• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Mamma Eve83
    Amber1975 skrev 2009-05-01 11:24:25 följande:
    Ja jag kör kombinerad Cambridge. Har gått ner drygt 35 kilo och har väl en ungefär 15 kilo kvar. Får se när jag känner mig nöjd. Kan vara tidigare eller senare. Ska iaf ta 10 kilo till innan sommaren då jag ska hälsa på familjen i Sverige. Jag har nog aldrig funderat på operation heller.
    Grattis till viktnedgången!!
  • Moder Jord

Nu har vi varit på en härlig utflykt och jag har än så länge gått 5 999 steg i dag, tack vare den. Klicka på länken så får ni se min hund ta sitt första dopp för i år. www.familjehund.se/frostie/filmer/742/

Nu ska jag ut i trädgården och fylla på med jord i en av rabatterna där jag sedan ska så palsternacka och morötter.

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord

Jag lade mig i solstolen en stund i stället för nu jag har bestämt mig. I år ska min runda mage få bli brun. ..för visst är det finare med en rund brun mage än en rund blek mage?

Jag kommer väl inte precis gå runt i bikini i Tylösand, men hemma på min altan i alla fall.

Fast nu har nog magen fått tillräckligt mycket med solstrålar på sig, så nu ska jag ut och konka jord.

• Amber1975

Mamma Eve83 skrev 2009-05-01 13:53:16 följande:

Grattis till viktnedgången!!
    Tack snälla
    Kul att du börjat vv. Det har jag funderat på många gånger.
  • Amber1975

Moder Jord skrev 2009-05-01 14:14:51 följande:

Nu har vi varit på en härlig utflykt och jag har än så länge gått 5 999 steg i dag, tack vare den. Klicka på länken så får ni se min hund ta sitt första dopp för i år. www.familjehund.se/frostie/filmer/742/ Nu ska jag ut i trädgården och fylla på med jord i en av rabatterna där jag sedan ska så palsternacka och morötter.
    Åhh va söt han är Min står bara på stranden när hans kompisar jagar pinnar i vattnet. Han är rädd för att bada och lite fin av sig. Går inte ens i vattenpölar

Japp man blir mycket snyggare och ser smalare ut om man har lite färg tycker jag. Tyvärr är det mest molningt här, men man kanske skulle smörja in sig med lite brun utan sol.
  • beadis

har varit ute o grillat med barnen...mums
    Det var så varmt o gott i solen.

Vikt väktarna har jag provat ett antal gånger. Det är faktiskt ett väldigt bra sätt att gå ner i vikt med, men funkar inte särskilt bra för mig. jag tröttnar snabbt tyvärr :(

• Namanis

Är det någon här som har provat MethodDraine Detox?

Själv har jag nu efter min graviditet, ca 15 kg att gå ner. Eller då kommer jag till min drömvikt. Men jag skulle vara glad om jag gick ner 5kg :)

• Moder Jord

Jaha...det blev minus i alla fall; - 0,3 kg. Jag vet med mig att jag slarvat lite  med maten den här veckan...så 0,3 är faktiskt bra.

• Evve81
    Moder Jord skrev 2009-05-02 07:51:15 följande:
    Jaha...det blev minus i alla fall; - 0,3 kg. Jag vet med mig att jag slarvat lite  med maten den här veckan...så 0,3 är faktiskt bra.
    Alla minus är steg i rätt riktning! Bra jobbaT!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt