• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Evve81
    Tidvis skrev 2009-04-20 08:32:35 följande:
    Jag väger mig bara på måndagar, och nu hade jag gått ner 1.5 kilo Så glad att det går på rätt håll!!Skickar lite pepp till dom som behöver
    Bra gjort!!!!!

Jag väger mig varje dag Vet att man inte ska men men....
  • minasöner

jag ska nog väga mig på fredagar bara... försöka hålla mig iaf. Bättre att bli besviken 1 gång per vecka än varje dag..suuuck

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Ulle75

Hej på er.
    Helgen har varit bra. Lyckades med en nyttig middag då vi hade vänner på besök i lördags. Kycklingspett och franskpotatis sallad. Marängsviss till efterätt men då tog jag hallon och keso.
    Igår var jag och tränade vattengympa, annars har det blivit mycke plock i trädgården.

Iväntastider:

Någon som äter gi här?
    GI, är ju ett vitt begrepp, jag undviker snabbakolhydrater och äter mat med lågt GI, eller ja framförallt med låg glykemisk påverkan, tex morötter har ju högt GI, men då det innehåller så lite kolhydrater får man ju äta typ ett kg för att få nått utslag på blodsockret.
    Jag väger mig bara på måndagar, och nu hade jag gått ner 1.5 kilo Så glad att det går på rätt håll!!Skickar lite pepp till dom som behöver
    Grattis!!!
    minasöner skrev 2009-04-20 08:58:20 följande:
    jag ska nog väga mig på fredagar bara... försöka hålla mig iaf. Bättre att bli besviken 1 gång per vecka än varje dag..suuuck
    Det är nog bra med en fast våg dag, fast jag sliter ut vågen så jag skall väll igentligen inte utala mig. Har du funderat på vad som gör att du gått upp i vikt?? Är det påskens mat??
  • minasöner
    Ulle75 skrev 2009-04-20 09:28:41 följande:
     Det är nog bra med en fast våg dag, fast jag sliter ut vågen så jag skall väll igentligen inte utala mig. Har du funderat på vad som gör att du gått upp i vikt?? Är det påskens mat??
    nej påskens mat är borta sen 1 vecka tillbaks, min kropp är så här knäpp men vet inte varför. Rör jag mig för mkt så går jag upp i vikt. Jag samlar vätska lätt tror jag. frusterande är det
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Ulle75
    minasöner skrev 2009-04-20 14:12:32 följande:
    nej påskens mat är borta sen 1 vecka tillbaks, min kropp är så här knäpp men vet inte varför. Rör jag mig för mkt så går jag upp i vikt. Jag samlar vätska lätt tror jag. frusterande är det
    Så händer det för mig med, känns väldigt otacksamt. Men då är det kanske extra viktigt att inte väga sig för vattnet försvinner ju. Jag brukar känna på mina ringar om jag har mycke vatten i kroppen och undvika vågen då.
  • Maddisen80

grattis till er som har gått ner i vikt ,det är jättebra jobbat. Min söndag har inte varit bra ,jag har varit på jouurcentralen helt röd i halsen ,men ingen streptokopter ,men de tror att jag kan ha körtelfeber så ska ta prov den 27 när de har gått 10 dgr

• Amber1975

Grattis Tidvis!

Tessan, ja det är säkert bara vätska. Min vikt skiljer sig jättemycket från dag till dag och det löser sig alltid. Fast jag vet, det är riktigt frustrerande.

Maddisen, men stackare. Hoppas att du kryar på dig snart.

Ulle, åh va gott med kycklingspett. Va sugen jag blev nu.

Idag har jag haft bikinipremiär. Hu va hemskt. Ja ja, det var skönt att få lite sol iaf.

• Moder Jord
    Jag väger mig bara på måndagar, och nu hade jag gått ner 1.5 kilo Så glad att det går på rätt håll!! Skickar lite pepp till dom som behöver
    Vad duktig du är! Grattis!{#lang_emotions_flower}
    Maddisen80 skrev 2009-04-20 14:30:33 följande:
    grattis till er som har gått ner i vikt ,det är jättebra jobbat. Min söndag har inte varit bra ,jag har varit på jouurcentralen helt röd i halsen ,men ingen streptokopter ,men de tror att jag kan ha körtelfeber så ska ta prov den 27 när de har gått 10 dgr
    Stackare! Jag har haft körtelfeber och det var verkligen inte roligt!{#lang_emotions_frown} Krya på dig!

Själv har jag precis sått rulcolasallad, plocksallad, persilja och lite brytbönor i min nyinköpta pallkrage. Känns så mysigt!{#lang_emotions_smile}

Har än så länge gått 13 694 steg i dag.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Evve81
    Moder Jord skrev 2009-04-20 19:17:14 följande:
    Vad duktig du är! Grattis! Stackare! Jag har haft körtelfeber och det var verkligen inte roligt! Krya på dig!Själv har jag precis sått rulcolasallad, plocksallad, persilja och lite brytbönor i min nyinköpta pallkrage. Känns så mysigt!Har än så länge gått 13 694 steg i dag.
    Lite OT men var har du köpt en pallkrage?????

Nu ska jag ut och gå så återkommer jag med stegmängden sedan
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt