kändes INTE alls kul att höra...

• Amber1975

Prommis, åh va jobbigt. De försöker väl "hjälpa" på sitt eget sätt, men det blir ju inte så kul precis. Mina har varit ok nu, men jag har oxå fått såna kommentarer och vet hur det känns. Men det är ju skitbra att du åker skidor ju. Värsta motionen. Heja heja!

• minasöner

-2 kg till borta tack vare magsjukan- inget ont som inte har nåt gott med sig. I morgon är jag tillbaks på ren kur

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Moder Jord
    maskrosfjäril skrev 2009-03-21 12:24:33 följande:
    Moder Jord: Bra kämpat. Jag försöker kämpa för att få min bronsgris att bli silvergris nu, få se hur lång tid det tar. Jag har börjat få rutin på att köra wii fit så jag har lyckats träna en halvtimme varje dag den här veckan. Jag har kört rytmboxning, den som är steget efter advanced, man håller på en kvart tror jag och man är helt slut efter. Har även kombinerat yoga och muskelträning, så nu har äntligen muskelvärken försvunnit. Jag fick my fitness coach av min kompis, det är bra att variera med. Aerobics hemma i vardagsrummet hihi. Ha en skön lördag alla!
    Tack! Jag har guldgrisen!  Jag har inte lyckats låsa upp tredje steget på boxningen på Wii Fit...minns du vilken övning du gjorde?
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord
    Amber1975 skrev 2009-03-21 12:23:27 följande:
    Moder Jord, förstår att du är frusterad. Låter som att du är skitduktig iaf, så fortsätt i samma härliga stil. Läste nånstans att en av de största viktfällorna är när vågen står stilla. Då ger folk upp, men de som fortsätter når sin målvikt. Låter som en självklarhet, men det är iaf då jag faller dit igen. Det ska inte hända den här gången. Jag har gått upp lite nu och jag är såååå arg, men jag kämpar på iaf. Vi ska fixa detta. Ps. Trädgårdsarbete ska tydligen vara en av de bästa fettförbrännarna så det är ju positivt
    Ja, jag vet inte hur många gånger jag givet upp när det gått trögt, men det ska jag INTE göra den här gången! Men det känns som det går lie väl trögt just nu...totalt 0,8 kg på tre veckor! {#lang_emotions_cry}

Hari alla fall varit ute på långrundan , men det blev 5 km:s rundan i stället...

Har också hört att trädgårdsarbete är bra, så jag får väl göra det sista i trädgården i morgon om det inte blir för kallt...Vintern ska visst komma tillbaka igen  {#lang_emotions_cry} Längtar till våren och värmen!

Vi får peppa varandra så vi inte ger upp! Nästa vecka blir det minus! Eller hur!?{#lang_emotions_laughing}
  • Moder Jord
    Evve81 skrev 2009-03-21 14:58:25 följande:
    Moder Jord: Bra kämpat! Jag har åka skidor med min mamma idag.... Så började hon ju kommentera min vikt och fråga hur mycket jag gått ner totalt sedan det nya året och så avslutade hon med att fråga: - Men du kanske har slutat försöka och är nöjd som hur du ser ut nu?? BLÄH hon vet att jag inte är det. MIn mamma väger kanske 58 kg och försöker gå ner i vikt...... Så det känns ju så lagomt kul. Sedan tog upp en massa om att jag skulle förkorta mitt liv och bla bla.. Kändes INTE alls kul att höra...
    Mammor kan vara jobbiga...förr var mamma på mig jämnt om min vikt...vilket inte gjorde att det gck lättare att gå ner i vikt..När jag var höggravid med sonen kallade hon mig fet...inte precis det man vill höra!
  • Amber1975

Moder Jord skrev 2009-03-21 16:52:55 följande:

Ja, jag vet inte hur många gånger jag givet upp när det gått trögt, men det ska jag INTE göra den här gången! Men det känns som det går lie väl trögt just nu...totalt 0,8 kg på tre veckor! Hari alla fall varit ute på långrundan , men det blev 5 km:s rundan i stället...Har också hört att trädgårdsarbete är bra, så jag får väl göra det sista i trädgården i morgon om det inte blir för kallt...Vintern ska visst komma tillbaka igen  Längtar till våren och värmen!Vi får peppa varandra så vi inte ger upp! Nästa vecka blir det minus! Eller hur!?
    Jajamensan, vi ska bara fortsätta så kommer vi att rasa snart. Då kommer det att kännas extra bra oxå
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt