• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Tidvis
    sassy74 skrev 2009-04-27 19:20:34 följande:
    Nu är jag sent ute men hoppas jag kan få hoppa in här hos er... jag har drygt 30kg som ska bort.
    Jag hoppade in för några veckor sen, så har inte heller varit med så länge..
    Välkommen säger jag
  • sassy74
    Tidvis skrev 2009-04-27 19:24:53 följande:
    Jag hoppade in för några veckor sen, så har inte heller varit med så länge..Välkommen säger jag
    Tack! skönt att se hur andra gör för att komma ner i vikt. Innan jag fick mitt första barn vägde jag 48kg...nu väger jag 90 och är bara 160cm. Har jättesvårt att gå ner för jag tappar sugen ganska lätt :(
  • Moder Jord
    sassy74 skrev 2009-04-27 19:30:46 följande:
    Tack! skönt att se hur andra gör för att komma ner i vikt. Innan jag fick mitt första barn vägde jag 48kg...nu väger jag 90 och är bara 160cm. Har jättesvårt att gå ner för jag tappar sugen ganska lätt :(
    Välkommen hit! Själv väger jag 91.8 kg och är 155 cm lång. Har än så länge gått ner 12,5 kg Mitt mål är att åtminstone gå ner ytterligare 30 kg. Är för tillfälligt enormt sötsugen och har ätit lite mörk choklad i dag...{#lang_emotions_frown}
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • sassy74

Moder Jord skrev 2009-04-27 20:27:29 följande:

Välkommen hit! Själv väger jag 91.8 kg och är 155 cm lång. Har än så länge gått ner 12,5 kg Mitt mål är att åtminstone gå ner ytterligare 30 kg. Är för tillfälligt enormt sötsugen och har ätit lite mörk choklad i dag...
    Tack så mycket! 12,5 är ju kanonbra! längtar tills den dan jag kan säga detsamma :)) hur länge har du kämpat? Jag fick mitt tredje barn för tre månader sen och har bestämt mig för att bli sundare.
  • Evve81
    sassy74 skrev 2009-04-27 22:17:49 följande:
    Moder Jord skrev 2009-04-27 20:27:29 följande: Tack så mycket! 12,5 är ju kanonbra! längtar tills den dan jag kan säga detsamma :)) hur länge har du kämpat? Jag fick mitt tredje barn för tre månader sen och har bestämt mig för att bli sundare.
    Alltid bra att man tänker sig för liksom!

Vägde mig imorse oförändrat från igår men det är på söndag det gäller!!!!!!!!!!
  • Ulle75

sassy74: Välkommen. Jag väger ca 110kg är 173cm jag skall gå ner 35kg. Vist känns det mycke. Men jag har som filosofi att jag bara skall gå ner 1kg, lätt eller hur, sen att jag skall göra det 35ggr det är ju en annan sak.

• Moder Jord
    sassy74 skrev 2009-04-27 22:17:49 följande:
    Moder Jord skrev 2009-04-27 20:27:29 följande: Tack så mycket! 12,5 är ju kanonbra! längtar tills den dan jag kan säga detsamma :)) hur länge har du kämpat? Jag fick mitt tredje barn för tre månader sen och har bestämt mig för att bli sundare.
    Jag började 18 november, så det har ju tagit lite tid. Nyligen stod det still en månad {#lang_emotions_cry}, men antar att det berodde på att jag började styrketräna. Muskler vöger ju mer än fett, men tar mindre plats.

Nu har jag precis kommit in från långpromenaden med hunden och än så länge har jag gått 12 017 steg i dag. Skaffa stegräknare! Det är så motiverande!{#lang_emotions_smile}

I dag började Korpens stegräkningstävling som vi på jobbet är med i, så nu gäller det att bräcka arbetskamraterna!{#lang_emotions_wink}

Nu ska jag gå och hjälpa maken med Qourngrytan, sen ska sonen lära mig ett nytt sätt att räkna division. Dr är faktiskt hans lärare som vill att vi ska kunna det sättet,så att vi kan hjälpa honom när det blir svårare tal.

Sen ska jag klippa gräsmattan (ännu flera steg!). Det växer fort nu i värmen.{#lang_emotions_cool}

Kram på er!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt