• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord
    Tussilagon skrev 2009-04-18 08:08:31 följande:
    Moder Jord skrev 2009-04-17 18:20:29 följande: Det låter ju supergott, kanske du vill dela med dej av receptet. Andvänder du bakmaskin då eller?
    Här kommer receptet:

Hälsobullar (225 grader)
    12 st

25 gram margarin
    2 dl mjölk eller oatley
    25 g jäst
    1 krm salt
    1 msk sirap
    ev ½ msk kummin
    ½ dl korssad råg
    ½ dl rågflingor
    2 dl rågsikt
    3 dl vetemjöl eller dinkelmjöl

Garnering: 2 msk rågflingor

Gräddningstid 10 min

Jag brukar göra en 4 gånger så stor sats.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Maddisen80

Kittyängel grattis till din viktminskning och hoppas att det gick bra hos läkaren ,här går de inte bra alls med mina bekymmer nu har jag även fått ont i halsen med ;7

Maskrosfjäril grattis till din viktminskning de är jättebra jobbat .

• PetraD
    minasöner skrev 2009-04-17 07:22:22 följande:
    Tummen ner blev det för min vägning iaf vägde exakt samma som innan påsk. Inte ner ett gram ens buuuääähh. Men jag kämpar vidare
    visst vill man neråt, men vad skönt att inte var +
  • Moder Jord

Hej på er!

Hoppas att ni har haft en härlig söndag.{#lang_emotions_cool}

I morse var maken och jag och styrketränade. Jag kunde lägga på lite mer vikt på de flesta redskapen, så det känns bra.

Efter lunchen gick vi på en långpromenad med hunden och sen så har jag grävt i rabatter, plockat massor av maskrosor och klippt gräsmattan för första gången i år.

Nu har jag precis ätit lite hemmagjord glass till efterrätt ( kesella, frysta jordgubbar och lite florsocker som jag mixar ihop). Mycket godare än vanlig glass. Även barnen älskar den!

Stegräknaren visar på 15 231 steg i dag och det känns bra. I går kände jag mig hängig så då blev det  bara 8558 steg.

Må så gott allihopa!

• minasöner
    PetraDeliu skrev 2009-04-18 22:31:29 följande:
    visst vill man neråt, men vad skönt att inte var +
    idag var det däremot + suuuck. Men imorgon ska jag banne mig ha gått ner.. usch jag blir så less av att stå till eller gå upp
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Moder Jord
    minasöner skrev 2009-04-19 19:44:47 följande:
    idag var det däremot + suuuck. Men imorgon ska jag banne mig ha gått ner.. usch jag blir så less av att stå till eller gå upp
    Vikten pendlar lite från dag till dag. Försök att bara väga dig en gång i veckan. Jag vägde mig också varje dag förrut, men jag blev bara  frustrerad. Ena dagen var det  t. ex - 0,6 dagen efter + 0,2...men det är ju ändå - 0,4 på dagar...
  • MammaTillHarry

Någon som äter gi här?

Stolt mamma till Harry 10/1-09
  • Evve81

Bra jobbat tjejer!

Imorse gick jag en långprommis och nu ikväll har jag tränat. Har dessutom lyckats att INTE ta nåt kvällsfika. Är väldigt nöjd med det!

• PetraD
    minasöner skrev 2009-04-19 19:44:47 följande:
    jag ska inte säga något för väger mig också dagligen, men på sikt kan ju gå neråt även om går upp en dag
    så egentligen ska man ju bara väga sig en gång i veckan (ska jag säga) haha
  • Tidvis

Jag väger mig bara på måndagar, och nu hade jag gått ner 1.5 kilo Så glad att det går på rätt håll!!

Skickar lite pepp till dom som behöver

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt