• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • MrsK

Idag är jag stolt övar mig själv. Trots att jag haft en period som varit jobbigt på alla plan så visade denna veckans vägning 1,4 kg minus.
    Känns kanon att man kan gå ner trots att man ätit lite dåligt och inte varit sådär på topp.

MrsK
  • junibarn76

mina barn skrev 2009-04-27 09:08:18 följande:

Nån som kör ITRIM och vet vad det kostar ungefär? Har tänkt ta tag i detta nu med vikten och ITRIM verkar bra...
    Japp, jag kör Itrim och det har funkat SUPERBRA för mig Jag är så glad att jag valde det alternativet även om det kostar en slant. Jag har nu gått ner ungefär 15 kilo på 10 veckor och då har jag valt att både äta vanlig mat och kombinera det med pulver (inte den snabba varianten alltså).

Det kotar 850 kr/månad för viktminskningskursen. Då ingår all träning du vill och en helsikes massa gruppträffar. Sen får du väga dig på deras supervåg där du kan se fettprocent, fettmassa, vätskehalt osv.
  • junibarn76
    Ulle75 skrev 2009-04-27 07:19:58 följande:
    Skönt med kortvecka denna veckan, vi är lediga även torsdagen. Dock tycker jag jobbdagar är enklare ur viktsynpunkt man äter regelbudnet, vi har fruktkorg. Sen jobbar man ju på och glömmer att vara sugen på saker. Mitt stora probelm just nu är att på helger blir det oftast lite fika i stället för lunch, kan jag få tips på lite nyttigare men ändå lättfixat istället för frallor???Maddisen80 : Lycka till hos läkaren idag! Känner verkligen för dig som mår så dåligt!!!Tidvis: Håller tummarna för att det går bra. Tycker jag har kommit igång bra med pointsräknandet, dock fylde min äldste son 7 år i går så då blev det lite utanför ramarna.
    Om du gillar keso så är ca 2 dl minikeso och fruktsallad på tre frukter (inte banan) ett utmärkt och skitnyttigt mellanmål. Häll på lite kanel så blir det supersmarrigt.

det är iaf vad jag ska gå ner och handla nu för det är dags för mellanmål
  • Evve81
    MrsK skrev 2009-04-27 09:47:17 följande:
    Idag är jag stolt övar mig själv. Trots att jag haft en period som varit jobbigt på alla plan så visade denna veckans vägning 1,4 kg minus.Känns kanon att man kan gå ner trots att man ätit lite dåligt och inte varit sådär på topp.
    BRA JOBBAT!!!!
  • mina barn

Emmli76, tack för svaret.

Men dte var ju inte så farligt dyrt, vad kostar själva dietersättningarna sen då?

• junibarn76

mina barn skrev 2009-04-27 16:17:05 följande:

Emmli76, tack för svaret.Men dte var ju inte så farligt dyrt, vad kostar själva dietersättningarna sen då?
    Nej jag tycker också att det är rimligt. Själv jämförde jag met att gå på gym alt. friskis i sthlm samt t.ex. viktväktarna och det hamnar på ungefär samma summa. Det är nog jättebra om man behöver ett helhetstag kring träning och mat. Det som jag skulle säga är negativt är att man måste binda sig på ett år. Det positiva med det är iofs att det blir jäkligt mycket svårare att bara skita i det hela. Vem vill hosta upp 850 spänn för ingenting?

Ersättningen kostar 250 kr för 14 portioner så det tillkommer ju givetvis. Sen kan man också köpa färdigblandade shakes och "bars". Jag dricker bara choklad och kanske vanilj men för mig är det stort för jag har fått smaka på ersättning tidigare och i princip kräkts av smaken... De färdigblandade shakerna och barsen är jättegoda.
  • mina barn

Och hur måga portioner om dagen ska man få i sig då?
    Försöker göra upp en budget i huvudet

• junibarn76

mina barn skrev 2009-04-27 16:31:57 följande:

Och hur måga portioner om dagen ska man få i sig då? Försöker göra upp en budget i huvudet
    Det beror ju på om du bara tänker äta pulver eller om du kör den varierade metoden (som jag). BARA pulver så handlar det om fyra påsar per dag. Den varierade metoden innebär två påsar pulver per dag och två mål "vanlig" mat.
  • Tidvis
    Maddisen80 skrev 2009-04-27 08:46:56 följande:
    tidvis tänk att de är snart tid för stranden :)
    Ja, jag vet Har varit ute nu i 2 timmar med vagnen Och inte ätit något jag inte ska äta heller. Ska fortsätta så nu tänkte jag
  • sassy74

Nu är jag sent ute men hoppas jag kan få hoppa in här hos er... jag har drygt 30kg som ska bort.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt