• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Tidvis
    Ulle75 skrev 2009-04-15 07:58:12 följande:
    Jag har provat att gå ner både snabbt och långsamt, och inte upplevt det svårare att hålla vikten när det gått snabbt. Tror att det viktigtaste är att man väljer ett sätt som passar en och självklart att när man är nöjd att man då inte går tillbaka till livet innan.
    Ja, det är nog väldigt individuellt. Jag föredrar att ta det i lugn takt, tror det passar mig bättre Har satt att jag ska ner 10 kilo på 3 månader. Sen tar jag det i 3 månaders intervaller om det funkar bra
  • Maddisen80

MrsK det går lättare för mig iaf med att planera.

Tidvis japps ,tack så mycket för grattande

Moderjord när man ha något gott hemma så är de svårt att låta bli ,men har man inget så är man inte sugen

• Amber1975
    Iväntastider skrev 2009-04-15 07:52:12 följande:
    Ja men du har kommit långt. Hur har du gjort?
    Jo det har jag nog gjort, men jag glömmer det ibland. Är rätt duktig på att klanka ner på mig själv. Jag har kört Cambridge och tränat.
  • Majspuree

Hej! Får man vara med? Är 174 cm lång och vägde för 1½år sen 128 kilo. Nu har jag kämpat mig ner till 91 kg men har fortfranade 20 kilo kvar att bli av med. Kämpar verkligen som en gnu men nu verkar jag stå still. Går MINST 14000steg per dag, rider 3 dagar i veckan och simmar 1 gång i veckan. Äter cambridge soppor + ett mål mat, men vågen står still!!

• MammaTillHarry
    Amber1975 skrev 2009-04-15 15:04:11 följande:
    Jo det har jag nog gjort, men jag glömmer det ibland. Är rätt duktig på att klanka ner på mig själv. Jag har kört Cambridge och tränat.
    Ja man måste belöna sig själv ibland, man får aldrig glömma att man är väldigt stark och duktig.
    Har du kört renkur lr?? Läste nånstans att man inte skulle träna smatidigt...stämmer det?
    Stolt mamma till Harry 10/1-09
  • MrsK
    Amber1975 skrev 2009-04-14 19:22:55 följande:
    Cambridge är den pulverdiet som smakar i särklass bäst enligt mig.
    Vilken smak är bäst då el ska man försöka att ha olika smaker för att de inte ska bli enformigt?
    MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • Ulle75

Majspuree: Hej och välkommen hit.
    Va duktig du har varit. 37kg är ju jättemycket. Hur länge är det du har stått still? Kanske så att kroppen tar en paus, efter en så stor viktnedgång??

• Ulle75

MrsK: Jag tycker det är bäst att variera sig om man har tänkt att köra ett tag. Men mina favoriter är vanilj och cappuccino.

• Moder Jord

Hej alla gamla och nya! Ni är så duktiga!{#lang_emotions_kiss}

Jag kom precis hem från 3:e Agilityträningen...och det är så kul! Jag får springa mycket och jag tycker att det är så kul i samband med Agilityn. Äntligen har jag hittat en motionsform som jag tycker är rolig! {#lang_emotions_laughing}

Än så länge har jag tagit 15 124 steg i dag och det känns också bra!

Kram på er alla!{#lang_emotions_smile}

Det finns en guldkant runt varje moln!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt