• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Tidvis
    lisenlil skrev 2009-04-23 11:23:33 följande:
    Nu ska jag också ta tag i det här med vikten på riktigt har ca 35 -40kg att gå ner men tar det i etapper annars blir målet för långt borta.
    Precis. Jag har satt 10-kilos etapper
  • Moder Jord
    lisenlil skrev 2009-04-23 11:23:33 följande:
    Nu ska jag också ta tag i det här med vikten på riktigt har ca 35 -40kg att gå ner men tar det i etapper annars blir målet för långt borta.
    Välkommen hit! {#lang_emotions_smile} Det är nog viktigt med delmål, annars känns det så omöjligt...

Jag ser fram emot vägningen på lördag...känns som om viktminskningen satt igång igen efter att ha stått still i en månad.

Nu ska jag jobba i 45 minuter till, sen ska jag hem och gå en lång promenad med hunden!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • junibarn76

Jag var och vägde mig igår och vågen visade på -2,1 kilo. jag som trodde att jag hade stått stilla

Nu har jag gått ner 14,8 kilo och väger fasen 76,7 kilo! Jag har aldrig vägt så här lite i vuxen ålder tror jag! Målet börjar kännas klart nåbart (70 kilo).

• Amber1975
    junibarn76 skrev 2009-04-23 13:46:14 följande:
    Jag var och vägde mig igår och vågen visade på -2,1 kilo. jag som trodde att jag hade stått stilla Nu har jag gått ner 14,8 kilo och väger fasen 76,7 kilo! Jag har aldrig vägt så här lite i vuxen ålder tror jag! Målet börjar kännas klart nåbart (70 kilo).
    Oj, det är ju inte alls långt kvar. Grattis!
  • junibarn76
    Amber1975 skrev 2009-04-23 14:22:29 följande:
    Oj, det är ju inte alls långt kvar. Grattis!
    Nej plötsligt inser jag ju att det inte är långt kvar! Tack
    Jag känner mig inte ens tjock längre. Jag känner mig rätt normal. konstig känsla kan jag säga
  • Amber1975
    junibarn76 skrev 2009-04-23 14:27:10 följande:
    Nej plötsligt inser jag ju att det inte är långt kvar! Tack Jag känner mig inte ens tjock längre. Jag känner mig rätt normal. konstig känsla kan jag säga
    Gud va härligt. Önskar jag kunde känna likadant. Jag känner mig precis lika tjock som jag var för 35 kilo sedan.
  • Moder Jord
    junibarn76 skrev 2009-04-23 13:46:14 följande:
    Jag var och vägde mig igår och vågen visade på -2,1 kilo. jag som trodde att jag hade stått stilla Nu har jag gått ner 14,8 kilo och väger fasen 76,7 kilo! Jag har aldrig vägt så här lite i vuxen ålder tror jag! Målet börjar kännas klart nåbart (70 kilo).
    Vad härlgt det måste kännas! {#lang_emotions_laughing}
    Själv har jag drygt 30 kg kvar...känns så avlägset! {#lang_emotions_cry}

Jaja...Jag har i alla fall gått 13 252 steg i dag och enligt stegräknaren har jag bränt 781,6 calorier. {#lang_emotions_smile} ...men just nu är jag hemskt sugen på choklad...himla tur att det inte finns något hemma!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Amber1975

Moder Jord skrev 2009-04-23 18:05:21 följande:

Vad härlgt det måste kännas! Själv har jag drygt 30 kg kvar...känns så avlägset! Jaja...Jag har i alla fall gått 13 252 steg i dag och enligt stegräknaren har jag bränt 781,6 calorier. ...men just nu är jag hemskt sugen på choklad...himla tur att det inte finns något hemma!
    Ibland blir man frustrerad när man tänker på de kilon man har kvar. Som du sa tidigare måste man ha delmål, annars blir man nog galen. Jag brukar försöka tänka att man ju känner sig bättre för varje kilo man går ner. Man är ju inte lika överviktig om 10 kilo tex och man kommer att märka fördelarna lång innan man når sin målvikt.
  • PetraD

började träna på gym idag
    kändes jättebra, planerar fyra dagar/vecka

lite vikt...
    måndag 105
    tisdag 103,9
    onsdag 104,2

grattis till alla som minskat och kom igen alla andra
    nu kör vi (tillsammans)

kram på er

• PetraD
    Majspuree skrev 2009-04-21 08:07:00 följande:
    Vet ni vad jag gjorde igår?! Igår var jag och köpte mig en jeanskjol UTAN stretch i stl 42!!!!! Fy fan vad glad jag blev. Har tidigare haft stl 48 ju! My Good
    Amber1975 skrev 2009-04-21 13:07:30 följande:
    FilleCilla, va tråkigt att du är deppig. Vet precis hur det känns och det är inte roligt. Härligt att du kämpar på. Det är ju det som gör att du kommer gå ner. Heja heja!!Majspuree, åh va härligt. Underbar känsla! Stort grattis!Själv är jag jätteglad idag. Bestämde mig för att prova en kjol som satt supertajt även när jag var som smalast. Nu kunde jag dra på den utan att ens dra upp dragkedjan och den satt löst i midjan. Jag blev helt chockad och superlycklig. Tjohoo!
    stort grattis till er båda två
    jättebra
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt