• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • minasöner
    Majspuree skrev 2009-04-21 08:07:00 följande:
    Vet ni vad jag gjorde igår?! Igår var jag och köpte mig en jeanskjol UTAN stretch i stl 42!!!!! Fy fan vad glad jag blev. Har tidigare haft stl 48 ju! My Good
    härligt!!! grattis

nu har jag varit ute och gått 1 timme i rask takt med tung barnvagn. Hoppas jag förbrännt lite iaf. Fast jag brukar gå upp i vikt när jag rör mig på CK, men vi får se i morgon hur det ser ut med vätska eller ej. skönt iallafall när jag väl fick fläsket i gungning
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Evve81
    Vet ni vad jag gjorde igår?! Igår var jag och köpte mig en jeanskjol UTAN stretch i stl 42!!!!! Fy fan vad glad jag blev. Har tidigare haft stl 48 ju! My Good
    Bra! Vad härligt att känna det!

Kitty: Kul!

Tessan: Skönta tt motionera. Jag skulle inte klara mig utan mina promenader!

Jag ska snar tpå dagis på möte sedan blir det en promenad ikväll!
  • Evve81

Det blev ingen promenad. Var och pratade med en kompis och skulle sedan gå men då blev jag så himla toanödig att jag fick gå hem så stegmängden blev bara 8300 steg idag fast utan promenad är det ganska bra!

• Tidvis
    Vad kul Måste ha varit en underbar känsla!
  • Ulle75

Majspuree och KittyÄngel: Va duktiga ni är. Jag tycker det är det bästa beviset på att man går ner när kläderan sitter löst eller man kan köpa i mindre storlekare. Härligt!!

Själv var jag och vägde in mig på viktväktarna igår. Gick på lunchen med en jobbarkompis. Skall bli kul att gå dit igen. Känner att jag behöver det extra stödet.

• Amber1975
    Ulle75 skrev 2009-04-22 11:41:39 följande:
    Majspuree och KittyÄngel: Va duktiga ni är. Jag tycker det är det bästa beviset på att man går ner när kläderan sitter löst eller man kan köpa i mindre storlekare. Härligt!!Själv var jag och vägde in mig på viktväktarna igår. Gick på lunchen med en jobbarkompis. Skall bli kul att gå dit igen. Känner att jag behöver det extra stödet.
    Ja det är verkligen härligt.

Va kul att du skrivit in dig på vv. Det har jag funderat på ibland, för jag tycker oxå det skulle vara jätteskönt med det stödet. Fast jag vågar nog inte väga mig sådär framför alla hihi.

Igår sa min sambo "herregud va smala dina ben har blivit". Jättekul att höra för jag har alltid haft tjocka ben. Crosstrainern har verkligen hjälpt. Känner inte igen dem själv. De är fortfarande sladdriga vid låren, men annars hårda. Jag är så glad. Fast idag är jag hungrig. Morr!!
  • Ulle75

KittyÄngel: Jag har bara testat nån gång crosstrainern på gymmet, men jisses va jobbigt det är. Idag blir det ingen träning då det är föräldramöte, får väll bli wiifit om jag är hemma eller så en promenad till skolan om det blir jag som går.

Har du testat viktväktarna innan, man väger sig bara framför konsulenten hos oss i ett eget rum, så det är inget någon annan ser.

Jobbigt med en hungrig dag, suget tycker jag är en sak, men lågt blodsocker och hunger är ju sååå mycke jobbigare.

• Amber1975
    Ulle75 skrev 2009-04-22 14:21:45 följande:
    KittyÄngel: Jag har bara testat nån gång crosstrainern på gymmet, men jisses va jobbigt det är. Idag blir det ingen träning då det är föräldramöte, får väll bli wiifit om jag är hemma eller så en promenad till skolan om det blir jag som går.Har du testat viktväktarna innan, man väger sig bara framför konsulenten hos oss i ett eget rum, så det är inget någon annan ser. Jobbigt med en hungrig dag, suget tycker jag är en sak, men lågt blodsocker och hunger är ju sååå mycke jobbigare.
    Ja det är jättejobbigt, men kul tycker jag. Nu orkar jag 60-90 minuter. Första gången bara 15 så det har ju absolut gått framåt.

Aha, är det så det funkar. Jag trodde man vägde sig för publik
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt