• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord
    Mum of love skrev 2009-04-15 21:16:52 följande:
    Va kul att du hittat nått som passar dig.   Här har det inte blivit så mycket motion, men igår blev det en liten promenad , idag ran det ut i sanden :- ( men ja imorgon är en ny dag , känner att jag ätit rätt bra idag, tyvär vet jag inte hur jag sla hinna få in en lunch nu för tiden, på nya jobbet har jag så fullt upp...
    Ja det känns jätte kul! Ja, det kan vara svårt att hinna äta ibland, men det är viktigt att äta regelbundet för att blodsockret ska hålla sig på en jämn nivå. Du kanske kan ta en frukt i alla fall och äta en bra måltid direkt när du sktat.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord
    MrsK skrev 2009-04-15 23:01:27 följande:
    Åh va kul. Jag ska ge mig på Agillity med våran pojke, men ska gå ner en del först annars kommer nog inte jag el ryggen att klara av.
    Vad har du för hund?

Jo visst är det jobbigt och 30 kilo för mycket i vikt är påfrestande för kroppen...men jag hoppas att även Agilityn ska hjälpa mig att tappa vikt!
  • Evve81

Vi har idag promenerat hela familjen. Var VÄLDIGT skönt i alla fall! Skulle ge vad som helst för nåt sött nu men jag SKA inte ta nåt!

Sitter och kopierar bilder till datorn nu!

• Moder Jord
    Amber1975 skrev 2009-04-15 23:25:45 följande:
    Åh va kul med agility. Va duktig du är. Jag har varit jättesugen på att köra med min sheltie Elvis, men det har inte blivit för att jag har varit för rädd att jag inte skulle orka. Nu är han hos min pappa, så det blir inget tyvärr. Saknar honom så. Duktigt jobbat med stegen oxå! Kram!
    Sheltiesar är ju jätteduktiga på Agility. De är ju både snabba och smidiga. Vi har en sheltie på kursen...han är län så länge lite för rädd för vissa hinder, men när han väl behärskar dem, så kmmer han nog bli urduktig.
  • Moder Jord
    Evve81 skrev 2009-04-16 07:11:46 följande:
    Åh vad kul emd Agility. Det körde jag förut när vi hade hund. Tyvärr har vi ingen längre men kul är det! ÄR ibland väldigt sugen att skaffa hund men det får bli när barnen blir större!"
    Vad hade ni för hund?
  • Amber1975
    minasöner skrev 2009-04-16 16:31:33 följande:
    nej det är inte det, men jag trodde det först. Men jag tänker hålla mig här bara
    Aha, va bra. Då vet jag var jag hör hemma
  • Amber1975

Moder Jord skrev 2009-04-16 17:53:22 följande:

Sheltiesar är ju jätteduktiga på Agility. De är ju både snabba och smidiga. Vi har en sheltie på kursen...han är län så länge lite för rädd för vissa hinder, men när han väl behärskar dem, så kmmer han nog bli urduktig.
    Hihi precis som min Elvis. Vi var på prova-på-kurs en gång och han var lite rädd för endel hinder. Hans mamma är superduktig på agility. Hon springer runt för sig själv när matte inte orkar mer . Får nog se till att få över Elvis till England så att vi kan komma igång.
  • Ulle75

Idag var näst sista gången på våran minska måttet kurs på jobbet. Nästa gång är om två månader och sen blir det en uppföljning till hösten. I vart fall känner jag att jag behöver fortsatt stöd för att fixa detta. Funderar på viktväktarna där jag innan jag fick barnen och nån vända i mellan dom har gått med bra resultat. Frågade en jobbarkompis som oxå är överviktig och hon var med lite sugen på att testa. Hade ju varit bra om man är två och att vi kan gå ihop på lunchen dit en gång i veckan.

• Evve81
    Moder Jord skrev 2009-04-16 17:54:50 följande:
    Vad hade ni för hund?
    Jag hade en australisk kelpie och har även haft 2 schäfrar att tävla med Är ju så himla kul men jag har inte alls den tid som krävs om man ska träna och tävla på den nivå jag vill. Tyvärr är även maken hundallergisk så vi måste ha en som inte fäller. Vill därför vänta tills jag är helt säker på att mina barn inte är allergiska..

S¨ni måse skriva om er agility träning för jag tycker det är så HIMLA KUL!
  • minasöner

Imorgon är det första vägningen sedan före påsk, håll en tumme för att påsksynderiet är borta plus lite till. Innan påsk stannade vågen på 89,8 kg, hoppas den inte visar mer iaf.

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt