• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • FilleCilla
    Moder Jord skrev 2009-03-29 11:29:08 följande:
    Ja, jag bor i söder, närmare bestämt i Halmstad. I dag är det tyvärr mulet men de är just nu 9 grader ute!Har precis kommit tillbaka från ett styrketräningspass på makens jobb. I dag kändes det verkligen! Så himla roligt! Nu ska jag göra iordning en bröddeg, sen ska jag "hoppa" in i duschen.I eftermiddag ska jag röja färdigt i trädgården.Vad ska ni andra hitta på  i dag?
    Åh vad härligt med massa plussgrader. Men jag läste tidningen precis och där står att vi får 7+ och sol här i morgon! Jag jobbar idag, blir ett Cross pass sen tror jag nog allt!

Maddisen80: Grattis
  • Snuffelgumman
    angelika sjödin skrev 2009-03-28 07:07:37 följande:
    Hur går man till väga för att få en sådan operation??
    man skickar en remiss till sitt sjukhus där man bor och där de gör magsäcksoperationerna
    alltså man kontaktar sin läkare och ber dom skicka en remiss
    du ska ha ett bmi på över 35 för att få göra den
  • Vilkan

Va? Får man inte dricka lightläsk när man kör ren kur? Det trodde jag... Det gör jag lite grann... Kommer man inte i ketos då? Har inte haft så bra viktnedgång denna veckan som förra, kan det bero på det? Känner mig mer hungrig oxå faktiskt... Har dock inte testat ketosen med såna där stickor så jag har ingen aning om min ketoshalt... Vad tror ni? Ska jag sluta dricka läsken?

Tilda -06, Alice & Ellie -08
  • minasöner
    Vilkan skrev 2009-03-29 15:42:26 följande:
    Va? Får man inte dricka lightläsk när man kör ren kur? Det trodde jag... Det gör jag lite grann... Kommer man inte i ketos då? Har inte haft så bra viktnedgång denna veckan som förra, kan det bero på det? Känner mig mer hungrig oxå faktiskt... Har dock inte testat ketosen med såna där stickor så jag har ingen aning om min ketoshalt... Vad tror ni? Ska jag sluta dricka läsken?
    drick hellre cola zero än light, för aspartamet är bättre på ren kur än sukralose. Endel kan dricka läsk, andra inte. Jag gör det ibland, men inga mängder.
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Amber1975
    Vilkan skrev 2009-03-29 15:42:26 följande:
    Jodå, man får dricka litegrand. Man går ju alltid ner mest första veckan, så det är inte konstigt om viktminskingen stannat upp lite. Såhär står det om ligthtdricka på ren kur:

Vad kan jag dricka när jag väljer Ren kur?
    Vanligt vatten är det jag rekommenderar. Du kan dricka kaffe och te utan socker och mjölk (sötningsmedel går bra), kolsyrat bordsvatten i måttlig mängd och även light-drycker i måttlig mängd.
  • Amber1975

Om någon vill så är ni väldigt välkomna till min blogg där jag skriver om mina försöka att gå ner i vikt.

kittyangel.blogg.se

• Vilkan

TACK för svaren!
    Jag dricker inte så mycket "läsk" heller,  absolut inte varje dag eller så men nåt glas ibland... Igår kväll tex, när vi var bortbjudna på middag och jag inte "fick" äta nåt... Usch, det var nästan tortyr!!! Har druckit cola zero...

Tilda -06, Alice & Ellie -08
  • Moder Jord
    FilleCilla skrev 2009-03-29 12:19:56 följande:
    Åh vad härligt med massa plussgrader. Men jag läste tidningen precis och där står att vi får 7+ och sol här i morgon! Jag jobbar idag, blir ett Cross pass sen tror jag nog allt! Maddisen80: Grattis
    Hoppas att du har det bra på jobbet!

Just nu skiner solen från en klarblå himmel. Har sett årets första bisvärm, årets första humla och årets första fjäril. Jag känner mig så lycklig!{#lang_emotions_smile}

Jag tycker att trädgårdens ser så fin ut nu....funderar på att köpa några blommor till trappstegen jag har lutad mot plommonträdet.

Förra året hade jag ingen lust alls med trädgården...hade ingen ork...kroppen var helt enkelt för stor för att påta i jorden..tänk att ca 12 kg mindre vikt kan göra sådan skillnad!{#lang_emotions_smile}

Jag läste era tidigare inlägg om lightläsk...försök att låta bli sötningsmedel. Man lurar kroppen. Försök ät så "ren" mat som möjligt när ni väl börjar äta riktig mat igen (ni som inte gör det). Inga halvfabrikat, inga lightprodukter, inga sötningsmedel.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Mum of love

Hej igen har inte skrivit på ett bara tag nu för ja det har varit lite mycke annat och ja jag har inte kännt mig riktigt motiverad men ja nu har jag börjat känna lite motivation igen, vist är det fortfarande mycket, blir eventuelt utan jobb nu snart igentligen skulle min sista dag varit nu den sista men har fått jobb en månad innom samma företag men på en skola (ej heltid) men ja alltid nått, känner otrolig stress att inte veta hur det blir mm (kontrollfrek ) eller hur de nu stavas   inte roligt om man blir utan jobb, men ja samtidigt kan man ju inget göra, men oroar mig för vår ekonomi mm ..
    Så ja mitt fokus har inte legat på att motionera så mycket men har försökt tänka lite på vad jag ätit (har gått lite upp och ner) men idag fick jag en liten kik av motivation igen så idag har jag trampat på min orbitrek i 20 minuter och vist blev man svettig , var ju ett taag sen man stod på den, men nu ska jag försöka stå på den några gånger /vecka i alla fall ska även pröva köpa ett gymkort (bara för 1 månad) för och se om jag kan komma igång, sen om det känns bra kommer jag fortsätta träna på gymm annars fåår man under sommarn försöka trampa på både inne och ute så mycket man kan och hinner, längtar tills man får börja cykla... Ha en fortsat skön söndag..

Lyckligast i världen!!!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt