• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord
    MrsK skrev 2009-04-16 23:33:52 följande:
    Vi har en Blandrastik på 9år och en liten Bedlingtonterrier hane på 1år. hem.bredband.net/rdogs/www.htm
    Jättesöta!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord
    Amber1975 skrev 2009-04-17 12:42:48 följande:
    Min invägning blev den sämsta på länge, men det känns ändå ok efter påsken. -0.9 kilo blev det. Tessan åh va trist, men superbra att du bara kör på. Heja dig. Nästa vecka har du säkert gått ner extra.
    0,9 är ju jättebra! För min del är jag glad om det blir minus överhuvudtaget...har precis ätit några Ahlgrens bilar...så himla dumt....Misstänker att suget kommer av att jag bara åt grönsaker och Keso tlll lunch och en liten grovmacka med mesost på till mellis.

Maken är på väg och handlar. På vägen hem ska han köpa Pizza till sig och barnen och sallad till mig. Vi är så trötta så vi orkar bara inte laga någon mat. Men snart får det bli slut på hämtmat..Varken bra för kroppen eller figuren.

Hoppas att ni får en trevlig kväll. vi ska se Robinsson, som vi egentligen bara blir irriterade på...men vi måste samtidigt se hur det går...konstig det där!

Nu måste jag nog återgå till mitt brödbak och efter middagen blir det en vända till med hunden. Har än så länge gått 10 150 steg i dag.
  • Moder Jord

Varken bra för kroppen eller plånboken skulle det ju vara!

• Amber1975

Moder Jord skrev 2009-04-17 17:44:56 följande:

0,9 är ju jättebra! För min del är jag glad om det blir minus överhuvudtaget...har precis ätit några Ahlgrens bilar...så himla dumt....Misstänker att suget kommer av att jag bara åt grönsaker och Keso tlll lunch och en liten grovmacka med mesost på till mellis.Maken är på väg och handlar. På vägen hem ska han köpa Pizza till sig och barnen och sallad till mig. Vi är så trötta så vi orkar bara inte laga någon mat. Men snart får det bli slut på hämtmat..Varken bra för kroppen eller figuren.Hoppas att ni får en trevlig kväll. vi ska se Robinsson, som vi egentligen bara blir irriterade på...men vi måste samtidigt se hur det går...konstig det där!Nu måste jag nog återgå till mitt brödbak och efter middagen blir det en vända till med hunden. Har än så länge gått 10 150 steg i dag.
    Tack så mycket. Det är sant, minus är alltid bra. Mmm låter gott med sallad och guuuud va sugen jag blev på bröd nu. Har inte ätit det på flera månader. Äter du själv eller är det till familjen? Själv ska jag ta mig en shake snart. Skål!
  • Moder Jord
    Amber1975 skrev 2009-04-17 18:19:20 följande:
    Tack så mycket. Det är sant, minus är alltid bra. Mmm låter gott med sallad och guuuud va sugen jag blev på bröd nu. Har inte ätit det på flera månader. Äter du själv eller är det till familjen? Själv ska jag ta mig en shake snart. Skål!
    Det är till hela famijen...innehåller inget vetemjöl så jag får också äta.
  • Moder Jord
    {#lang_emotions_cheers} på dig med!
  • Amber1975

Moder Jord skrev 2009-04-17 18:20:29 följande:

Härligt
  • Moder Jord

Varken upp eller ner....Kalasen och påsken får skulden och kanske ökad muskelmassa. Jag har i alla fall minskat i omfång sen sist, så jag får väl uppdatera det i tråden i alla fall!

• Tussilagon

Moder Jord skrev 2009-04-17 18:20:29 följande:

Det låter ju supergott, kanske du vill dela med dej av receptet. Andvänder du bakmaskin då eller?
  • Ulle75

Jag var på afterwork i går. Väldigt trevligt, förvisso två glas vitt, men jag åt bra och även om andra köpte glass senare på kvällen var jag nöjd. Tycker det är så skönt att i stället för att gå att sukta och tänka att det här får inte jag äta. Så tänker jag att jag inte vill äta att jag är nöjd ändå. Tog en bit mörk choklad i stället.

Idag kommer kompisar på besök, hoppas kunna fixa lite i trädgården innan. Härligt när det är helg och fint väder. Man och barn är redan ute och leker.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt